Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Khamis, 8 April 2010

Lawatan Pertubuhan Peladang Kawasan Kunak Ke PPK Pantai Barat Sabah.


Lawatan PPK Kunak yang di sertai Pengerusi, Pengurus Besar, AJP, Ketua Unit dan Pegawai kerja PPK Kunak ke PPK Pantai Barat Sabah bermula 05/04/10 dan berakhir pada 09/04/10.

Lawatan pada 06/04/10 ke PPK Tuaran telah disambut oleh pengerusi PPK Tuaran, En Fairus Bandar dan Pegawai kerja PPK Tuaran.

Setelah kami diberikan taklimat oleh pengerusi PPK Tuaran, kami dibawa ke tempat tuaian padi di sebuah kawasan sawah padi di Tuaran.

Hasil utama PPK Tuaran ialah padi, ternakan Lembu, kambing dan pemiliharaan ikan keli dan tanaman sayur-sayuran.

Setelah selesai lawatan dari PPK Tuaran, kami pun berangkat ke PPN Sabah di pejabat besarnya di Inanam, setiba rombongan kami di sana , kami telah disambut seterusnya diberi taklimat oleh Pengurus Besar PPN Sabah En, Lahari Lasari tentang kemajuan bahagian pengurusan di PPN Sabah.

Pada 07/04/10 pada jam 10 pagi, rombongan PPK Kunak telah melawat ke Ibu pejabat Besar Lembaga Pertubuhan Peladang Negeri Sabah yang terletak di bangunan KWSP Kota Kinabalu.

Rombongan kami telah diberi taklimat oleh Pengarah Pertubuhan peladang Negeri Sabah Yang berbahagia Tuan Hj Mohd Jahari Abdullah tentang pelaksanaan Pertubuhan Peladang Kawasan yang sedia ada. Beliau juga menekankan pentingnya semua Pengurus Besar, Pegawai Pegawai, Pengerusi, AJP, Ketua Unit dan semua Ahli Peladang kawasan Sabah memberikan kerjasama untuk membangunkan Pertubuhan peladang di kawasan masing-masing.

Pada jam 2 petang Rombongan kami telah melawat ke PPK Penampang, rombongan kami telah diberi taklimat tentang kemajuan PPK Penampang oleh Pengurus Besarnya, En.Mohd Utung.

Pada 08/04/10 Rombongan kami telah berangkat ke PPK Kinabalu Ranau, Rombongan kami hanya beberapa orang sahaja dapat menamatkan lawatan akhir ke PPK Kinabalu, kami telah diberi taklimat oleh pengurus besarnya En.Sairin Dusin tentang kemajuan dan hasil pendapatan PPK Kinabalu.

Setelah selesai pada jam 2 petang . Rombongan kami pun berangkat pulang ke Kunak, kami tiba di Kunak pada jam 8 malam.

AJP dan Ketua Unit PPK Kunak berharap, lawatan seperti ini agar selalu diadakan untuk menimba pengalaman dan pengetahuan kepada AJP dan Ketua-ketua Unit PPK Kunak.


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itu Ketua makai manyu puteh macam gambat Taksin ooo.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Tali malang aaa, itu semua makai mayu walna melah aaa, sulah kela tangka ooo, itu mayu melah aaa, semua olang Taksen Senawat ooo, itu makai mayu muteh aaa, lia munya ketua ooo, lia munya lama, Yulus Silawat. Taksin Silawat munya alek oooo.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Itu ala li luat sla aaa, lia ala gambat leka keleta aaa, lia munya lama aaa, Yefly Silawat, itu aaa, Taksin Silawat munya alek mongsu ooo. lia aaa, talak kela tangkap ooo, lia sempat lali ooo.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Itu lambut muteh aaa, lama lia Saleng Silawat oooo, Taksing Silawat munya Ipat ooo.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Itu semela Yulut Silawat aaa, lama lia aaa, Salip Samsulin Silawat oooo, lia aaa, mapa itu Taksin Silawat oooo.



Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Itu uyung aaa, lia makai topi aaaa,lama lia aaa, Alit Silawat, lia aaa, tukang cuhi keleta Taksin silawat aaa.


Kelomok

SUARA RAKYAT KUNAK berkata...

Ooi Kelomok, kenapa banyak komen gila gila, habis minum Tandaui kah?

Tanpa Nama berkata...

Yangan mala aaa, SRK, ngua malu malek milung itu Taige ooo, Ngua talak manyak milung ooo, Ngua manyak milung Viski ooo, ala kawang melanya ooo, Ngua manyak suka itu Taksin Silawat ooo, lia aaa, manyak melani oooo, mahang Ngua laa.


Kelomok