Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Suara Rakyat Kunak ( Google+ Followers )

Isnin, 30 Januari 2017

AJAIB...!!! Inilah Obat Diabetes Paling Ampuh,,Sebarkan Jangan Sampai Terhenti Di Tangan Anda.....

AJAIB...!!! Inilah Obat Diabetes Paling Ampuh,,Sebarkan Jangan Sampai Terhenti Di Tangan Anda.....

 

Ibuku menanggung derita diabetes atau kelebihan gula dalam d4r4h sampai bila tubuh luk4 jadi akan SUSAH UNTUK SEMBUH. 


karena ibuku juga str0ke dan hampir semua tubuh sulit digerakkan hingga selama seharian hanya tidur/berbaring saja. 

Sudah sejak mulai setahun waktu itu pinggul ibuku terluk4 (mungkin saja biasanya terlent4ng) luk4 itu buat l0b4ng dipinggul hingga mengeluarkan d4r4h dan kemudian bern4n4h dan bu " suk. Luk4 itu mulai melebar dan buat l0b4ng sana sini sampai luk4 itu tampak demikian kr1tis.. serta menyebabkan b4u bus " uk (tidak perlu saya perlihatkan fotonya karna m3nj! jikk4n) 

 Sepulang dr malaysia saya berusaha konsultasi dengan dokter mengenai luk4 itu, serta dokter berkata bila sisi badan telah mulai mem bu " suk mesti di p0t0ng agar tidak melebar kemana mana. saya telah cobalah beragam langkah namun luka itu tidak kunjung sembuh 

Lalu ada seseorang rekanan yang merekomendasikan untuk minum rebusan daun talok/kersen/seri, dan saya putuskan untuk cobalah.. 

Awal minum daun itu ibuku demam dan luk4 mengeluarkan n4n4h banyakkkkkk sampai harus saya ubah perban demikian kali, sesudah dua hari minum.. luk4 itu tak mengeluarkan n4n4h lagi serta mulai keluar d4r4h merah dan hari lalu seperti ada daging yang tumbuh menutupi luk4. 

Luk4 itu mulai lebih baik serta tidak mengeluarkan d4r4h atau n4n4h lagi, kurun saat sebulan.. luk4 mulai kering. Serta luk4 kecil mulai tertutup, luk4 besar mulai m3nc! ut. 

Sampai sekarang ini tetap masih saya minum kan.. namun daunnya tidak saya rebus namun saya keringkan dan saya s. e. d. u. h seperti buat teh hijau. Satu gelas diminum 2 x sehari. 

Sumber : http :// www. liputan6-kesehatan. com/2016/10/mohon-sebarluaskan-artikel-ini-kalian. html

Selasa, 17 Januari 2017

Tahukah Anda, Kita Sebenarnya Boleh 'Withdraw' Duit Di ATM Tanpa Kad? Ini 6 Caranya





Mesti panik kalau kita sedang jalan-jalan, cip kad tiba-tiba rosak ataupun dompet hilang sebab tak boleh keluarkan duit di bank. Paling getir kejadian sebegini berlaku pada waktu malam, nak buat kad baru bank tutup, pinjam rakan tak ada duit/dah tidur tapi nak kena pakai duit lebih pada waktu itu

Sebenarnya ada jalan penyelesaian lain yang mungkin ramai tak tahu dimana kita boleh keluarkan duit di atm tanpa menggunakan kad. Cara ini mungkin agak complicated sedikit tapi inilah satu-satunya cara yang boleh selamatkan diri daripada ketandusan wang untuk tampung diri buat sementara waktu.

Jadi, ingat dan simpan perkongsian ini sebagai panduan apabila korang berada dalam keadaan kecemasan nanti. Oh ya, ini hanya untuk pengguna akaun Maybank sahaja, Hong Leong pun ada cuma kami yakin mesti ramai yang guna Maybank kan?




1. Layari Maybank2u.com

Pastikan korang sudah mendaftar Maybank2u.com untuk membuat transaksi ini, layari laman tersebut menggunakan browser (jangan guna yang apps) dan klik pada pautan Account & Banking
2. Pilih Transfer Kemudian Cardless Withdrawal.


Ada 2 pilihan di “Cardless Withdrawal” ini. Kalau untuk kali pertama,n gunakan “Open Cardless Withdrawal”. Tekan pautan tersebut.
3. Isi Maklumat Yang Diperlukan

Masukkan butiran-butiran yang diperlukan termasuklah jumlah amaun yang korang nak. Paling penting sekali ialah nombor telefon, jangan salah amsuk sebab transaksi ini melibatkan korang untuk menggunakan sms. Bagaimanapun maksimum amaun yang korang bolehkan sehingga RM300 sahaja. Klik pada pautan continue dan korang akan menerima SMS, disitu Maybank akan berikan 16 digit nombor, simpan dan terus ke mesin atm
4. Pilih Pengeluaran Tanpa Kad

Sejurus sahaja sampai di mesin ATM, tekan butang Enter atau mana-mana nombor, pilih bahasa dan tekan pada Pengeluaran Tanpa Kad yang terpapar di skrin tersebut.
5. Masukkan 16 Digit Yang Diterima Melalui SMS.

Masa ni lah korang perlu gunakan 16 digit nombor Transaction ID yang korang dapat melalui SMS tadi, kemudian klik pada butang YA. Double check sebelum tekan ya!
6. Masukkan Withdrawal Code

Sekali lagi korang akan menerima SMS untuk 6 digit nombor sebagai pengesahan pengeluaran Withdrawal Code. Masukkan kod tersebut sebelum tekan butang YA. Kemudian barulah boleh kelaurkan duit dengan senang hati! Settle satu masalah, selamat mencuba!

http://alamatalamatkiamat.blogspot.my/2017/01/tahukah-anda-kita-sebenarnya-boleh.html?m=1

Amalan Mengundang Rezeki



Rezeki itu bukan sahaja berkaitan dengan mendapat duit, tetapi dalam pelbagai keadaan seperti diberikan kesihatan yang baik, mendapat pekerjaan yang bagus, perniagaan yang berkembang maju, bertemu dengan jodoh yang baik, dikurniakan zuriat, termasuk juga dikurniakan iman dan istiqamah dalam membuat amal ibadah dan lain-lain.

Kadang-kadang kita risau apabila memikirkan kegawatan ekonomi, pelaksanaan GST, krisis kewangan, belum dapat pekerjaan yang baik, belum bertemu jodoh, belum dikurniakan zuriat dan lain-lain tapi jika kita fikirkan semula Yang Maha Menyelesaikan Kesulitan dan Yang Maha Memberi Rezeki itu ialah Allah S.W.T.

Rezeki yang berkat dapat diperoleh dengan cara mendekati Allah SWT. Salah satu caranya adalah dengan melakukan amalan-amalan pengundang rezeki. Apakah amalan-amalan yang mengundang rezeki itu? Di sini kami kongsikan beberapa amalan untuk mengundang rezeki yang asalnya dikongsikan oleh Ustaz Yusuf Mansur seorang penceramah dan pendakwah popular dari negeri jiran, Indonesia di laman youtube beliau.

Hasil dari perkongsian beliau, kami ringkaskan dan catatkan kembali beberapa amalan yang mengundang rezeki melimpah ruah seperti dibawah:

 Amalan Mengundang Rezeki

1. Membaca Surah al Waqiah
    Baca selepas Subuh dan selepas Asar

2. Ya Fattah Ya Razzaq
    Lazimkan baca 3 kali atau 11 kali atau 33 kali selepas solat - Baca minimal 3 kali.

3. Melazimi membaca al quran dan surah-surah tertentu pada waktu tertentu seperti
Membaca Surah Ar-Rahman-  Baca selepas solat DhuhaMembaca Surah Yaasin - Baca selepas solat Isya'Membaca Surah al-Mulk - Baca menjelang tidur
4. Baca selawat - allahumma salli ala sayyidina muhammad wa ala ali sayyidina muhammad
    Lazimkan baca sekurang-kurangnya 100 kali setiap hari

5. Solat Dhuha

6. Bersedekah

7. Solat Berjemaah di Masjid tepat waktunya

Video lengkapnya boleh dilihat seperti di bawah. Moga perkongsian ini membawa manfaat untuk anda. Jika bermanfaat jangan lupa share dengan kawan-kawan yang lain supaya sama-sama kita amalkan dan mendapat manfaat.

http://binusrah.blogspot.my/2017/01/7-amalan-mengundang-rezeki-yang.html?m=1

Isnin, 16 Januari 2017

Inilah Ayat Pelaris Cara Islam Ramai Peniaga Yang Lupa Nak Amalkan. Kongsikan Agar Lebih Ramai Yang Tahu...

Berniaga merupakan jenis usaha yang paling banyak diceburi oleh masyarakat Malaysia, hampir majoriti umat muslim di Malaysia sebahagian besar memilih profesional sebagai peniaga. Nabi Muhammad SAW sendiri pernah menganjurkan kita sebagai umat Muslim untuk berniaga kerana keuntungan dari berniaga sangat banyak hampir 100 % atau lebih lagi, bergantung kepada kita sebagai pedagang yang pandai menerapkan sistem perniagaan Rasulullah SAW.

Memang kita sebagai seorang muslim dibebaskan untuk mencari rezeki di bidang apapun asalkan ianya Hhalal dan berkah maka itu tidak berdosa, untuk itu perlu di ingatkan kepada anda bahawa kita harus selalu bersikap jujur dan dapat dipercaya sehingga kita akan mendapatkan keberkatan dari segala bidang usaha kita kerana hasil dari usaha kita tersebut akan digunakan untuk menafkahi diri sendiri, keluarga dan anak kita sehingga perlu di perhatikan kehalalannya.

Sedangkan untuk ayat pelaris perniagaan ini hanya untuk rujukan atau usaha anda kerana rezeki Allah SWT yang mengaturnya jadi kita memohon kepada Allah SWT supaya perniagaan laris dengan cara berdoa agar perniagaan kita tidak mengalami kerugian. Tetapi perlu anda ingat bahawa anda juga harus berusaha dg keras, tekun dan ikhlas kerana jika anda mengandaikan doa saja tanpa usaha maka seperti sayuran tanpa garam.


Bacaan ayat pelaris perniagaan ini dibacakan setelah selesai solat wajib 5 waktu dan boleh juga dibacakan saat anda ingin bergerak ke tempat perniagaan atau masa ingin membuka kedai yang dilengkapi dengan niat yang benar untuk mencari nafkah buat isteri, anak dan keluarga.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

SURAH FAATHIR 

"Barang siapa membaca ayat-ayat 29 dan 30, nescaya Allah akan memberkati perniagaannya."

Selain mengamalkan dan membaca Ayat 1000 Dinar. Bagi yang menceburi bidang perniagaan tak kira online bisnes, offline, direct selling atau perniagaan restoran makanan. Eloklah mengamalkan ayat-ayat dari Surah Faathir, ayat 29 dan 30. Makna pada terjemahannya cukup baik dan indah sekali. 

Tidak payah lagi mencari pelaris yang belum pasti kebenarannya dan tidak bercampur aduk dengan sihir. Takut-takut disebabkan pelaris itu. Aqidah kita boleh terpesong. Yang melariskan adalah kehendakNya dengan daya usaha sendiri yang diberkati oleh Allah SWT. Minta dan mohon kepadaNya dengan membaca ayat-ayat tersebut.



Inna allatheena yatloona kitabaAllahi waaqamoo assalatawaanfaqoo mimma razaqnahum sirran waAAalaniyatanyarjoona tijaratan lan taboor (29)

Liyuwaffiyahum ojoorahum wayazeedahum min fadlihiinnahu ghafoorun shakoor (30)

Terjemahannya:

Ayat 29

Sesungguhnya orang-orang yang selalu membaca Kitab Allah dan tetap mendirikan sembahyang serta mendermakan dari apa yang Kami kurniakan kepada mereka, secara bersembunyi atau secara terbuka, mereka (dengan amalan yang demikian) mengharapkan sejenis perniagaan yang tidak akan mengalami kerugian; 

Ayat 30

Supaya Allah menyempurnakan pahala mereka dan menambahi mereka dari limpah kurniaNya. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi sentiasa membalas dengan sebaik-baiknya (akan orang-orang yang bersyukur kepadaNya).

Ramai orang Melayu cuma mengamalkan doa-doa pelaris beserta ayat-ayat suci Al-quran hanya ketika melakukan perniagan mereka sahaja, tetapi amalan-amalan wajib lain ditinggalkan. Bagaimana nak maju dalam perniagaan jikalau macam ni! Jadi jangan tinggalkan yang wajib untuk mendapatkan rahmatNya.

Wasallam.

http://nasihatmuaalim1.blogspot.my/2017/01/inilah-ayat-pelaris-cara-islam-ramai.html?m=1

Tanda-Tanda Mengesan Kanser Pangkal Rahim. Semua Wanita Perlu Ambil Tahu Hal Ini. Jangan Abaikan Info Ini..



by 

Bagaimana untuk merawat psoriasis di rumah


Tanda-Tanda Mengesan Kanser Pangkal Rahim – Kanser pangkal rahim ini mempunyai tahap (level) untuk dikesan bahawa penyakit itu sudah mencapai tahap yang keberapa. Masih baik stabil atau sudah kritikal. Bahaya! Semua wanita perlu ambil tahu hal ini.

Kadang-kala ramai remaja sekarang yang mempunyai penyakit dan mudah allergic. Kebanyakan sabun tidak sesuai. Bakteria mudah membiak dan mengakibatkan vagina seseorang itu menjadi gatal-gatal. Jadi ubati segera agar tidak mencapai tahap sehingga boleh mendapat penyakit yang tidak sepatutnya.

Berbanding dengan kanser organ reproduktif wanita yang lain, wanita yang menghidap kanser pangkal rahim sering dapat mengesan penyakit mereka pada peringkat awal. Ini disebabkan pangkal rahim terletak di dalam faraj [vagina]  yang apabila berlaku penyakit kanser, perdarahan yang berlaku boleh dikesan hampir serta merta.

Di kebanyakan negara-negara maju, hampir 75% daripada wanita-wanita yang dikesan menghidap penyakit kanser pangkal rahim dapat dikesan pada peringkat awal.

Terdapat dua jenis utama barah pangkal rahim iaitu

Squamous cell carcinoma

Squamous cell carcinoma adalah barah pangkal rahim sering berlaku. Ianya bermula dari dalam sel skuamus atau kulit seperti sel di pangkal rahim.

Adenocarcinoma.

Adenocarcinoma adalah jenis barah pangkal rahim yang jarang berlaku; ia bermula dari dalam sel glandular. Selain itu, barah pangkal rahim boleh dibahagikan kepada microinvasive atau invasive.

Walau bagaimanapun , di negara kita peratusan ini adalah lebih rendah disebabkan oleh sikap dan pengetahuan masyarakat kita yang masih rendah. Apa yang paling penting adalah, wanita-wanita tersebut perlu segera mendapatkan pemeriksaan lanjut dari Pakar Sakitpuan jika sekiranya terdapat tanda-tanda yang mungkin berkaitan dengan kanser pangkal rahim.

Kebanyakan wanita yang menghidap kanser pangkal rahim mengalami salah satu ataupun kombinasi gejala-gejala berikut:

Perdarahan selepas hubungan intim  (“postcoital bleeding“)Keluar lendir berdarah dari kemaluan.Perdarahan di pertengahan kitaran haid.Perdarahan dari kemaluan setelah disahkan putus haid.Hilang selera makanTurun berat badan yang mendadakFaktor-Faktor Terjadinya Kanser Pangkal Rahim

Di antara faktor-faktor yang menjadikan seseorang wanita itu boleh menghidap kanser pangkal rahim adalah:

Hubungan intim pada usia mudaJangkitan virus HPV berisiko tinggiMerokokWanita dari golongan susah ataupun miskin.Keadaan yang menyebabkan sistem pertahanan badan menjadi rendah seperti penyakit AIDs, pesakit yang menjalanipemindahan buah pinggang dan lain-lain.Wanita yang mempunyai pasangan yang ramai.Wanita-wanita yang tidak menjalani ujian pap smear bolehdikategorikan sebagai golongan yang berisiko mengidap kanser pangkal rahim sebab kajian telah menunjukkan bahawa ujian pap smear boleh mencegah kanser pangkal rahim.Kaedah Rawatan Kanser Pangkal Rahim

Terdapat 3 jenis rawatan yang boleh diberikan kepada wanita-wanita yang mengidap kanser pangkal rahim. Tiga jenis rawatan utama tersebut adalah :

a. Pembedahan

b. Rawatan Radioterapi

c. Rawatan Kemoterapi

http://sehinggit.blogspot.my/2017/01/tanda-tanda-mengesan-kanser-pangkal.html?m=1

CARA MERAWAT PENYAKIT STROK ATAU ANGIN AHMAR





Kali ni nak berkongsi maklumat mengenai penyakit strok dan cara merawat strok. Sebenarnya ramai di luar sana menderita penyakit ni dan mengharapkan sinar harapan untuk sembuh. Nikmat sihat tu sangat penting dan besar bagi yang mahu mensyukuri. Penyakit ni antara punca terbesar kematian di Malaysia sebab tu saya nak sangat orang ramai memahami dan ambil langkah berjaga-jaga.


STROK ATAU ANGIN AHMAR

Tahukan anda bahawa penyakit strok adalah punca kematian KEEMPAT terbesar di Malaysia selepas penyakit jantung dan kanser? Setiap tahnu dianggarkan 40 000 orang diserang strok.





BAGAIMANA STROK TERJADI?

Strok adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Otak merupakan pusat saraf tubuh yg mengawal setiap perbuatan atau fikirkan, di samping mengawal fungsi-fungsi automatik seperti pernafasan, pencernaan dan sebagainya.

Otak memerlukan bekalan darah berterusan yang membawa oksigen dan nutrien untuk terus berfungsi dengan baik. Sekiranya saluran darah di dalam otak pecah ataupun tersumbat, bekalan darah akan terhenti dan sel-sel otak akan kekurangan oksigen dan nutrien.

Seterusnya bahagian otak itu mula mati dan anda akan  mengalami strok. Kerosakan otak menjejaskan deria-deria anda, pertuturan dan pemahaman bahasa. Sebelah tubuh mungkin lumpuh, sikap, corak pemikiran dan ingatan terubah. Semuanya berlaku dengan senyap tetapi pantas.

Fungsi otak


" Secara mudahnya, strok berlaku bila saluran darah tersumbat. Maka aliran darah ke otak terganggu. Apabila otak tidak menerima oksigen yang mencukupi, sel-sel otak akan rosak seterusnya menyebabkan bahagian badan yang dikuasai oleh bahagian otak yang rosak itu tidak dapat bergerak."

PUNCA STROK

1. Keadaan kesihatan individu
Hipertensi (penyakit tekanan darah tinggi), kolesterol, arteriosklerosis (pengerasan pembuluh darah), gangguan jantung, diabetes, sejarah keturunan strok dalam keluarga dan migrain boleh menyebabkan terjadinya strok. Berdasarkan statistik 80% pesakit darah tinggi dan arteriosklerosis adalah berisiko terkena serangan strok.

2. Gaya Hidup dan Cara Pemakanan
Gaya hidup dan pola pemakanan yang tidak seimbang seperti merokok,makanan segera, makanan proses dan makanan ringan menyumbang kepada penyakit strok ditambah lagi dengan kurangkan bersenam. Sikap mudah marah, murung dan lain2 sikap negetif turut memudahkan seseorang diserang strok.

GEJALA

Anda lebih mudah merawat strok atau menghindarkan strok sekiranya mengetahui tanda-tanda awal gejala penyakit strok.

Tanda-tanda serangan stroke :

- Rasa pusing kepala, sakit kepala yang mendadak tanpa sebab yang jelas.
- Rasa bingung, celaru dan keliru.
- Sebelah mata kabur secara tiba-tiba.
- Susah untuk berjalan dan hilang keseimbangan badan secara mengejut.
- Terasa seperti hendak mati dan dan kaku/kebas pada muka, tangan kaki atau sebahagian tubuh sahaja.
- Rasa mual dan muntah-muntah
- Terasa seperti hendak pitam, atau pengsan secara tiba-tiba.

Menurut Penasihat Neorologi Pusat Perubatan Prince Court, Dr. Julia Shahnaz Merican,  setakat ini 70 peratus daripada mangsa serangan angin ahmar tidak menyedari diserang penyakit itu.

Katanya, antara tanda-tandanya ialah apabila merasa diri lemah atau kebas secara tiba-tiba pada muka, lengan dan di sebelah bahagian badan.

”Selain itu penglihatan juga menjadi kabur secara tiba-tiba pada sebelah atau kedua-dua mata,” katanya ketika menyampaikan ceramah di Forum Angin Ahmar anjuran Persatuan Angin Ahmar Kebangsaan Malaysia (NASAM) di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Tanda-tanda awal lain termasuk mengalami kesukaran untuk bertutur dan perkataan yang disebut jadi tidak jelas.

”Jika anda tiba-tiba menghadapi kecelaruan mental atau sawan epilepsi, semut-semut di bahagian dagu, clumsiness , hilang deria, pening kepala, hilang imbangan badan dan sakit kepala yang teruk tanpa sebab maka segera jalani rawatan,” katanya.

Dr. Julia berkata, satu tanda yang jelas angin ahmar akan berlaku adalah apabila berlakunya Serangan Iskemia Sementara (TIA) atau mini angin ahmar iaitu gangguan sementara bekalan darah ke bahagian tertentu otak.

”Sekalipun gejala ini lazimnya hilang sepantas ia datang di mana pesakit akan pulih tetapi rawatan perubatan perlu kerana jika dibiarkan akan menyebabkan kerosakan otak lebih teruk,” katanya.

Dr. Julia berkata, sekalipun risiko serangan ahmar lebih tinggi ke atas golongan tua tetapi orang muda tidak boleh memandang remeh kerana dia pernah merawat pesakit yang berusia 24 tahun.

Jelas Dr. Julia, serangan angin ahmar sehingga kini telah mula menyerang mereka yang berusia sekitar umur 30-an, 40-an dan 50-an.

Sehubungan itu, katanya, setiap orang perlu berwaspada dengan tekanan darah masing-masing khususnya kepada penghidap hipertensi.

”Tekanan darah tinggi sebenarnya yang menjadi punca utama serangan angin ahmar selain mereka yang menghidap penyakit jantung dan diabetes,” katanya.

Sementara itu, Pakar Pertuturan dan Pantologi Bahasa dari Persatuan Pertuturan-Bahasa dan Pendengaran Malaysia (MASH), Cecilia Santiago berkata, 30 peratus daripada pesakit yang diserang angin akan menghadapi masalah untuk berkomunikasi.

Katanya, ini kerana serangan angin ahmar biasanya berlaku di bahagian sebelah kiri otak yang boleh menjejaskan keupayaan bertutur dan keupayaan dalam bahasa.

Sehubungan itu, katanya, terapi pertuturan amat penting dalam usaha memulihkan keupayaan mangsa angin ahmar supaya boleh berkomunikasi dengan betul.

”Disebabkan pesakit angin ahmar sukar bertutur dan mengeluarkan suara atau bunyi yang difahami oleh orang lain maka keluarga perlu berusaha untuk membantu mereka,” katanya.

Katanya, pesakit boleh dibantu untuk menulis, menggunakan bahasa isyarat, melukis supaya dapat berkomunikasi semula.

Bagaimanapun ia tidak mudah untuk dilakukan memandangkan pesakit biasanya akan menghadapi masalah untuk memahami atau memilih perkataan, angka atau isyarat dengan betul.

Selain itu, katanya, pesakit juga biasanya mengalami kesukaran untuk mengawal lidah dan menelan.

”Otot-otot pada lidah dan tekak adalah otot-otot yang sama digunakan untuk menghasilkan bunyi atau suara.





CARA MERAWAT PENYAKIT STROK/ CARA MENGHINDARI

1. Elakkan dan berhenrti merokok

Merokok menyebabkan atherosclerosis (pengerasan dinding pembuluh darah) dan membuatkan darah menjadi mudah menggumpal.

2. Pemeriksaan tekanan darah secara rutin

Tekanan darah yang tinggi boleh menyebabkan pembuluh darahmengalami tekanan berlebihan.

3. Penyakit jantung

Sekiranya terdapat gejala atau gangguan jantung seperti detak yang tidak teratur atau kadar kolesterol tinggi, anda seharusnya mendapatkan rawatan susulan doktor untuk mengelakkan terjadinya serangan strok.

4. Kawal stress dan tekanan perasaan dengan baik

Stres atau depresi  menggangu kesihatan jantung, kawal dan tangani stress dengan bijak.

5. Menjaga Pemakanan

Ikut piramid makanan, lebihkan sayuran dan buahan supaya makanan berserat itu dapat mengawal lemak, kurangkan lemak , garam dan gula. Hindari makan daging merah terlalu banyak kerena lemaknya menyebabkan pembuluh darah mengeras.




6. Kawal berat badan dan Ketahui BMI Anda

Memiliki badan gemuk atau obes akan meningkatkan risiko strok. 

7. Aktif Bersenam

Bersenam mampu menurunkan tekanan darah dan menyihatkan anda disamping membakar lemak.

8. Hindari alkohol

Meminum alkohol dapat menaikkan tekanan darah, maka sebagai umat Islam pun anda wajib mengelakkannya.

9. VIVIX SHAKLEE

Apa itu VIVIX ?

Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat & tumbuh-tumbuhan lain.

Apa yg terkandung dlm Vivix ni sehinggakan ia dikatakan sangat best?

Vivix ia mengandungi resveratrol. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan.

Saintis mendapati Orang Perancis makan makanan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui: Rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terdapat dalam wain merah.

Apakah itu Resveratrol? 

• Antioksidan yang kuat,
 Anti-inflamasi
• Anti-kanser

Sifat anti inflamasi atau anti radang ini lah yang membantu pesakit strok dapat bergerak semula. Salur darah yang tersumbat itu akan terbuka dengan kehebatan sifat anti radang VIVIX. 

 ALTERNATIF terbaik wain sebagai umat Islam adalah vixix. Satu hidangan Vivix™ mengandungi sama banyak resveratrol yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia.

Vivix merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi diabetes, arthritis, gout, penyakit kardiovaskular, kanser, tekanan darah tinggi, kencing manis, terlebih berat badan dan masalah kegemukan, nyanyuk, osteophorosis, penyakit2 mata spt katarak n glaukoma dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas

Vivix membantu pulihkan DNA yg rosak, mengawal genetik, menghasilkan tenaga yg diperlukan oleh sel, melambatkan pembentukan protein AGE( advanced glycation end products). Protein AGE yg berlebihan ni boleh ganggu keutuhan sel. Vivix juga menjaga dan pelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, sistem imun, sendi, perlindungan antioksidan utk kesihatan menyeluruh.









TESTIMONI PESAKIT STROK













Strok Muka

Mild Strok akibat darah tinggi

UPDATE 23/10/2016: TESTIMONI TERKINI




Djapri Kudosat

01135616789


http://happymommynia.blogspot.my/2014/07/cara-merawat-penyakit-strok-atau-angin.html?m=1

Ahad, 15 Januari 2017

Untuk Si Rabun. Doktor Pakar Mata Ini DEDAH 3 Tips Semula Jadi Pulihkan Penglihatan !!!

Ramai yang tidak gemar memakai kaca mata kerana bagi sesetengah individu kaca mata hanya akan memberi impak negatif yang membuatkan rupa atau penampilan menjadi tidak menarik.

Namun, seiring dengan teknologi perubatan kini yang semakin berkembang mengikut arus permodenan, industri perubatan telah menemui banyak solusi untuk mengembalikan penglihatan bagi induvidu yang rabun. Ini termasuklah rawatan surgeri laser seperti LASIK dan PRK yang ternyata berkesan dan hanya mengambil masa yang singkat bahkan tidak menyakitkan.

Walau bagaimanapun, tidak semuanya mampu menjalani rawatan surgeri laser ini kerana kosnya adalah tinggi memakan lebih RM3000 hingga RM7000.

Oleh itu, sebagai orang yang beragama, kita perlu yakin bahawa setiap penyakit ada penawarnya. Kalau tidak, takkanlah orang dulu-dulu boleh sembuh meskipun tiada teknologi moden kan?

Seperti yang dibincangkan dalam rancangan popular The Dr. Oz Show, ini Wanista kongsikan tiga cara untuk memulih di samping meningkatkan penglihatan dengan cara semula jadi. Orang yang tidak rabun pun boleh menggunakan cara-cara ini untuk mengekalkan kesihatan mata mereka!

#1 Makan Untuk Penglihatan Yang Jelas

Pelihara mata anda melalui pemakanan! Mata memerlukan beberapa nutrien untuk berfungsi dengan baik.

Vitamin A,C, E dan mineral seperti zink adalah nutrien asas untuk mata.Makan banyak sayur berdaun hijau, kuning telur, lada benggala kuning, labu, ubi keledek dan lobak merah kerana ia mengandungi khasiat antioksida yang dapat mengelak keterjejasan yang disebabkan matahari. Tahukah anda bahawa kajian mendapati mengambil sayuran warna kuning dan hijau dapat mengelak sebarang penyakit yang boleh sebabkan mata buta.Bawang putih, bawang besar dan bawang merah pula mengandungi kandungan sulfur yang akan memelihara pembentukan katarak pada mata.Beri biru, anggur secara tidak langsung mampu pulihkan penglihatan.DHA iaitu sejenis asid lemak yang ditemui dalam ikan air sejuk seperti salmon, sardin, makerel dan kod pula bisa menyokong sel untuk menyumbang kesihatan pada mata.

#2 Lakukan Senaman Mata

Senaman mata ringkas ini sekurang-kurangnya dapat mengekalkan penglihatan optimal. Lakukan senaman mata sejurus bangun tidur, sebelum tidur atau pada bila-bila masa ketika mata anda letih.

Tetapi pastikan jari anda bersih kerana mata mudah terkena jangkitan kuman. Lakukan setiap hari anda pasti dapat lihat kesannya dalam masa satu bulan!

Gosokkan tapak tangan anda untuk menghasilkan haba panas. Tekap tapak tangan pada kedua belah mata sambil mata ditutup selama 5 saat. Ulang sebanyak 3 kali.Pusingkan bebola mata anda. Mulakan dengan mata pandang ke atas dan dengan perlahan putarkan ia sebanyak 10 kali mengikut arah jam.Pegang pen pada aras bahu di hadapan anda. Fokuskan pandangan mata pada pen tersebut dan perlahan-lahan dekatkan pen sehingga ke bahagian batang hidung anda dan jarakkannya kembali ke posisi asal. Dekat dan jauhkan pen sebanyak 10 kali.Urut penjuru dahi. Gunakan tulang sambungan ibu jari anda, tekan lembut penjuru dahi dan urut dalam gerakan membulat sebanyak 20 kali untuk arah jam dan 20 kali lagi untuk arah sebaliknya. Ulang urutan di kawasan atas kening, di bawah mata dan di kedua belah penjuru sisi hidung.Bersandar, pejam mata, relaks dan rehat selama 3 minit.

#3 Peruntukan Waktu Rehat Mata

Dapatkan tidur yang cukup. Tidur akan membiarkan mata berehat sepenuhnya, membaiki dan memulih secara semula jadi kondisinya. Tidur yang tidak cukup hanya akan melemahkan penglihatan. Jadi, sila tidur 8 jam setiap malam.Lebih-lebih lagi buat individu yang kerjanya perlu menghadap komputer setiap hari, sila cari sekurang-kurangnya 1 jam untuk  alihkan pandangan mata anda ke tempat lain. Rehatkan penglihatan anda. Jika mata anda terlalu penat, berasa perit dan tidak selesa, baring dan letakkan hirisan timun pada kelopak mata. Ia akan memberi sensasi kesejukan buat mata seterusnya melegakan kepenatannya.

Selamat beramal!

SUMBER -Dr. Mao Shing Ni seperti ditonton dalam siri The Dr. Oz Show

loading...

http://sempoimedia.blogspot.my/2017/01/untuk-si-rabun-doktor-pakar-mata-ini.html?m=1

Amalkan Doa Mohon Panjang Umur, Murah Rezeki Dan Dijauhi Kemalangan Sebelum Tidur



1. Doa Agar Panjang Umur, Murah Rezeki Dan Diberkati

اللهُمَّ أكْثِرْ مَالِي وَوَلَدِي، وَبَارِكْ لِي فِيمَا أَعْطَيْتَنِي، وَأَطِلْ حَيَاتِي عَلَى طَاعَتِكَ، وَأَحْسِنْ عَمَلِي، وَاغْفِرْلِي

Maksudnya, “Ya Allah, banyakkanlah hartaku dan anakku, serta berilah keberkatan atas setiap apa yanga Engkau kurniakan. Panjangkanlah kehidupanku dalam ketaatan terhadapMu serta perbaikilah amalanku dan kurniakanlah keampunan kepadaku.”.(HR al-Bukhari dalam adab al-mufrad no 653 dan. HR al-Tirmizi no 2329)

2. Doa Agar Selamat Daripada Kemalangan

اللَّـهُمَّ لا يَأْتِي بِالْحَسَنَاتِ إِلاَّ أَنْتَ، وَ لا يَذْهَبُ بِالسَّيِّئَاتِ إِلاَّ أَنْتَ وَلا حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّـهِ

Maksudnya,”Ya Allah , tiada yang mendatangkan kebaikan melainkan Engkau , dan tiada yang menghilangkan keburukan melainkan Engkau, Tiada upaya melainkan dengan Allah SWT” .(HR al-Tirmizi no 3482 , lihat sahih al-Jami’ al-Soghir no 1297 , sahih al-Nasa’ei no 5053)

3. Doa Agar Mendapat Peluang Perniagaan Dan Rezeki Yang Paling Banyak

اللَهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَعْظَمِ عِبَادِكَ نَصِيباً فِي كُلِّ خَيْرٍ تَقْسِمُهُ فِي الغَدَاةِ مِنْ نُورٍ تَهْدِي بِهِ، وَرَحْمَةٍ تَنْشُرُهَا، وَرِزْقٍ تَبْسُطُهُ، وَضُرٍّ تَكْشِفُهُ، وَبَلاءٍ تَرْفَـعُهُ، وَفِتْـنـَةٍ تَصْرِفُهَا، وَسُوءٍ تَدْفَـعُـهُ.

Maksudnya: “Ya Allah, jadikanlah aku antara kalangan hambaMu yang mendapat bahagian (pencapaian) yang hebat pada nur yang Engkau kurniakan sebagai hidayah, dan rahmat yang Engkau kurniakan, dan rezki yang Engkau sebarkan, dan mudharat yang Engkau selamatkan ( dari menimpa hamba-hambaMu ), dan bala yang Engkau angkatkan( dari menimpa hamba-hambaMu ), dan fitnah yang Engkau jauhkan( dari menimpa hamba-hambaMu ), dan keburukan yang Engkau hindarkan ( dari menimpa hamba-hambaMu )”.(HR Ibn Abi Syaibah dan Al-Tabarani, lihat kitab Da’ei al-Falah oleh Al-Suyuti hlm 61.)

Semoga bermanfaat. Jangan lupa SHARE kepada kawan-kawan anda..

loading...


http://sempoimedia.blogspot.my/2017/01/amalkan-doa-mohon-panjang-umur-murah.html?m=1

Sabtu, 14 Januari 2017

Wanita Ini Masuk Neraka Kerana “AIR WUDHU”. Mengapa Boleh Jadi Macam Tu? Rugi Kalau Tak Ambil Tahu

 

Dikisahkan ada dua orang yang kehidupannya sangat kontra iaitu seorang lelaki yang kaya raya serta seseorang wanita yang begitu miskin. Kehidupan keduanya juga dipenuhi dengan kesibukan yang berbeza. Dalam kehidupan lelaki kaya itu, ia sentiasa sibuk dengan dunia. Sementara si wanita sibuk dengan ibadah sampai melupakan masalah dunia.

Si lelaki kerana kesungguhannya hidup dalam kemampuan. Ia tidak menikmati sendiri hasil yang didapatinya kerana keluarganya juga merasa sangat cukup dengan nikmat yang Allah berikan melalui tangan si suami. Demikianlah ia selalu bekerja untuk memenuhi keperluan hidup anak serta keluarganya.

Sementara si wanita tak mempunyai harta sedikit pun. Hanya satu harta yang ia punyai cuma sebuah kolam yang diisi air untuk wudhu. Itulah kekayaan yang dia banggakan walau kehidupannya serba kesusahan. Dia berfikir bahawa menjaga kesucian akan membuat ibadah jadi lebih di terima serta akan dibalas dengan yang lebih baik daripada kehidupan dunia.

Dalam kitab Al Minahus Saniyyah, Syekh Abdul Wahhab Asy Sya’rani menceritakan bahwa suatu hari ada orang yang mengambil air wudhu menggunakan kolam milik wanita itu. Melihat perkara itu, hati si wanita lalu berbisik, “Kalau air itu habis, lalu bagaimana aku akan berwudhu untuk menunaikan solat sunnah malam nanti? ”

Hari-hari berlanjut dan sampai masa lelaki kaya dan wanita yang miskin itu juga wafat. Keadaan keduanya di dunia seolah memperlihatkan kalau si lelaki akan ada di neraka kerana mengutamakan dunia serta si wanita akan masuk kedalam surga kerana sentiasa mengutamakan ibadah.

Ternyata lelaki kaya itu telah mendapatkan kesenangan syurga serta si wanita yang tidak miliki apa-apa malah harus merasakan siksaan di neraka. Kenapa hal semacam ini terjadi?

Ternyata lelaki yang sibuk dengan masalah dunia itu mempunyai sifat zuhud akan kekayaannya di dunia. Dalam kekayaannya, dia tidak mudah leka dalam kemewahan dan tidak melakukan suatu hal yang dilarang oleh Allah. Dia hanya berupaya memenuhi keperluan hidup dengan jalan yang Allah redhai tanpa melupakan kewajibannya sebagai seorang muslim.

Sementara si wanita sudah dijerumuskan pada rasa cinta akan dunia. Buktinya ia tak ikhlas bila ada orang yang mengambil air wudhu meski orang itu mempunyai tujuan untuk melakukan ibadah. Kerana ketidak ikhlasan inilah yang menunjukkan bahwa kesederhanaan yang ia lakukan kerana dipaksa oleh keadaan serta bukan kerana ingin melepaskan kecintaan pada dunia.

Sungguh Syekh Abdul Wahab Asy sya’rani sudah menjelaskan bahawa yang disebut zuhud iaitu meninggalkan kecintaan pada kesenangan dunia. Tetapi bukan bererti mesti mengosongkan diri dari harta kekayaan.

Harta kekayaan yang diraih niatkanlah hanya untuk memenuhi keperluan hidup serta agar lebih mampu dan mudah dalam melaksanakan ibadah tanpa ada sedikit pun merasa takut kehilangan harta itu.

Sebuah nasihat bijak dari ulama sufi patut kita fikirkan:

 Untuk Cinta Dunia, Seorang Tidak Harus Menjadi Kaya Raya Terlebih Dahulu. Kerana Zuhud Memanglah Berurusan Dengan Hati, Bukan Dengan cara Langsung Dengan Alam Dunia. 

http://wnstory.blogspot.com/2017/01/wanita-ini-masuk-neraka-kerana-air_11.html?m=1

Inilah Doa Dan Amalan Untuk Menyembuhkan Rabun Mata




Doa dan amalan untuk menyembuhkan rabun mata ini asalnya dikongsikan oleh Ustaz Muhammad Abdullah atau lebih dikenali sebagai Ustaz Amin di laman youtube beliau.

Menurut ustaz Amin, doa ini beliau dapat semasa menziarahi ulama di Makkah. Kami kongsikan semula di sini supaya semua mendapat manfaat dan kebaikan dari perkongsian doa ini insyaAllah.

Amalan ini mesti dibuat setiap kali solat Fardhu

Caranya:

Rapatkan dua jari seperti gambar di bawah

 Selawat 3 kali - Allahumma solli 'ala muhammad wa 'ala ali muhammadBaca 3 kali ayat ini - la ilaha illallah  nurul 'ain muhammadur rasulullah qurratu 'ainTiupkan pada jari dan gosokkan sendi jari pada mata dari dalam ke luar

 Kemudian baca lagi pada jari Surah Qaf ayat  ke 22 (mula dari fakasyafna...)dan sapukan pada mata sekali lagi.بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
فَكَشَفۡنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلۡيَوۡمَ حَدِيدٌ۬ 
Maksudnya : maka kami(Allah) singkapkan daripada engkau(manusia) tabirmu penutupmu lalu pandanganmu pada hari menjadi tajam. 

Menurut ustaz, seorang yang memakai cermin mata selama 30 tahun telah mengamalkan doa dan amalan ini Alhamdulillah dalam masa 6 bulan power cermin matanya 600 kedua -dua belah telah turun dan boleh melihat tanpa menggunakan cermin mata.

Video lengkap doa dan amalan untuk menyembuhkan rabun mata boleh dilihat di bawah.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua.

http://wnstory.blogspot.com/2017/01/inilah-doa-dan-amalan-untuk.html?m=1

Suami Akan Dilaknat Allah Apabila Melakukan 7 Perkara Ini

Pada isterinya Duhai saudara seislam, ada beberapa hal yang bisa membuat seorang suami dianggap berbuat derhaka pada istri dan akan mendapatkan ganjarannya Dan laknat Allah, beberapa di antaranya sebagai berikut: 1.Menjadikan Istri Sebagai Pemimpin Rumah Tangga Dari Abu Bakrah, ia berkata: "Rasulullah saw.bersabda: 'tidak akan beruntung suatu kaum yang dipimpin oleh seorang wanita.' "(HR.Ahmad n0.19612 CD, Bukhari, Tirmidzi, dan Nasa'i) Saat ini banyak suami yang malas bekerja dan menyandarkan kebutuhan hidupnya pada sang istri sehingga secara tak langsung menjadikan istri sebagai pemimpin rumah tangga. Suami seperti ini tentu saja telah berbuat durhaka karena tak melaksanakan kewajibannya dan bahkan menyulitkan istrinya dengan keharusan menafkahi dirinya. Ia akan kehilangan martabat dan harga diri di hadapan manusia terlebih lagi di hadapan Allah. 2.Tidak memberi wang belanja/ nafkah Dari 'Abdullah bin' Amr, ia berkata: "Rasulullah bersabda: 'seseorang cukup dipandang berdosa bila ia menelantarkan belanja orang yang menjadi tanggung jawabnya.'" (HR.Abu Dawud no.1442 CD, Muslim, Ahmad, dan Thabarani) Terhadap suami yang seperti ini, istri dapat mengambil diam-diam harta suami untuk mencukupi kebutuhan hidup diri dan anaknya: "Dari Asyah ra, bahwa Hindun binti Utbah pernah berkata: 'Wahai Rasulullah, sesungguhnya Abu Sufyan adalah orang yang kikir dan tidak mau memberikan kepadaku belanja yang cukup untuk aku dan anakku, sehingga terpaksa aku mengambil dari hartanya tanpa sepengetahuannya." Beliau besabda:' Ambillah sekadar cukup untuk dirimu dan anakmu dengan wajar. "(HR.Bukhari no.4945 CD, Muslim, Nasa'i, Abu Dawud, Ibnu Majah, Ahmad, dan Darimi) 3.Tidak melunaskan mahar pernikahan Dari Maimun Al-Kurady, dari bapaknya, ia berkata: "saya mendengar nabi saw. (Bersabda): 'siapa saja laki laki yang menikahi seorang perempuan dengan mahar sedikit atau banyak, tetapi dalam hatinya berarti tidak akan menunaikan apa yang menjadi hak perempuan itu , berarti ia telah mengacuhkannya. Bila ia mati sebelum menunaikan hak perempuan itu, kelakpada hari kiamat ia akan bertemu dengan Allah sebagai orang yang fasiq ... '"(HR.Thabarani, Al-Mu; jamul, Ausath II / 237/1851 CD) 4.Mengabaikan kemahuan seksual istri Suami yang berjima hanya untuk memuaskan kebutuhannya saja dan tidak peduli pada istrinya, sesungguhnya juga telah berbuat kesalahan. Dari anas ra, Nabi saw bersabda: "jika seseorang di antara kalian bersenggama dengan istrinya, hendaklah ia melakukannya dengan penuh kesungguhan. Selanjutnya, bila ia telah menyelesaikan kebutuhannya (mendapatkan kepuasan) sebelum istrinya mendapatkan kepuasan, janganlah ia buru buru (mencabut kemaluannya) sampai istrinya menemukan kepuasan. "(HR.'Abdur Razzaq dan Abu Ya'la, Jami 'Kabir II / 19/1233 ) Rasullullah saw bersabda: "Janganlah sekali kali seseorang diantara kalian menyenggamai istrinya seperti seekor hewan bersenggama, tetapi harus ada pendahuluan diantara keduanya.'ada yang bertanya" apakah kemajuan itu? "Beliau bersabda:" Ciuman dan ucapan (romantis). "(HR Abu Syaikh) 5.Berjimak ketika isteri haid atau melalui dubur Dari Ibnu Abbas, ia berkata: "'Umar (Ibnu Khaththa) datang kepada Rosulullah saw., Ia bertanya:' Ya rosullullah, saya telah binasa. ' Beliau bertanya: 'apa yang menyebabkan kamu binasa?' Ia menjawab: 'semalam saya telah membalik posisi istriku.'akan tetapi dia tidak menjawab sedikitpun, lalu turun ke Rosulullah saw ayat.'istri kalian adalah ladang bagi kalian, maka datangilah lading kalian dimana dan kapan saja kalian inginkan.' (Selanjutnya Beliau bersabda : 'Datangilah dari depan atau belakang, tetapi jauhilah dubur dan ketika haid.' "(HR Tarmidzi no.2906) 6.Menuduh isteri berzina "Dan orang orang yang menuduh istri mereka berzina, padahal mereka tidak memiliki saksi saksi selain diri mereka sendiri, maka kesaksian satu orang dari meeka adalah bersumpah empat Kalli dengan nama Allah bahwa sesungguhnya dia adalah termasuk orang orang yang benar (dalam tuduhannya) (7) dan kelima kalinya (ia mengucapkan) bahwa laknat Allah akan menimpa dirinya jika ternyata ia tergolong orang orang yang berdusta. "(QS.An-Nuur (24): 6-7) 7.Memukul dan Memburuk burukkan istri di hadapan orang lain Dari mu'awiyah Al-Qusrayiri, ia berkata: "saya pernah datang kepada Rosulullah saw. ' Ia berkata lagi: 'saya lalu bertanya:' Ya Rosulullah, apa saja yang engkau perintahkan (untuk kami perbuat) terhadap istri-istri kami? 'Beliau bersabda:' ... janganlah kalian memukul dan janganlah kalian memburuk burukkan mereka. '"(HR Abu Dawud no 1832) (ummi) credit:tambahcheese

Khamis, 12 Januari 2017

BERITA GEMBIRA ..!! Kini Daun Belalai Gajah,,,Ubat Alternatif KANSER TAHAP 4 Paling BERKESAN..!! Tolong Sebarkan Demi Kesihatan Bersama..!!!



Kabar Gembira ..!! Kini Daun Belalai Gajah,,,Obat Alternatif  Kanker Stadium 4 Paling Ampuh..!! Tolong Sebarkan Demi Kesehatan Bersama..!!!



Daun Belalai Gajah, atau yang umum di kenal dengan nama Sabah Snake Grass atau yang bernama latin Clinicanthus ini diakui bisa mengobati kanker bila dipakai dengan pas.

Telah banyak narasi mengenai pasien kanker yang sudah sembuh oleh daun belalai gajah ini. 

Dilaporkan di satu Koran di Malaysia kalau seseorang pasien kanker limpa stase 4 tunjukkan perkembangan cepat pada kesehatannya sesudah memakai daun ini setiap hari. Pasien ini sudah melakukan 9 kali therapy kemo yang tidak membawa hasil.

Ia sudah didiagnosis oleh sebagian dokter yang menginformasikan kalau ia akan cuma bias hidup sepanjang 3 bulan lagi. Ia mengambil langkah mencolok serta hentikan semuanya aktivitas kemo nya serta mulai mengkonsumi daun belala gajah ini. Pasien ini masihlah hidup sekarang ini, 2 tahun sesudah beberapa dokter memberitahunya kalau ia cuma miliki 3 bulan untuk hidup.

Tidaklah mudah untuk memperoleh daun belalai gajah karena daun ini kurang di kenal serta tidak di jual bebas di market. Jadi pasien ini memutuskan untuk menanam sendiri untuk kepentingan penyembuhannya.

Menurut penuturannya, ia meminum hasil blenderan daun belalai gajah serta apel hijau setiap hari sesudah sarapan pagi. 3 hari lalu dia berkunjung ke dokternya serta dia terperanjat sekali saat memperoleh berita kalau kankernya sudah menghilang sejumlah 96%!

Ketika artikel itu diterbitkan di Koran, editor Koran itu mengaku sudah terima sekitaran 200 pernyataan dari beberapa orang yang sudah tunjukkan perbaikan dalam

kesehatannya sesudah konsumsi daun belalai gajah. Penemuan ini menyebabkan sebagian badan riset kesehatan di malaysia untuk melakukan riset akan daun ini.

Di bawah ini yaitu sebagian cerita nyata mengenai bagaimana daun ini sudah menolong pasien kanker : 

1. Seseorang pria berusia 54 tahun sudah didiagnosa akan ada kanker paru-paru stase 3. Sesudah 2 minggu meminum olahan daun belalai gajah, tumornya mengecil.

2. Seseorang wanita terserang kanker rahin dengn ukuran 6cm. Wanita ini sudah disarankan untuk dioperasi oleh beberapa dokter. Ia lalu coba therapy dengan daun belalai gajah ini sepanjang 2 minggu. Saat wanita ini pergi ke dokter untuk di check kembali serta nyatanya tumornya sudah berkurang jadi 3, 5cm.

Terdapat beberapa narasi lain mengenai bagaimana daun belalai gajah sudah membantu beberapa orang menangani kanker prostat, payudara, paru-paru serta kanker darah. Orang dengan permasalahan ginjal, cholesterol tinggi, darah tinggi, asam urat serta diabetes sudah alami pembaikan sesudah konsumsi daun belalai gajah ini.

Meskipun sudah ada narasi tentant pasien kanker yang sudah pulih dari penyakitnya, tidaklah mungkin saja satu cara bisa mengobati semuanya type kanker. Tiap-tiap orang tidak sama, oleh karenanya cara yang dikerjakan ke satu orang belum pasti bias bekerja pada orang lain.

Walau demikian, bila anda yaitu pasien kanker yang mencari alternative lain dari penyembuhan yang saat ini anda jalani, daun belalai gajah organik ini patut dicoba.

Anjuran komsumsi daun belalai gajah : 

Stasis 1 : 30 lembar daun /hari
Stasis 2 : 50 lembar daun /hari
Stasis 3 : 100 lembar daun /hari
Stasis 4 : 150-200 lembar daun /hari
Waktu kondisi pasien lebih baik, kurangi jumlah daun yang dikonsumsi.

Panduan untuk men-jus daun belalai gajah : 

1. Tuangkan 1/2 gelas air putih ke blender
2. Berikan 1-2 batu es untuk menghindar panas saat sistem blender
3. Berikan ¼ lemon untuk vitamin c serta menghindar oksidisasi
4. Bersihkan daun belalai gajah serta masukan ke blender
5. Kupas apel hijau fresh serta buang semuanya bijinya
6. Potong apel jadi 8 bagian
7. Masukan apel kedalam blender
8. Jus serta minum secepatnya atau dalam waktu 5 menit (janganlah disimpan)
9. Bila badan anda kedinginan sesudah minimal ini, berikan irisan jahe

Makanan yang perlu dijauhi bila anda konsumsi daun belalai gajah : 

Gula, madu, ikan kembung, ikan pari, ayam, bebek, talas, onde2, margarin, durian, sarang burung, ginseng.

http://mynetwork1988.blogspot.my/2016/11/berita-gembira-kini-daun-belalai.html?m=1#

Rabu, 11 Januari 2017

Rawatan Membunuh Sel-Sel Kanser.

Rawatan membunuh sel-sel kanser dengan menggunakan bacaan 8 surah.

Bacaan:

Sediakan botol air yang mencukupiBaca Istighfar 10x.Baca Shalawat Nabi 10x.Baca Al-Fatihah 1xBaca Ayatul Kursi 1x.Baca Surah Al Maidah (Ayat 82-91).Baca Surah Al Araf (Ayat 70-81).Baca Surah Ar Ra'd (Ayat 16-28).Baca Surah Al Anbiyaa' (Ayat 38-50).Baca Surah Asy Syu'ara (Ayat 185-227).Baca Surah Az Zummar (Ayat 42-52).Baca Surah Ghafir (Ayat 67-77).Baca Surah Az Zukhruf (Ayat 52-70).Hembus pada air setiap kali habis bacaan surah.

Pesakit dinasihat kan minum air bacaan setiap hari. Sapu air pada anggota yang kena barah kanser dan mandi pesakit dengan air ini. InsyaAllah kerana sakit dan sembuh semuanya dengan izin-Nya.

Jumaat, 6 Januari 2017

10 Gangguan Syaitan Semasa Dalam Solat Dan Cara Untuk Mengatasinya

Syaitan sentiasa mencari jalan untuk menyesatkan umat Islam. Semasa umat Islam solat pun masih lagi ia mengganggu.


Berikut adalah gangguan syaitan semasa dalam solat

1. Was-Was Semasa Takbiratul Ihram

Saat mulai membaca takbiratul ihram “Allahu Akbar”, ia ragu apakah takbir yang dilakukannya itu sudah sah atau belum sah. Sehingga ada yang mengulanginya lagi dengan membaca takbir. Peristiwa itu terus menerus teru-lang, terkadang sampai imamnya hampir rukuk. Ibnul Qayyim berkata, “Termasuk tipu daya syaitan yang banyak menggangu mereka adalah was-was dalam bersuci (berwudhu) dan niat atau semasa takbiratul ihram dalam solat”.

2. Tidak Khusyuk Ketika Membaca Bacaan Dalam Solat

Sahabat Rasulullah SAW Iaitu Uthman bin Abil Ash datang kepada Rasulullah dan mengadu,

 “Wahai Rasulullah, sesungguhnya syaitan telah hadir dalam solatku dan membuat bacaanku salah”. Rasulullah s.a.w menjawab, “Itulah syaitan yang disebut dengan Khinzib. Apabila kamu merasakan kehadirannya, maka meludahlah ke kiri tiga kali dan berlindunglah kepada Allah s.w.t. Aku pun melakukan hal itu dan Allah s.w.t menghilangkan gangguan itu dariku”. (HR. Muslim)

3. Lupa Jumlah Rakaat Yang Telah Di kerjakan

Abu Hurairah r.a berkata,

 “Sesungguhnya Rasulullah s.a.w telah bersabda, “Jika salahseorang dari kalian solat, syaitan akan datang kepadanya untuk menggodanya sampai ia tidak tahu berapa rakaat yang ia telah lakukan. Apabila salah seorang dari kalian mengalami hal itu, hendaklah ia sujud dua kali (sujud sahwi) semasa masih duduk dan sebelum salam, setelah itu baru mengucapkan salam”. (HR Bukhari dan Muslim)


4. Hadirnya Fikiran yang Mengganggu

Abu Hurairah r.a berkata,

 “Rasulullah s.a.w bersabda, “Apabila dikumandangkan azan solat, syaitan akan berlari sambil terkentut-kentut sampai ia tidak mendengar suara azan tersebut. Apabila muazin telah selesai azan, ia kembali lagi. Dan jika iqamah dikumandangkan ia berlari. Apabila telah selesai iqamah, dia kem-bali lagi. Ia akan selalu bersama orang yang solat seraya berkata kepadanya, ingatlah apa yang tadinya tidak kamu ingat! Sehingga orang tersebut tidak tahu berapa rakaat ia solat”. (HR Bukhari)


5. Tergesa-Gesa Untuk Menyelesaikan Solat

Ibnu Qayyim berkata, “Sesungguhnya tergesa-gesa itu datangnya dari syaitan, kerana tergesa-gesa adalah sifat gegabah, yang menghalangi seseorang untuk hati-hati, tenang dan santun serta meletakkan sesuatu pada tempatnya.” Tentu saja bila solat dalam keadaan tergesa-gesa, maka cara pelaksanaannya asal boleh. Asal boleh mengerjakan, asal selesai dan asal jadi. Tidak ada ketenangan atau tukmaninah. Pada zaman Rasulullah s.a.w ada orang solat dengan tergesa-gesa. Akhirnya Rasulullah s.a.w memerintahkannya untuk mengulanginya lagi karena solat yang telah ia kerjakan belum sah.

Rasulullah s.a.w bersabda kepadanya,

 “Apabila kamu solat, bertakbirlah (takbiratul ihram). Lalu bacalah dari Al-Quran yang mudah bagimu, lalu rukuklah sampai kamu benar-benar rukuk, lalu bangkitlah dari rukuk sampai kamu tegak berdiri, kemudian sujudlah sampai kamu benar-benar sujud dan lakukanlah hal itu dalam setiap rakaat solatmu”. (HR Bukhari dan Muslim)


6. Melakukan Gerakan Yang Tidak Perlu

Dahulu ada seorang sahabat yang bermain kerikil ketika sedang tasyahud. Ia membolak-balikkannya. Melihat hal itu, Ibnu Umar segera menegurnya selepas solat. “Jangan bermain kerikil ketika solat kerana perbuatan itu berasal daripada syaitan. Tapi kerjakan seperti apa yang dikerjakan Rasulullah”. Orang itu bertanya, “Apa yang dilakukannya? “Kemudian Ibnu Umar meletakkan tangan kanannya di atas paha kanannya dengan jari telunjuk menunjuk ke arah kiblat atau tempat sujud. “Demikianlah saya melihat apa yang dilakukan Rasulullah s.a.w,” kata Ibnu Umar (Hadis Riwayat Tirmidzi).

7. Melihat Ke Kiri Atau Ke Kanan Ketika Solat

Sedar atau tidak, jika seseorang itu melihat ke kiri atau ke kanan, itu akibat godaan syaitan yang menggoda. Kerana itu, selepas takbiratul ihram, pusatkan pandangan pada satu titik iaitu tempat sujud. Sehingga perhatian kita menjadi fokus dan dicuri syaitan. 

 Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan Aisyah beliau berkata, “Saya bertanya kepada Rasulullah hukum melihat ketika solat”. Rasulullah menjawab, “Itu adalah curian syaitan atas solat seorang hamba.” (Hadis Riwayat Bukhari).

8. Menguap Dan Mengantuk

 Rasulullah bersabda bermaksud: “Menguap ketika solat itu daripada syaitan. Kerana itu, apabila kamu ingin menguap, tahanlah.” (Hadis Riwayat Thabrani). Dalam riwayat lain Rasulullah bersabda, “Ada pun menguap itu datangnya daripada syaitan, hendaklah seseorang mencegahnya (menahannya) selagi boleh. Apabila ia berkata ‘ha…’ bererti syaitan tertawa dalam mulutnya” (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim).

9. Bersin Berulang Kali Ketika Solat

Syaitan ingin mengganggu kekhusyukan solat dengan bersin sebagaimana yang dikatakan Abdullah bin Mas’ud, “Menguap dan bersin dalam solat itu daripada syaitan.” (Riwayat Thabrani). Ibnu Mas’ud berkata, “Bersin yang tidak disenangi Allah adalah yang terjadi dalam solat sedangkan bersin di luar solat itu tetap disenangi Allah. Hal itu tidak lain kerana syaitan memang ingin mengganggu solat seseorang dengan pelbagai cara.”

10. Terasa Ingin Buang Angin Atau Buang Air

 Rasulullah bersabda yang bermaksud: “Apabila seorang daripada kalian bimbang apa yang dirasakan di perutnya apakah keluar sesuatu daripadanya atau tidak, janganlah sekali-kali ia keluar dari masjid sampai ia yakin mendengar suara (keluarnya angin) atau mencium baunya” (Hadis Riwayat Muslim). 


Berbahagialah orang Muslim yang selama ini terbebas daripada pelbagai macam gangguan syaitan dalam solat mereka. Semoga kita semua dibebaskan Allah daripada gangguan berkenaan.

Bagi yang berasakan gangguan itu, sebahagian atau keseluruhannya, janganlah putus asa untuk berjihad melawan syaitan terkutuk

http://sempoimedia.blogspot.my/2016/10/10-gangguan-syaitan-semasa-dalam-solat.html?m=1

Khamis, 5 Januari 2017

NAUZUBILLAH !!! - INILAH 14 Golongan Yang Dihalang Melihat Wajah Allah Di Akhirat - CUBA CHECK !!! adakah kita DALAM GOLONGAN ini.

Melihat Allah di hari akhirat adalah nikmat terbesar buat seorang hamba. Allah Taala berfirman maksudnya, "..pada hari akhirat itu, muka (orang-orang yang beriman) berseri-seri; melihat kepada Tuhan-Nya.." Al-Qiyamah: 22-23



Bertuahlah mereka yang mendapat peluang ini. Bagaimanapun, berdasarkan beberapa hadis, kita dapat pula mengetahui golongan yang dihalang daripada menatap wajah Allah.

1. Penderhaka Kepada Ibu Bapa

Sesiapa yang menderhaka tidak akan dipandang oleh Allah pada hari akhirat kelak. Sabda Rasulullah SAW, "Tiga golongan yang Allah tidak memandang wajah mereka pada hari kiamat kelak iaitu mereka yang menderhaka kepada kedua-dua ibu bapa, wanita yang berlagak lelaki dan golongan orang daiyuth." HR Ahmad dan Nasai

2. Berjanji Demi Kepentingan Dunia

Orang yang suka berjanji palsu semata-mata untuk mendapatkan habuan dunia.

Mereka Yang Memilih Pemimpin Kerana Kebendaan 

Seseorang yang memilih pemimpin kerana mahukan kebendaan, sedangkan dia tahu orang yang dipilih itu bukan pemimpin yang baik dan amanah.


4. Orang Tua Yang Berzina


Walaupun tahu perbuatan itu keji tapi tetap melakukannya tanpa rasa bersalah, sedangkan dalam usia begini dia sepatutnya menjadi contoh kepada generasi muda.


Daripada Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Ada tiga golongan yang Allah enggan bercakap dengan mereka pada hari kiamat kelak. Allah tidak sudi memandang muka mereka, Allah tidak akan membersihkan mereka daripada dosa dan noda. 

Untuk mereka disiapkan seksa yang sangat pedih. Mereka terdiri daripada orang tua yang berzina, pemerintah yang suka berdusta dan fakir miskin yang takbur." HR Muslim


5. Golongan Yang Enggan Membantu Orang Lain


Mereka adalah golongan yang sukar memberikan pertolongan kepada insan yang memerlukan pertolongan walaupun ia adalah pertolongan kecil dan mudah.


6. Orang Miskin Yang Takbur


Mereka bukan sahaja tidak disenangi oleh manusia tetapi dimurkai Allah. Golongan ini bukan sahaja rugi di dunia bahkan di akhirat.


7. Wanita Yang Berlagak Seperti Lelaki


Dari segi perlakuan dan perwatakan, kita menganggap dia seorang lelaki, sedangkan dia sebenarnya seorang wanita.


8. Suami Dayus


Seorang suami yang membiarkan isteri dan anaknya melakukan maksiat tanpa ada perasaan marah, cemburu dan tidak berusaha menegur perbuatan tersebut.


9. Pengamal Hubungan Seks Songsang


Inilah golongan yang mengamalkan budaya jijik kaum Nabi Lut dan kemudian dibinasakan oleh Allah kerana perbuatan tersebut.


Mereka sanggup melakukan apa sahaja demi memenuhi tuntutan nafsu walaupun bersetubuh dengan isteri melalui dubur. 


Malah lebih teruk lagi mereka tergamak melakukan hubungan seks dengan binatang.


10. Orang Yang Suka Mengungkit Pemberiannya


Iaitu yang memberikan sesuatu kepada seseorang kemudian mengungkit kembali pemberiannya itu.


11. Penjual Yang Berdusta


Seseorang yang sanggup berbohong untuk melariskan jualannya. Firman Allah SWT dalam surah Ali Imran: 77 yang bermaksud, "Sesungguhnya orang yang mengutamakan keuntungan dunia dan mencabuli sumpah mereka, tidak akan mendapat bahagian yang baik pada hari akhirat dan Allah tidak akan berkata-kata dengan mereka serta tidak akan memandang mereka pada hari kiamat dan tidak akan membersihkan mereka (daripada dosa) serta mereka diberikan azab yang pedih."


12. Isteri Yang Tidak Berterima Kasih Kepada Suaminya


Seorang isteri yang tidak tahu menghargai suami biarpun dia dilayan dengan baik.


13. Orang Yang Suka Mempamerkan Harta Kekayaan


Seseorang yang bersikap angkuh dan gemar mempamerkan harta kekayaan sedangkan ianya tidak bernilai langsung disisi Allah SWT.


14. Pemerintah Yang Berdusta Dan Tidak Mempedulikan Penderitaan Rakyatnya


Iaitu pemerintah yang tidak mempedulikan kebajikan dan penderitaan rakyat, sedangkan dia hidup bersenang-lenang. Malah rakyat sering dimomok-momokkan dengan janji-janji dusta semata-mata.


Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, "Sesiapa yang memikul jawatan atau tugas menguruskan orang Islam, namun dia gagal memenuhi tanggungjawab dan dia mengelak daripada menyelesaikan keperluan mendesak, kepentingan kemiskinan dan kepapaan umat Islam, nescaya Allah akan mengelak (menjauhkan diri) daripadanya pada hari kiamat kelak daripada menyelesaikan keperluannya yang mendesak, kepentingan, kemiskinan dan kepapaannya pada hari tersebut." HR Abu Daud


Wallahu a'lam

http://nasihatmualim1.blogspot.my/2017/01/nauzubillah-inilah-14-golongan-yang.html?m=1

Rabu, 4 Januari 2017

Jangan Bawa Syaitan Masuk Ke Dalam Rumah,

Sedarlah Anda Seolah Sedang 'Menempah' Neraka Untuk Pasangan Kongsikan di Suami adalah ketua keluarga yan bertanggungjawab untuk menjaga isteri dan anak-anak, mereka harus memimpin, mendidik dan menjaga isteri dan anak-anak supaya sentiasa terjamin. Kadang-kadang sedikit masalah yang berlaku dalam keluarga berlarutan gara-gara sikap salah seorang daripada suami atau isteri yang tidak menjaga keutuhan rumah tangga yang dibina kerana wujudnya orang ketiga. Ketahuilah, dengan wujudnya orang ketiga yang mungkin memecah belahkan hubungan yang dibina ini akan membuatkan iblis lompat gembira, memang tidak salah untuk bermadu tapi ada caranya yang betul. Jom kita baca nukilan Puan Alisa ini, kisah keluarga rakan baiknya yang kini porak peranda berpunca dari sikap suaminya. Assalamualaikum.. Terima kasih kpd admin kerana sudi siarkan coretan aku ini. Aku harap dpt menjadi peringatan buat pasangan di luar sana dan mungkin boleh membantu kawan baik aku dari tersilap percaturan. Aku rasa terpanggil utk menulis slps terbaca kajian sebuah universiti yg menunjukkan semakin ramai isteri di Malaysia yg mendera suaminya.. Aku sendiri ada pengalaman melihat seorang rakan yg asalnya sgt lemah-lembut & sentiasa tersenyum manis tetapi slps 15 tahun berkahwin.. aku mendengar sendiri dia memaki suaminya di dlm kereta. Pernah juga dia membaling nasi yang dibeli ke muka suaminya. Mengapa jadi begitu?? Rakan aku lulusan sekolah agama. Dia orang terpelajar. Menutup aurat sepenuhnya. Antara pelajar trbaik di sekolah kami. Tetapi dia berubah 100% dari segi sikap dan tingkah laku terutama terhadap suaminya. Pada mulanya aku nasihatkan dia agar jgn menjadi isteri derhaka, dia memandang aku dgn sinis dan berkata “ko ambik laki aku.. ko jaga 4 bulan. 4 bulan je.. silap aribulan, mulut ko lebih jahat dari mulut aku.” Aku terkejut mendengar kata-katanya.. Aku mengambil masa berbulan-bulan mencari peluang utk slow talk dgn kawan aku tu.. apa yg menyebabkan dia berubah. Rakan seasrama yang paling lembut orangnya menjadi sgt zalim dengan suami sendiri. Akhir suatu hari aku berpeluang bertemu dia di hujung minggu. Hanya kami berdua. Itu yg aku pinta kpd suami aku.. satu hujung minggu bersama kawan baik aku tu tanpa anak dan suami spt kebiasaannya. Aku sayang kwn aku.. aku tidak mahu dia menjadi isteri derhaka. Aku mahu dia masuk syurga bersama keluarganya. Biarlah aku namakan kawan aku Mira. Khatam al Quran dan pandai mengaji. Orangnya mmg cantik. Ramai yg ingat dia masih anak dara. Mungkin kerana sikapnya yg sentiasa sopan dan menghormati org lain menyebabkan kecantikannya lebih terserlah. Makcik cleaner kat asrama pun sayang kat dia. Bukan aku memuji berlebihan, tapi itulah Mira yang aku kenal kerana dduk sama2 di asrama sekolah agama dari ting 1 hingga ting. 6. Kemudian kami masuk universiti yg sama. Universiti mana tu, tak payahlah aku highlight.. korang dh boleh agak kan.. Aku pujuk Mira cerita apa masalahnya. Pd mulanya Mira bercerita dgn perasaan marah sblm akhirnya dia menangis semahu2nya di bahu aku. Wajahnya menggambarkan kekecewaan yg amat sgt. Kata Mira.. dia benci apabila semua org memuji suaminya “baik”. Mira kata suaminya suka melayari video lucah. Suaminya suka melihat perempuan seksi2 tapi memaksa dia menutup aurat sepenuhnya dan tidak benarkn dia berckp dgn lelaki lain walaupun saudara -mara atau rakan sekerja. Kawan2 perempuan pun dilarang dari berjumpa. Itulah yg berlaku bertahun-tahun. Suaminya peramah dgn semua org tetapi di dlm rumah, suaminya jarang bercakap dgn Mira dan anak2. Kata Mira lagi “Suami aku bawa bala dlm rumahtangga aku, malaikat rahmat tidak akan masuk ke dalam rumah aku, video lucah sgt byk.” Setiap kali mereka bergaduh. Suaminya akn mmbalas dgn melayani perempuan lain chatting sehingga lewat pagi. Sengaja.. seolah-olah ingin “padan muka” kwn aku tu. Ramai perempuan berbogel dlm hp suaminya dan kdg2 ank-anknya terlihat foto lucah itu ketika ank-ank Mira main game menggunakan hp bapanya yg sdg tidur. Oh yaa.. suami Mira kaki tidur.. di rumah dia akan tidur sepanjang siang tetapi suka berjaga malam melayari internet atau keluar dgn kwn2. Katanya lagi suaminya bukan kuat seks.. main pun setakat 2, 3 minit, mungkin Allah sudah tarik nikmat bersama isteri kerana terlalu asyik menonton video dan gambar lucah bertahun2. Itu belum lagi group whatsapp yg dihuni rakan lelaki sefelda suami. “Melucah 24 jam, bahkan ada kalanya rakan suami Mira upload video mereka melakukan seks dgn isteri masing2” katanya. Ini menyebabkan Mira sgt trauma. Dia sentiasa bimbang suaminya akn melakukan perkara sama kerana suaminya suka rakam ketika mereka melakukan hub suami isteri, selalunya tanpa pengetahuan Mira. Ini kerana Mira akan delete jika tau ada rakaman ketika mereka melakukan hub. suami isteri. Suami apakah yg sentiasa membuat isteri sendiri rasa tidak selamat dlm rumahtangga selama 15 tahun ?? Akibat sering tidur lewat. Suaminya tidak solat subuh. Selama perkahwinan mereka, Mira la yg menguruskan persekolahan ank2 setiap pagi. Sehingga suatu hari suaminya diberhentikan kerja kerana kerap lewat dan ponteng. Ingatkan suami Mira insaf. Rupa-rupanya semakin teruk. Bercinta sakan melalui whatsapp pula dgn seorg student bernama Ida dari Trengganu hingga tahap berani naik tgn ke badan Mira. Mira pernah dilempang dan ditolak sehingga jatuh. Dari situlah mulanya Mira melawan suaminya. Mira benci sebenci pd suami slps Ida menghubungi Mira mengaku mereka bercinta dan minta izin utk kawen dan berkongsi kasih. Mira kecewa. Dlm keadaan hanya dduk goyang kaki di rumah, suaminya sempat bercinta melalui whatsapp hari2. Sedikitpun tidak hargai susah payah Mira bekerja mencukupkan belanja rumah.. memasak sblm pergi bekerja pagi2 dan mengemas rumah slps balik kerja. Mira minta tinggal berasingan selama 4 bln atau jika suaminya ingin juga berkahwin dgn Ida maka Mira mahu diceraikan. Tetapi suaminya tidak mahu lepaskannya sbb Mira yg menanggung semua perbelanjaan selama ini. Suaminya tidak mahu menceraikannya sedang Mira sudah benar2 merana. Tambah masalah apabila seluruh ahli keluarga suami menghina Mira dan keluarga Mira sendiri memarahinya apabila Mira bercerita masalahnya kpd ahli keluarga dgn harapan menggunung, mereka akan membantunya. Mira dimarahi dan dihina kerana tidak boleh bersabar dgn suami yg dianggap baik di depan mata mereka. 15 tahun bersabar, bukanlah jangka masa yg pendek. 15 thn Mira TIDAK PERNAH mmbuka mulut ttg keburukan suaminya. 15 thn dia simpan seorg diri. Kini Mira tidak boleh lagi berada dekat dgn suaminya.. perkataan BODOH, BABI, BANGSAT, CELAKA dihamburkan kpd suaminya setiap hari. Aku sendiri pernah dengar semasa aku tumpang kereta mereka. Masa tu aku berkursus di tempat Mira dan minta tolong Mira hntar aku ke airport slps aku habis kursus. Suaminya hanya mendiamkan diri setiap kali Mira mengamuk sbb tahu dia tersilap melukai hati isterinya bertahun2 sehingga menjadi luka yg sgt dlm.. yg pd pandangan aku tidak mungkin akan sembuh kembali. Kawan aku sudah berubah. Dia patah hati sehinggakan terkeluar dari mulutnya “andai suami aku sujud di kaki aku sekalipun, aku takkan maafkan dia. Aku haramkan semua duit gaji aku menanggung suami selama ini. Aku tuntut nafkah aku yg tidak pernah diberi dari mula kawen, jika tidak dpt dari suami aku.. aku tuntut dari bapa mertua aku walaupun di akhirat nanti.” Buat Mira.. andai kau terbaca coretan aku ini. Aku hanya mahu kau tahu. Aku sentiasa ada utk kau. Allah sentiasa ada bersama kau. Aku tidak mahu memaksa kau kembali seperti dahulu.. aku mahu kau bertenang. Apa shj keputusan kau, aku yakin keluarga kau akan tetap bersama kau walaupun kau akan mencipta sejarah sbg org pertama yg bercerai dlm family kau. Buat suami Mira.. kau sdg kehilangan seorg isteri yg penyayang kpd anak2 kau. Kau telah hilang seorg isteri yg taat kpd kau. Aku pinta jika kau baca coretan ini, ikutlah permintaan Mira. Dia mahu kau keluar hanya dlm tempoh 4 bulan shj. Tinggal berasingan supaya dia boleh bertenang. Tapi kau tak mahu. Kau tetap berdegil dgn muka selamba bodoh kau duduk di rumah itu seolah-olah tiada apa yg berlaku. Kau sedang menambah luka dihatinya dgn berkeras tidak mahu bercerai tetapi tidak mahu juga berasingan buat sementara waktu. Mira tinggi ilmu agamanya tetapi dia juga manusia biasa. Berilah dia peluang utk bertenang atau aku bimbang dia akan menjadi gila kerana sikap kau. Paling aku takuti, bila dia berkata, suatu hari nanti dia akan bunuh kau ketika kau sdg tidur. Buat Ida dari Trengganu. Aku tidak tahu apa yg kau katakan saat kau ingin berkongsi kasih dgn Mira. Tapi ketahuilah, kau kini menjadi penyebab Mira mula bersikap kasar dan biadab. Mira mula menunjukkan sikap isteri derhaka slps kau berjumpa dgnnya. Andainya rumahtangga mereka runtuh. Walaupun bukan 100% salah kau tapi aku harap kau bersedia utk berkahwin dgn lelaki yg gian benda lucah dan pandai berlakon spt lelaki beriman di hdpn semua org. Keburukan yg hanya isteri yg tidur sebantal shj yg tahu. Buat keluarga Mira.. slps 15 thn baru kalian dgr cerita suami Mira.. luangkanlah masa. Dekati Mira dan bantulah dia. Dia sdg merana. Dlm hatinya penuh luka. Jiwanya kini sgt lemah. Dia perlu seseorg yg tidak terus-menerus menyalahkannya. Dia perlu seseorg yg dpt membantu dia buat keputusan yg tepat. Buat lelaki2 di luar sana termasuk suami aku.. Tundukkanlah pandangan. Sahabat2 Nabi lebih rela berjalan di blkg singa dari berjln di blkg perempuan. Andainya kalian sengaja menggunakan perempuan lain utk “padankan muka” isteri dan menyakiti hati isteri atas kesalahan isteri kononnya, sedarlah anda sedang “menempah neraka utk isteri” yang anda nikahi dgn akad dan sumpah sbg suami yg sepatutnya melindungi isterinya dari keburukan2 di luar. Ingatlah syaitan sntiasa berusaha memisahkan suami isteri setiap saat. Jgn sbg suami, kalianlah yg membawa syaitan-syaitan itu masuk ke dlm rumahtangga. Aku berlindung dgn nama Allah agar aku tidak diduga spt Mira.. semoga Allah membantu Mira. Semoga dia kembali tenang.. aku sayang kau Mira.. aku tak mahu kau jadi isteri derhaka.. aku juga tidak mahu kau merana. Buatlah keputusan yg tepat. Keputusan yg dpt menenangkan jiwa kau dan mengembalikan senyuman di wajah kau. Aku benar-benar sayangkan kau. Alisa, Kuala Lumpur.

IIUM - Siakapkeli.my

Selasa, 3 Januari 2017

PLEASE TOLONGLAH SAUDARA-SAUDARAKU..??? BENAR-BENAR DI PERHATIKAN"!! {{"MENGERIKAN"}} BERHENTI PAKAI "HEADSET" DARI SEKARANG. JIKA TELINGA DAN OTAK ANDA TIDAK INGIN RUSAK...!!! BIAR LEBIH JELAS BACA 5 ALASAN INI BIAR KALIAN PERCAYA ..!!! (("MOHON Di SHARE/BAGIKAN YAA"))





pendengaran adalah karunia indera yang diberikan Tuhan pada kita agar kita dapat mendengarkan beragam suara yang ada di muka bumi itu.Hal sejenis itu telah sepatutnya kita syukuri karena apabila salah satu indera tidak berperan dengan baik, jadi tubuh bakal alami penurunan kemampuan.

Satu di antara indera yang berfungsi vital untuk badan manusia yakni telinga.
Banyak anak muda yang mempunyai kebiasaan dengarkan musik favorite mereka dari perangkat handphone, PSP, MP3 atau MP4 player dengan perantara headset handphone paling baru.

Memang bila kita kenakan headset ini cenderung lebih praktis dan lebih baik dari sisi nada yang dihasilkan.Tak ada headset itu, nada yang dihasilkan akan sedikit pecah karena tidak terkoneksi segera pada telinga dengan speaker itu
.
Pemakaian headset untuk dengarkan musik dengan cara berlebihan dapat mengakibatkan rusaknya pada telinga.Lebih parahnya lagi, apabila hal sejenis itu senantiasa dilewatkan, jadi potensi rusaknya otak juga dapat bertambah.Lantas apa pun potensi penyakit yang dapat disebabkan dari pemakaian headset atau earphone ini?

Baca penjelasannya dibawah ini.

1. Kerusakan Telinga Permanen

Rusaknya pada telinga dapat berlangsung karena pemakaian headset dengan cara terus menerus.
Hal semacam itu karena nada keras dari musik yang berasal dari earphone yang dimiliki.

Selain itu, frekuensi penggunaan yang terlampau lama bisa pula menyebabkan rusaknya telinga permanen seperti pecahnya gendang telinga yang dapat turunkan pendengaran kita bahkan dapat juga menyebabkan tuli.


2. Kehilangan Pendengaran di Umur Muda

Banyak anak muda yang nikmati musik mereka dengan menggeber headset atau earphone mereka hingga volume optimal.Bila hal semacam itu dikerjakan sejak masih muda, jadi potensi kehilangan pendengaran awal akan makin cepat berlangsung.Ada baiknya untuk berikan jeda beberapa waktu supaya telinga kita bisa terbiasa kembali dengan kondisi default.Apabila tidak, kemelut telinga disebabkan musik keras selalu berjalan hingga dapat mengakibatkan kerusakan telinga permanen.

3. Ambang Pendengaran Pemakaian

headset atau earphone yang berlebih dapat juga mempengaruhi ambang pendengaran kita.
Bila di waktu umum kita dapat mendengar satu hal dari jarak yang cukup jauh, namun dengan berubahnya amabng pendengaran, jadi kita cuma bisa mendengar nada dengan terang saat jaraknya sudah cukup dekat.

4. Kerusakan Otak

Hal sejenis itu diakui dapat mengakibatkan kerusakan otak karena oleh radiasi dari headset atau earphone itu. Hal sejenis itu dibuktikan dengan percobaan pada tikus dan tumbuhan.
Otak tikus terpengaruh oleh gelombang radiasi itu yang menyebabkan rusaknya pada otak tikus.

Sedang pada tumbuhan, perlahan layu karena paparan musik keras yang menimpa selama sekian hari.Lain dengan yang diberikan perlakuan dengan memainkan musik lembut.
Tanaman akan makin cepat tumbuh karena ada stimulasi positif dari musik yang lembut.

5. Infeksi Telinga

Pemakaian Earphone in Ear Monitor (IEM) memiliki resiko tinggi utnuk buat telinga terinfeksi.
Hal sejenis itu karena oleh mekanisme pemakaian earphone yang masuk ke rongga telinga.
Apabila earphone yang digunakan tidak bersih, jadi potensi terjadi radang pada rongga telinga makin besar.

Memanglah penggunaan IEM itu sangat nyaman dan bikin nada yang dihasilkan oleh earphone terdengar sangat jelas.Bahkan juga sebagian jenis bikin IEM yang benar-benar kedap suara.
Sebaiknya anda tidak meminjamkan IEM anda ke orang lain.Ditakutkan bakteri yang ada di telinga ikut beralih ke earphone anda.Bila sudah terkena infeksi, jadi telinga akan terasa gatal, dan bisa mengurangi pendengaran anda.

Kelima bahaya di atas mudah-mudahan dapat menging atkan para pembaca untuk lebih berhati-hati dalam pemakaian headset atau earphone.Dengan hal itu kita masih tetap dapat nikmati karunia Tuhan
yg tidak ada ubahnya itu.Mudah-mudahan bermanfaat.

MARI SEGERA SAMPAIKAN PADA "SANAK~SAUDARA ANDA" SEBELUM TERJADI PENYESALAN SEUMUR HIDUP..!!!

http://informasi-sehatku.blogspot.co.id/2016/05/tolong-benar-benar-diperhatikan.html

Sabtu, 31 Disember 2016

'Siapa ada masalah tak boleh tengok duit dalam bank?' - Wanita ini ajar korang menyimpan dengan lebih berdisiplin.

Trending Selalunya bila terima gaji, masyarakat kita amat sukar menyimpan. Ada saja bayaran atau hutang yang perlu dilangsaikan. Niat mahu menyimpan sudah ada, namun selalu tergendala dek masalah kewangan yang tidak teratur. Kadang-kadang bila sudah berjaya menyimpan, terpaksa keluarkan simpanan untuk dibelanjakan. Jadi, bagaimana caranya nak menyimpan dengan lebih berdisiplin dan selamat? Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa Maybank menyediakan kemudahan untuk penggunanya menyimpan wang secara potongan bulanan yang ditetapkan secara online. Menarik bukan? Ibarat bermain 'kutu' dengan diri sendiri, lebih selamat dan bila tiba tempohnya, pasti akan dapat. Kami pun teringin mahu mencubanya. Oleh Norlaila Ahmad Siapa ada masalah tak boleh tengok duit dalam bank? Ada duit saja, nak berbelanja saja kerjanya. It's me! Totally me! Salah satu cara saya menyimpan ialah dengan Flexi Saver Plan. Contohnya, ligat nak bayar lump sum untuk bayar road tax kereta, kenapa tak cuba cara ini? Sebagai contoh, saya simpan RM100 sebulan selama 12 bulan untuk bayar road tax kereta bulan Meoi 2017 akan datang. Saya sudah mula menyimpan dengan Flexi Saver ini sejak bulan Mei 2016. Jadi setiap bulan, RM100 akan ditolak dari akaun bank saya pada 2 haribulan. InshaAllah pada 2 Mei 2017 nanti, RM1,200 akan masuk semula dalam akaun. Maka dengan duit itu saya boleh bayar road tax kereta tanpa sebarang masalah. I cannot see my account balance. I intend to spend. Terima kasih Maybank sebab ada this kind of thing. Selain simpanan untuk road tax kereta guna Flexi Saver Plan, duit dalam Tabung Haji wajib! Simpanan dalam bentuk emas pun wajib. Bagaimanapun, terpulang pada jenis akaun anda. Ada yang ada, ada yang tak ada. Amaun yang kita simpan dalam Flexi Saver Plan juga akan muncul dalam penyata akaun kita. Tetapi amaun itu tidak muncul dalam baki wang dalam akaun. Cuma duit yang ditolak setiap bulan, ada dinyatakan. Jumlah wang yang ada dalam akaun juga akan diasingkan. Jadi, boleh guna duit dalam akaun sesuka hati. As long dah lepas tarikh untuk tolak duit yang kita nak contribute dalam Flexi Smart Saver. Bila dah tiba tarikh matangnya, wang yang disimpan itu akan masuk semula dalam akaun. Seperti saya, RM150 dipotong dari akaun setiap bulan. Maka selepas 12 bulan, dapatlah RM1,800 dan duit yang masuk dalam akaun ialah RM1,815.02. Bagi yang berminat, anda perlu tahu bahawa: Ada akaun yang tidak mempunyai fungsi ini. Sebab kenapa dan mengapa, itu di luar pengetahuan saya. Amaun potongan bulan: Anda yang tetapkan Tempoh: Anda yang tetapkan Tarikh: Anda yang tetapkan

Kaedah Merawat Mata Rabun Cara Islam

by 

Bagaimana untuk menyembuhkan vena varikos dalam masa 30 hari?


Kalau rabun je mesti bergantung pada kanta mata ataupun cermin mata kan? Sebenarnya ada pelbagai kaedah untuk merawat mata yang rabun. Malah kaedah islam juga ada cara-caranya. Korang pernah cuba? Insyaallah mujarab dengan keizinan Allah untuk menghilangkan rabun dan menajamkan penglihatan kita. Balik nanti korang boleh cuba buat. Ikut sahaja amalan ini. Mari kita lihat gambar dekat bawah ni.




Kredit: http://gegar.thr.fm/

http://sehinggit.blogspot.my/2016/08/rawat-mata-rabun.html?m=1

Rabu, 28 Disember 2016

PERHATIAN Org Perempuan ! Ini Punca Sebenar Anda Tak Boleh Masukkan Jari Ke Dalam Kemaluan ! Suami Sendiri Pun Tak Boleh !

PERHATIAN Org Perempuan ! Ini Punca Sebenar Anda Tak Boleh Masukkan Jari Ke Dalam Kemaluan ! Suami Sendiri Pun Tak Boleh !

By Siakap Keli

Pada dasarnya Suami isteri diperbolehkan untuk menikmati anggota badan masing-masing, agar bisa membangkitkan syahwat, selama menjauhi dubur dan kemaluan ketika haid atau nifas. Oleh karena itu, tidak ada larangan bagi seorang suami untuk memasukkan jarinya ke kemaluan isteri.Terlebih jika ini dalam rangka memuaskan pasangan.

Hanya saja, perlu dipahami bahwa para ulama mengingatkan, perbuatan semacam ini tidak sejalan dengan akhlak yang mulia dan tabiat yang baik.

Allah telah memberikan syariat terbaik dalam masalah ini, dengan dihalalkannya jima (hubungan intim). Sebagai hamba-Nya yang baik, selayaknya kita mencukupkan diri dengan hal-hal yang Allah halalkan.

Tapi Jika yang disentuh adalah bagian luar kemaluan istri dan tidak sampai memasukkan jari, seperti mengusap klitoris, atau kegiatan semacamnya, maka para ulama menegaskan bahwa hal itu diperbolehkan.

Namun Secara imu perubatan, memasukan jari kedalam kemaluan istri, ternyata bisa menimbulkan virus HPV (human papillomavirus) yang memiliki peranan besar atas terjadinya kanser leher rahim (kanser servick)

Kuku jari suami yang kotor, terutamanya suami perokok akan menyalurkan virus HPV pada leher rahim isteri.

Kes ini tenyata sudah banyak dijumpai pada wanita. Dan kebanyakan mereka akan bertemu  doktor setelah mengidap kanser serviks stadium lanjut.doktor pun menyarankan untuk melakukan pemberian vaksin bagi mereka yang sudah menikah dan yang suka onani menggunakan tangan pada wanita yang belum menikah.

Antara Faktor yang membantu pertumbuhan sel kanser

-Memiliki banyak pasangan seks

-Memulakan perhubungan seksual pada usia terlalu muda.

-Tidak menggunakan kondom semasa melakukan hubungan seks

-Anda atau pasangan anda mendapat jangkitan ketuat alat kelamin (Genital Wart)

-Jangkitan kuman melalui hubungan seksual seperti ‘HPV’ (Human Papilloma Virus/wart virus)

-Memasukkan jari dalam kemaluan

-Pernah dijangkiti virus papiloma manusia, terutamanya daripada jenis 16818

-Miliki suami perokok

-Kurang jagaan kebersihan anggota sulit

-Latar belakang sosioekonomi yang rendah

– Alkohol

– Mempunyai anak yang ramai, melebihi dari 5.

– Menggunakan pil perancang kehamilan pada jangka masa yang lama.

– HIV positif

– Kurang daya tahan melawan penyakit, disebabkan oleh jangkitan atau penyakit tertentu.

Faktor lain yang menyumbang kepada mendapat penyakit ini termasuklah obesiti, usia dan diet pemakanan yang buruk.

FAKTA:

Didalam Vagina wanita terdapat beberapa bakteri yang bersarang Bakteri-bakteri tersebut terbagi atas dua bagian yaitu bakteri yang baik(anti body) dan bakteri yang jahat. Keseimbangan jumlah bakteri yang jahat dan bakteri yang baik akan membantu menjaga kesehatan organ kewanitaan.

Namun dengan adanya Kegiatan seperti yang ditulis di atas keseimbangan bakteri itu akan hilang,bakteri jahat akan semakin banyak hingga tidak bisa di kawal oleh anti body yang sedia ada dan kesannya iaitu “kanser”

http://www.siakapke.li/2016/11/perhatian-org-perempuan-ini-punca.html

Inilah 4 Jenis Sayur Bantu Wanita Cepat Hamil. Kongsikan Supaya Dapat Bantu Orang Lain...


Setiap sayur ada nutrisinya yang tersendiri untuk badan manusia. Tapi ada 4 jenis sayur yang dikatakan membantu mempercepatkan kehamilan.

Bayam 

Bayam mengandungi zat besi, folat, zink dan antioksidan yang baik untuk kesuburan wanita dan membantu wanita untuk cepat hamil. Boleh amalkan dengan memasak bayam secara sihat dengan dikukus, direbus, atau dijadikan salad.

Brokoli

Brokoli membantu membersihkan tubuh dari metabolit hormon seperti lebihan metabolit estrogen dalam tubuh yang menggangu hormon-hormon kehamilan normal.

Daun Bit

Biasanya kita dengar manfaat ubi bit tapi jarang dengar khasiat daunnya. Ia sebenarnya kaya dengan zat besi yang penting untuk membantu kehamilan. Daun bit juga kaya Vitamin C dan folat, yang merupakan nutrisi lain diperlukan untuk kehamilan.

Biji Labu dan Tiram

Biji Labu dan Tiram tinggi kandungan zink, zat besi dan asid lemak omega-3. Kekurangan zink dalam tubuh secara langsung berkait dengan ketidaksuburan lelaki dan wanita.

Pengambilan sayur seperti diatas membantu menjaga kualiti telur dan sperma selain membantu melindungi sperma dari kerosakan kromosom. Semoga menjadi manfaat pada yang sedang merancang untuk menimang cahaya mata.

loading...

http://sempoimedia.blogspot.my/2016/12/inilah-4-jenis-sayur-bantu-wanita-cepat.html?m=1

Selasa, 27 Disember 2016

INILAH DOSA YANG 1000 KALI LEBIH BESAR DARI BERZINA. SILA SEBARKAN !!!

Perilaku zina merupakan salah satu perbuatan dosa besar yang sangat dibenci Allah. Begitu banyak ayat dalam Al-Quran menjelaskan tentang hukuman yang akan diterima para pelakunya baik ketika di dunia maupun ketika di akhirat.

Jika dilakukan oleh orang yang belum berkahwin, maka pelaku zina harus direjam di hadapan penduduk sebanyak seratus kali. Sementara bagi yang sudah berkahwin namun melakukan zina dengan yang bukan mahram, maka hukumannya direjam hingga mati.

Bahkan dalam sebuah riwayat diterangkan bahawa Nabi Musa as tidak memaafkan pelaku zina kerana dianggap sangat hina. Ia mengusir wanita penzina yang ingin bertaubat dan meminta petunjuk darinya. Hal ini membuktikan bahawa zina merupakan dosa besar yang sukar diampunkan.

Meski demikian besar ancaman dosa yang akan diterima oleh pelaku zina, namun ternyata ada dosa yang besarnya 1000 kali lebih besar daripada dosa ini. Ancaman bagi pelaku dosa tersebut adalah hukuman dan kemurkaan Allah serta mendapatkan kehinaan di dunia dan akhirat. Apakah dosa yang 1000 kali lebih besar berbanding zina? Berikut ulasannya.

Ternyata dosa yang sedemikian besar tersebut adalah dosa orang yang sengaja meninggalkan solat lima waktu. Salat merupakan kewajipan utama umat Islam yang menjadi asas dasar agama Allah ini. Meninggalkannya sama dengan meruntuhkan tiang agama dan menjadikan Allah SWT menjadi murka. Tidak hanya ketika di dunia, hukuman bagi orang yang meninggalkan solat, di akhirat juga sangat pedih.

Ibnu Qayyim Al Jauziyah -rahimahullah- mengatakan, "Kaum muslimin bersepakat bahawa meninggalkan solat lima waktu dengan sengaja adalah dosa besar yang paling besar dan dosanya lebih besar daripada dosa membunuh, merampas harta orang lain, berzina, mencuri, dan minum minuman keras. Orang yang meninggalkannya akan mendapat hukuman dan kemurkaan Allah serta mendapatkan kehinaan di dunia dan akhirat. "(Ash Sholah, hal. 7)


"Rasulullah SAW, diperlihatkan pada suatu kaum yang membenturkan kepala mereka pada batu, Setiap kali benturan itu menyebabkan kepala pecah, kemudian ia kembali kepada keadaan semula dan mereka tidak terus berhenti melakukannya. Lalu Rasulullah bertanya: "Siapakah ini wahai Jibril"? Jibril menjawab: "Mereka ini orang yang berat kepalanya untuk menunaikan Solat fardhu". (Riwayat Tabrani).

Dalam riwayat yang lain juga dijelaskan bagaiamana kejamnya azab bagi mereka yang meninggalkan solat. Ibnu Abbas r.a. berkata Jika langit sudah terbuka, maka malaikat akan datang dengan membawa rantai sepanjang 7 hasta. Rantai ini akan digantungkan kepada orang yang tidak melaksanakan solat. Kemudian dimasukkan dalam mulutnya dan akan keluar dari duburnya. Kemudian malaikat mengumumkan, "ini adalah balasan orang yang meremehkan perintah Allah." (Ibnu Abbas r.a).

Nisbah dosa yang diterima oleh orang yang meninggalkan solat adalah antara lain adalah sebagai berikut:

Jika satu kali meninggalkan solat subuh, maka hukumannya adalah masuk neraka selama 30 tahun, sedangkan satu hari di neraka sama dengan 60,000 tahun di dunia. Ertinya satu kali tidak melaksanakan salat subuh, maka kita akan merengkok 60 ribu tahun di neraka.

Meninggalkan satu kali solat zohur, sama dosanya dengan dosa membunuh 1,000 umat Islam
Dosa satu kali meninggalkan solat Asar sama dengan dosa meruntuhkan Kaabah
Dosa satu kali meninggalkan solat maghrib sama dengan dosa berzina dengan ibunya (jika laki-laki) atau berzina dengan bapanya (jika perempuan)

Satu kali meninggalkan solat isyak, tidak akan di-redhoi oleh Allah untuk tinggal di Bumi dan akan didesak mencari bumi atau tempat hidup yang lain.Semoga kita menjadi orang-orang yang senantiasa mendirikan salat, melaksanakannya tepat waktu, serta mampu mengajak keluarga lain untuk salat tepat waktu. Semoga saja tulisan ini bermanfaat dan terimakasih sudah membaca.

http://nasihatustazblognet.blogspot.my/2016/12/inilah-dosa-yang-1000-kali-lebih-besar.html?m=1#