Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Suara Rakyat Kunak ( Google+ Followers )

Jumaat, 19 Mac 2010

Pusingan ke-2 : Senarai Bakal Calon BN Dalam PRU Ke 13 Di Dun N.51 Kunak?



Senarai Bakal-Bakal Calon BN PRU Ke-13 Dun N.51 Kunak Bagi Pusingan Ke 2?

Suara Rakyat Kunak memberi peluang kepada Penduduk Kunak untuk menilai dan memberi ulasan dengan cara yang berhemah dan menggunakan perkataan sopan santun kerana Berbudi Bahasa amalan kita sebagai Rakyat Malaysia - agar dipenghujungnya nanti sama-sama kita Penduduk Kunak khasnya pengundi mendapat Calon dan pemimpin yang benar-benar membantu Penduduk Kunak dari segi Ekonomi dan Pembangunan Daerah Kunak.
Barisan kemungkinan :-

(1) Datuk Nilwan Kabang (Adun Kunak sekarang ini)

(2) Hj Yusuf Hj Apdal (Mantan Ketua Umno Bahagian P.188 Silam)

(3) Cikgu Balnama Kauluh (Ketua Penyelaras P.188 Silam Kawasan Kunak)

(4) Dr. Puan Noraini Abd Rahman (Pengamal perubatan klinik swasta)

(5) Abd Rahim Wahab (Pegawai Jabatan Kesihatan Kunak)

(6) Cikgu Zahari Lorong (Penolong Kanan SMK Kunak)

(7) En.Eyuki Ugi (Pegawai Kesihatan Kunak)

(8) En Industan Lumantang (Pesara kakitangan MPT Tawau)

(9) Hj Husin Ibnu Hasan (Seorang Ahli Perniagaan)

(10)Datuk Jasa Hj Raudah (Mantan Adun Kunak)

125 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apek, mali sili, lalam pusingan ke 2, ala itu pelsmpuan ooo, saya manyak suka ooo, li Olang Loktol ooo, lia mamut jali calon ooo, kalau lia jali YB, kita semua olang kulak moleh injeksen fili ooo Apek,


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

hayya kelomok, lu apa mikin kacau sana, biar lia olang kasi komen lulu. Mau tengok apa meleka suka. Hayya mana pigi lain olang suta sepaalu hilang? Saudala srk. apa macam lu saLing. lu hantam saling kopi atau itu saling semen..

NAGA16TELOR

Suara Rakyat Kunak berkata...

Lu Apek makan bole sebarang makan, tapi cakap jangan sebarang cakap, saya mana pandai saring o Apek, itu orang saring dari atas la, itu nama orang sudah hilang, munkin tidak ada bakat jadi calon la, munkin ada juga boleh jadi calon, tapi bukan calon YB la Apek, munkin ada yang bakal calon Mentua atau ada yang bakal calon menantu la Apek, Apek mari lompat, lompat, lompat, lu pikir macam mana siapa layak jadi calon YB Apek?

Tanpa Nama berkata...

Saya dengan berbesar hati ingin mencalonkan Doktor Nurani jadi calon YB di Dun Kunak pada PRU ke 13, sebab sejak Dun Kunak tak ada se orang YB Perempuan yang pernah mencuba nasib, dan jika di amati perempuan layak jadi calon, sebab tak pandai rasuah.

Penduduk Kunak Di Perantauan

Kunak Press berkata...

Wanita tidak mustahil boleh menjadi pemimpin dalam politik.

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan Zahri Lorong bakal calon BN dalam PRU ke 13.


Seri Buana

Tanpa Nama berkata...

Kulak Pele lu jangan main main sama polumpuan ooo, itu polompoan mamut o jali calon, lu tengok sekalang lalam palimeng, itu polompuang saja manyak hantam itu manteli, itu jantan saya tangok manyak titon saja ooo, lia pigi palimeng pigi ambil itu alouns saja ooo, lepas habis palimeng, lia olang pigi cali itu bintang pilim ooo, macam itu Bumbung Moktal ooo sula kawin olan mintang ooo, lia mulut manyak mising lalang palimeng ooo, tapi mising hantam semalang saja ooo Kunak pele.

Tanpa Nama berkata...

Soli aa Kulak Pele, Lupa tuli lama itu atas ooo. saya suka itu loktol polumpuan jali calong ooo.


Kelopok

Kunak Press berkata...

salam kelopok, you mesti tahu bezakan perkataan mustahil dan tidak mustahil baru komen sy punya ulasan.
Ulasan lu yang terbit jam 2:03 pagi macam Lu tatak faham sy punya komen woo..
Lu ngantuk balangkali waa..
Haiyoo...

Kunak Press , kata tidak mustahil woo.. cuba tengok mayyy...

Kunak Press berkata...

Salam Kelopok,
Len kali kalau ngantuk langan tulis komen woo, nanti Lu tulis silap Lu kana cari wayy..

Tapi macam mana mau sali Lu Kelopok. batang hidungmu tidak dikenang, tapi wajahmu sentiasa Anonymous,
Wa kah..kah..

Haiyoo..

Tanpa Nama berkata...

ini macam wa sokong jahali lolong, pasat itu melakang cakap aa ada ong, cina memang suka ong maaaa. lagi aa itu cakap dekat macam suka tolong, nyangan jadi along. Lagi kalau lia yb, lia papa mesti kasi paksa lia mikin aspat semua lolong, pasat kalau tita mikin papa hantam lia ooo, tita pantai jaga nama papa.. wa tala sokong itu lokto nulaini nyadi yb, itu cakap melakang aa aini..aini.. macam cina cakap wo ai ni.. susa la klu lakyat mau min2 cinta2. itu eyuki wa juga kulang sokong, pasat itu melakang ala bunyi uki..uki... aya wa malu mau subut nanti amoy mala.

Tanpa Nama berkata...

wa mau tamba sikit celita.. tadi mlm wa makan sama 2 kawan. 1 olang kaya lan 1 olang miskin. itu olang kaya manyak tambilang, dia hantam sama itu olang miskin .. lia cakap "wa tala sekola tapi wa mole kaya, ala keleta musat, luma musat mini pun musat. lu sekola tinggi2 apa lu ada, nasip maik lu ada kancil, lu tengok wa punya keleta ninja totos ooooo". Belakang itu olang miskin minta lia kasi keluat lida. Itu olang miskin cakap " lu memang patut kaya, pasat wa nampak lu punya lida suda tita ada bunga maa.." Olang kaya helan lan tanya "apasat lu cakap itu macam" olang miskin jawap " pasat lu kuat jilat oooooo"

NAGA18TELOR

Tanpa Nama berkata...

Salam hormat kpd smua masarakat kunak. Saya berpendapat Datuk Nilwan Kabang akan kekal memerintah 2 penggal memandangkan terlalu ramai calon2 yg sedang melobi. Untuk mengelakkan ketegangan dan perpecahan dalam kepimpinan, saya yakin beliau akan terus dikekalkan. Sekiranya beliau sudah tidak berkemampuan ekoran faktor usia dan kesehatan, maka En. Halid Harun selaku orang kanan beliau akan menggantikan kedudukan beliau sebagai ahli yang berhormat. Pada kebiasaan, Ketua Menteri akan mengambil kira pandangan ahli yang berhormat sebelum dibersarakan. oleh itu strategi Datuk Jasa menggerakan buah caturnya di dlm pejabat upkr, spt memasang jerat, akhirnya terjerut leher sendiri. Hidup Datuk Nilwan!!!!!!!!!
Trimasssss.

Tanpa Nama berkata...

salamat pagi..
ini hali cuaca manyak bagut, suta ada kasi sokong sama wa pnya angkol. lu srk kasi tampa lg manyak olang supaya sinang keleja. itu kunak peles yangan lupa kasi sokong sama wa pnya angkol. Kalu lu tata sokong, melakang wa sumpa lu macam kelomok, nyadi karas mikin tapikung cina.

NAGA18TELOR

Tanpa Nama berkata...

selamat kepada komentar di 20 March / 10:26AM.

QRATW, Kg.Tun Fuad
Sy fikir, kamu hanya berdasarkan pendapat peribadi saja. Mana mungkin Datuk Musa itu CM mau pilih Halid Harun jadi calon PRU 13 kalau Datuk Nilwan tak dicalon semula.

Banyak jabatan atau pihak yg buat tinjauan lah dan risikan. Bukan main hantam saja mau pilih sembarang.
Grrrrr pikir la brader

Tanpa Nama berkata...

QRATW, Kg.Tun Fuad
Naga lapan telor apa kabar mu disana? Lama suda tak berjumpa, kirim-kanlah beritamu, agar dapat bersua,
apaaa kabar muu disanaaa brader...

Tanpa Nama berkata...

Selamat petang para pengomen yang di sayangi Tuhan, Saya cadangkan Doktor Nuraini menjadi Calon BN dalam pru ke 13.


Kg Panggi

Tanpa Nama berkata...

silamat mlm srk...
wa mau tahnia lulu pasat lu champin mikin ini pusingan suta masuk lua sekalang. cuma wa takut sampi pusingan 10 lu pingsang macam itu wayang plamli. Pasat itu olang main lalam pantai tamba senlili. Lulu itu bunama sama itu lokto nulaini lulu main mana ata nama, apamacam mole tlus masuk pusing dua, ayya srk lu nyangan kapsit main oooo.

NAGA20TELOR

Tanpa Nama berkata...

terima ksih atas komen saudara QRATW, saya membuat andaian tsb apa yg tlh brlaku dimasa lalu adalah berasas. agensi yang saudara sebutkan itu hnyalah gimik utk meyakinkan rakyat. apa pun andaian, saya tetap beranggapan Datuk Nilwan Kabang adalah seorang politikus yg pintar dan hebat,saya menjangkakan tahun depan dia akan bertanding jawatan naib ketua bahagian dlm umno silam bagi mengukuhkan barisan kepimpinan umno silam.
trimassssss

KETUA BAGANGAN

Tanpa Nama berkata...

Apek lu nyagan cakap SRK main kapsit, SRK saya punya angkul, kalu lu melani lu masuk lalam ili ulasan punya tempat luluk luluk la, vua mau tangol lu punya muka, ala hensem ka?


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Saya berharap DSN buat kali pertama nya dalam sejarah Dun N-51 Kunak, beri lah Calon Wanita menjadi Calon untuk Dun Kunak, kerana Perempuan lebih amanah dari Lelaki.


wakil Wanita Kunak

Tanpa Nama berkata...

Setelah saya mengamati bakal Calon BN dalam PRU ke 13 untuk pusingan ke 2, di 10 senarai nama di atas, tak ada se orang calon pun yang dapat memperjuangkan Hak penduduk Kunak,

1. Tak ada se orang pun yang tersenarai di atas yang sering bersama Rakyat Jelata di waktu Rakyat ada masallah.

2. Jarang di lihat di Masjid.

3. Jarang ada di tempat orang kematian.

4. Jarang duduk di kedai kopi.

5. Tak pernah dengar memberi sumbangan di waktu kebakaran.

6. Tak pernah turun padang, Padang Golf ada lah.

7. Tak mesra Rakyat.

Bukan YB sahja perlu berbuat demikian, Bakal Calon pun harus.

Akhir kata, Berbanyakkan lah bersedekah, kerana sedekah itu Ubat dari segala Penyakit dalam tubuh kita.

Ustas Hanafi

Tanpa Nama berkata...

Hayya lu kelomok yangan campu ini ulusan. wa hanya mau kasitau srk yangan main culi ayam. wa mimbang nanti suta kasi suntik pele, itu pikilan suta meleng. ini lagi satu mau pelempuan... pelempuan... apa yantan suta tita mole picaya ka? lu punya laki pun yantan maaaaaa.. lu pakai yantan bikin lu setap, belakang lu tata picaya, hayya boto ooooo.apa lu cakap pelempuan tita lasuah ka, malam2 pun pelempuan pantai lasuah ooooo... lagi kuat ooo. Lia minta luma, keleta,lantai, samua lasua maaaa. lu cakap tita mole, wa tanya lu dia mau kasi ka itu balang?!!! Bukan lasua meeeeh?

NAGA21TELOR

MutiaraBah berkata...

Berbicara tentang kriteria yang perlu ada bagi seseorang calon kita tidak boleh tidak perlu kembali ke matlamat dan unsur utama politik yang menekankan bahawa "Politik pada akhirnya adalah untuk mencapai Masyarakat Sempurna - masyarakat yang adil dan aman, yang dihuni oleh ahli-ahlinya yang bebas dan bahagia". Kenyataaan itu sememangnya ideal meskipun masyarakat akan berbeza iltizam dalam mengisi erti praktisnya.

Bertitik-tolak dari situ maka dapatlah kita melihat dan menilai ukuran yang perlu ada bagi seseorang yang bercadang untuk menjadi calon atau dicalonkan dalam mana-mana pilihanraya. Segala kebolehan, kelayakan akademik, kemampuan interaksi dan daya fikir termasuk tapi tidak terbatas kepada pengetahuan urus-tadbir yang cekap perlu menyatu dan harus dimiliki oleh bakal calon. Ini penting bagi memastikan calon tersebut mampu menggunakan sumber yang terhad (tidak pernah cukup) untuk mencapai matlamat politik secara konsensus. Jika tidak dikhuatiri nantinya apa yang dicapai hanyalah matlamat politik peribadi yang natijahnya sudah tentulah menimbulkan kesengsaraan malah ketidakpuasan masyarakat marhaein.

Pakar ilmu politik moden Easton dan Lasswell (The political System System: An Enquiry into the state of Political Science - 1971) menggariskan hasil kajiannya bahawa politik ialah sebagai satu sistem pengagihan nilai dalam masyarakat oleh pihak authoritative atau dalam bahasa mudahnya adalah pengagihan pembangunan dan pemuliharaan (meliputi aspek ekonomi, politik dan sosio-budaya)yang dilakukan oleh mereka yang memegang kuasa untuk orang yang dipimpinnya alias wakil rakyat.

Pada peringkat pentakrifan ini, nilai yang didambakan oleh masyarakat bukanlah terbatas pada ruang-lingkup material dan pembangunan fizikal semata-mata malah ia merangkumi 1. Kuasa, 2. Kemahiran, 3. Ilmu, 4. Kasih sayang, 5. Kekayaan, 6. Keadilan/kebenaran/kebebasan/kesejahteraan dan kesihatan, 7. Penghormatan.

Arakian bakal calon perlu mempersiapkan diri agar punya daya serta berupaya, bersedia dan mampu untuk mengagihkan sumber terhad yang ada (peruntukan terbatas) untuk mengagihkannya kepada masyarakat demi mencapai nilai-nilai yang diperlukan di atas. Siapa ada kriteria itu?

Bahri Hj Lakile
Kunak - Kota Damansara

Tanpa Nama berkata...

aYYa.. lu cantik bahali... wa caya lu. lu komen manyak tinggi. lia punya maksud ata sikola pangalaman tita ata pun tita nyadi, pangalaman ata tapi sikola sangkut, pun tita nyadi. Lua lua musti ata. pasat mau nyadi calon otak musti kuat, pantai lan yangan tipu2. ayya lu bahali mole tahan, mali latang kunak lu kasi bantu lu punya atek laluna, wa fikir sekalang lia pun suta sangkut atas pokok.

NAGA21TELOR

Tanpa Nama berkata...

Ngua suka itu lokto Pelempon ooo Apek, lia jali YB, Apek bole injek Fele ooo, makan obat pun fele ooo, nanti dia bole kasi Apek obat kuat fele ooo Apek. hali ini ngua manyak susah hati la Apek, ngua mau pigi sabung ayam, tapi ayam sula kela culi ooo Apek, saya tengok itu malam ala olang yalan yalan lekat saya punya luma, lia punya muka macam muka Apek ooo.

Kelomok

Kunak Press berkata...

SIAPA DIANTARA MEREKA-MEREKA ITU YANG DISENARAIKAN SRK BENAR-BENAR MEMAHAMI, MENJIWAI, MEMPRAKTIK DAN MELAKSANA DENGAN JITU ENAM BIDANG KEBERHASILAN UTAMA NEGARA (NKRA) DAN BERUSAHA MENCAPAI KPI (INDEKS PRESTASI UTAMA) YANG TELAH DIGARISKAN OLEH PERDANA MENTERI, DATUK SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK.

TEPUK DADA, TANYA DIRI.. JANGAN HANYA BERSAMPUK TAPI TAK MENILAI DIRI..???
BARISAN PARA PENILAI SENTIASA MEMERHATI DARI PELBAGAI SUDUT DAN RUANG.
:-)

Tanpa Nama berkata...

Cccibai munya kelomok, lu piker wa ka hantam lu munya ayang, ayooo. lu tanya sama itu olang main batu maaaa. ini hali mingu misti laku sana pasat mingu. lu tala cali sana meeh?

Suara Rakyat Kunak berkata...

Lu Kelomok sama Apek, apa pasal lu punya ayam lu masuk dalam saya punya komen? hari ini sampai itu Ketua Balai Polis telepon saya, dia suruh tanya di mana ada sabung ayam, dia mau suruh dia punya orang tangkap la, sekarang lu 2 Orang tanggung la.

MutiaraBah berkata...

Setidak-tidaknya bakal calon di Kunak boleh 'mengabaikan' seketika bidang keberhasilan utama yang keenam: meningkatkan prasarana pengangkutan awam yang bermatlamat 25% penduduk lembah klang menggunakan pengangkutan awam menjelang 2012. Sebabnya Kunak agak jauh dari segi geografinya, lainlah kalau wakil rakyat (MP) Silam di lantik jadi menteri/tim menteri pengangkutan atau kerja raya atau wilayah.

Saya kira cabaran utama NKRA dalam konteks Kunak ialah pada perkara yang ke-4 dan ke-5. Wallaualam.

Tanpa Nama berkata...

Se Orang Pengenalisis Politik yang telah lama berkecimpung dalam Politik menyatakan, hanya 2 Orang sahaja yang layak Bergelar Calon YB dalam PRU ke 13, ia itu, Zahri Lorong dan Ayuki Ugi.

Hamza

Tanpa Nama berkata...

aaaa kan apa suta wa cakap, musti kasi jahali lolong, lu kelomok suka amoi saja. Lu ingat itu injek mole mikin kanyang ka..hayaaa muta hati. soli aaa srk, itu kelomok macam tita nyalan mutut, balangkali ada manyak wayar hangkang dia punya kapala ooooo.

Tanpa Nama berkata...

Apek, hali ili saya 1 hali tunggu itu pasat mingu ooo, saya cali saya punya ayam sabung ooo Apek, itu Olang juat ayam cakap tali pagi ala meli itu ayam sabung, itu Olang juat sama lia macam Olang Apek Apek, itu Apek juga ala juat selai wangi, ngua lasa lu la itu Apek kan? saya sokong itu Loktok Pompuan la manyak cantik la Apek.

Tanpa Nama berkata...

Saya titak sokong itu cgu balama jali calon, lia mala pantai politik ooo, lia hanya panlai ajat itu bulak sekolah ooo.


Naga21telor

Tanpa Nama berkata...

Itu pun Ilustan talak moleh jali calon. lia jalang lampak luluk sama itu lakyat milum milum kelai kopi ooo.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

Itu lahim Wahap titak moleh jali calon, tapi lia selalu luluk itu kelai sama itu layat, tapi itu layat bayal ooo, lia tau milung saja ooo.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

Ayuki itu Ugi pun tatak mole jali calon, kalu lia potong itu mulak mulak punya pelek lia potong habit oooo, tala ala tigat, cuma tingat itu lua miji oooo.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Itu Latok Jasa talak moleh jali calong oooo, sebab lia punya lama saja jasa, tapi talak ala jasa sama itu lakyat kulak oooo. Lakyat sempolna ala lah.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

Itu YB Lilwang saya sokong oooo jali calong lagi, sebab lia ala kasi saya punya Angkul Plojek oooo.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

Itu jahali Lolong mole lah jali Calon, sebab lia punya Bapa manyak tolong Aspal semua itu Lolong Lolong.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

Itu Loktok Pelumpuan talak moleh jali calon oooo, kalau ala olang enjek lia suluh mayat oooo. manyat jahat ooo.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

Lu, Suala layak kulak, Kulak Pele sama Mahali, Lu talak kelaya ka, lu tengok saya komen olang.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

ayya kelomok, itu pasal lu manyak mikin gadu2.sekalang suta ata olang culi nama.. cibai punya olang.. hayya macam suta habit nama.

Tanpa Nama berkata...

Itu Olang Apek 2 Tolot, lanti aku cabut lia punya Lua tolok ooo.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

ya soli aaaa, saya manyak lupa sama itu Hj Usup Aptal, lia olang mamut ooo. lia puny mulan lahit sama tahun lahit sama, sama Ngua oooo.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

wa mau komen sikit pasal itu celita mutiala bah lali bahali lakile pasat NKRA.. pasat itu no4 kasi naik talaf hitup lakyat miskin sama itu no5 mempelkasa prasalana luat banda lan pentalaman. kunak lu yangan pimbang. sekalang sumua suta naik talaf, lulu gigi biasa, sikalang suta paki gigi ammas, lulu olang makan ikan, sekalang olang suta makan olang, lulu olang mandi air, sikalang suta mandi angin. lulu kita main cicak sama ulat, sikalang kita suta main naga sama buaya.lulu2 kita main sama kucing, sikalang kita suta main sama halimau. lu mau tengok hantu, lu mali sini sikalang kita juga suta manyak peliara hantu mata mela. sumua mimang ata naik. cuma susu ala sikit tulun. Lagi itu pasat mempelkasakan lagi wa tabik, pasat kita punya yb memang pegelusi pelkasa. Yadi kunak lu yangan bimbang. lu mole mimbang pasat lu munya ade laluna. lia sikalang main lapan ata naga, main melakang ada hantu mata mela, lali kili ata singa, lali kanan ata buaya. sikalang lia suta lali atas pokok, sikit masa tala tahan munya lia turjun tinggal kepala.

AMOY TOP5

Tanpa Nama berkata...

Ape ooo, ngua aaa, manyak sokong itu Loktok Ayuki jali Calon ooo, lia punya kelya oooo, siang malam pun kelaya jaga olang sakit ooo, lia kalau jali YB mesti lia lajin jaga layat oooo, Apek.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

hahaaaaa.. wa tau lu kelomok sokong ayuki pasat lia ala perna tolong sama lu mikin kalipap lu munya bulung. Kapsit oooo.... wa takut nanti yadi yb semua yantan mau mikin kalipap ple. hahaaaaaa.

NAGA22TELOR

Tanpa Nama berkata...

apek aaa... itu kalipap apa ooo...sikalang manyak jinis ooo...ayam ata...upi manis ada...lu punya kalipap apa isi...oooo


ulat

Tanpa Nama berkata...

ayya lu ulat yangan campo, wa sikalang main sama kelomok maaaaa...

Tanpa Nama berkata...

Saudala srk... amoy mau tanya lu ada ikut ka sama kelomok mikin itu kalipap meeeh!

Tanpa Nama berkata...

Sekalang aaa, ngua mau cali itu Apek oooo, lia sula culi ngua punya ayam sabung oooo,



Kelomok

Tanpa Nama berkata...

lu punya ayam filipin ka...wa punya ayam amalika....oooo..manyak kuat patuk...ooooo....hee...jgn malah..oooaikalang mau nampak sisik lulu....balu sabung maaa...

Kunak Press berkata...

Salam kepada semua komentar,
Ulasan sy ini bagi memperjelas secara ringkas komen saudara Mutiara Bah di atas.

Untuk pengetahuan saudara dan semua, Kawasan Parlimen Silam pernah mencatit sejarah dalam politik tanah air apabila Datuk Railey Jeffrey dilantik sebagai Timbalan Menteri Kerja Raya ketika dulu.

Jadi, tidak ada alasan untuk menyimpulkan bahawa Enam Bidang keberhasilan Utama Negara (NKRA) perlu diabaikan salah satunya daripada itu , kerana NKRA adalah kesinambungan kerajaan dalam memperkasa perkhidmatan untuk rakyat.

Salam Sejahtera.

Kunak Press berkata...

Salam semua,
saya cadangkan kepada pemilik Blog SUARA RAKYAT KUNAK supaya 'menghentikan' penggunaan Anonymous (Tanpa Nama) kepada para komentar kerana didapati banyak komen/ulasan yg dihantar oleh pembaca jauh tersasar dari tajuk yg dibincangkan.
Selain itu, penggunaan bahasa atau loghat tertentu yg digunakan oleh komentar Tidak dikenali telah 'merojakkan' kesantunan berbahasa yang sepatutnya digunakan oleh komentar terbabit.

Berilah peluang kepada komentar yg ikhlas dan mempunyai email atau akaun google, wordpress, dan seumpamanya untuk membuat komen.
Blog adalah medium bebas untuk menyuarakan pendapat dan pandangan peribadi tetapi penyalahgunaan bahasa dan kesantunan yang terpesong dari landasan budaya berbahasa tidak semestinya disalah guna.

Selamat berjuang.

SALAM SEJAHTERA

Tanpa Nama berkata...

waaa kunak ples pun suta mala, yangan itu macam kawan. ini negala demoklasi.. kasi can kawan mau cakap. soal iitu bahasa tada hal punya, pinting celita semua ata isi. lu mau slius apa mikin, kita mukan mau kasi mati olang meeeeeeee. ini semua celita semua macam main tapi lu mangkali tala nampak isi, ada maaaa. balangkali lu olang malas mau fikir .. kalau lu lasa pining, pigi titun maaaaa. ayya lu mau ka wa kasi kawan lu titun...

AMOY TOP5

Tanpa Nama berkata...

Ai, Apek, ala lagi olang balu latang main main lalam ili komen ooo Amoi Top 5, lu punya mini ka Apek, ngua suka Amoi oooo, kasi lia punya lomo telpon, ngua mau cinta sma lia ooo Apek, itu Kula Pele sula mala ooo.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Lupa cakap Apek, ngua malu malek lali malai Polis ooo, itu ketua Polit tanya ooo, siapa Apek 2 Telot, ngua cakap, itu olang malu latang ini tempat komen ooo, lia cakap lia punya lama titak mamut lenga oooo.


Kelomok

Suara Rakyat Kunak berkata...

Terima kasih KP, atas komen saudara untuk menutup Animus, tetapi saya kesian itu Apek, tidak ada tempat untuk dia lepas geram, kita biar kan dulu lah, sebab selama ini saya kurang ketawa, sejak ada c Apek sama c Kelomok saya kadang kabang senyum sendiri tengah malam, munkin ini 2 orang tahun depan boleh masuk Raja Lawak. Tahnia anda semua

Tanpa Nama berkata...

Siapa mau tangap sama ngua? Ngua punya komen semua jalan mutut ooo, ili legala Likmolesi ooo, suala ala bebat ooo, macam mana mau tangkap, sulu tangak ngua punya lua miji ooo.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

Salam hormat Tuan Tuan para pengomen, saya berharap Tuan punya Blog SRK membuka satu ruang untuk Apek dan kelomok untuk berjenaka, Terima Kasih.


Pak Broto

Tanpa Nama berkata...

Saya Sokong Pak Broto.
Itu apek, amoi top5 (nasib bukan amoi top10). itu kelomok magus muat blog sendili la.. hantam saja apa mau tulis baru tunggu KDN dan ISA.

Ini blog SRK lu bikin lepas lawak atau saja mau kasi kena SRK..
Lama-lama SRK kena itu ISA, mana bule guna cara bahasa Cina pakai bahasa sembalang Woo..

Mau kasi mala olang sina ka?
kalau malayu pakai malayu la... jangan sampul itu telor mu dan kelopok mu lama-lama rojak , lama-lama jadi gado-gado woo

Pak Belalang

Tanpa Nama berkata...

Lu Pak Belalang, lu apa mau camput ini hal, ini SRK talak mala sama wa sama itu Apek Bimbang, ili komen Domeklasi, ngua mole masuk lalam ili komen luluk luluk ka ngua punya suka la, tapi ngua suka sam itu Loktor jali Calon.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Pak Belalang,
Waa, lu mala-mala way,, mana janji manis mu Kelomok mau pilihara bahasa ibunda itu bahasa melayu.
Lu bikin ciplak punya bahasa.

Tanpa Nama berkata...

ayyo ini sumua cakap baru 1malaysiya.. wa telima kasi sama srk pasat kasi can kita olang cina mikin komen. sikalang PM suka pikilan 1malaysiya. kita sumua lakyat malaysiya sikalang suta bebas mikin suala. wa tabik lu srk. lulu2 wa satu olang cina lalam ini blog, sikalang wa suta angkat manyak2 cina ikut ini blog. lagi aaaa srk, mila wa masuk ini blog, lu munya blog molotop ooooo, lu pigi cali la ada meee komen sampai 70hit??? Lu belalang bagut lu luluk sabala latuk nilwan nyadi ahli nujum. lu mole kasitau sama latuk mana satu itu naga, itu buaya, lagi ata hantu mata mela, ata lagi babi gumuk. layin lagi itu pilana2. belalang ini hali pigi yumpa itu katua daelah ambil lu munya watika nyadi ahli nujum negala KU NAK KASIAN.

NAGA22TELOR

Tanpa Nama berkata...

lu broto yangan pantai2 sulu kita main raja lawak. lu pun ini hali pigi lakat sama katua daelah angkat lu munya watika nyadi ahli lawak negala KU NAK KASIAN. pasat wa lengar wa munya angkol latuk nilwan sikalang suta j a r a n g jarang katawa, nyadi lu munya kalaja mikin lia katawa. tapi wa kasi ingat sama lu, subulum kalaja, lu kasi tinggi lu munya ansuran muka sama itu mulut. mana tau itu jam lia tita nyadi katawa, lia hantam lu munya muka picca, wa tala jamin aaaaaa.

NAGA22TELOR

Tanpa Nama berkata...

lu kelomok apa mikin mau kacau amoy top5. mana lia mau tengok sama lu, lu apa ata, ayam hilang pun tenga mati cali sampi mau lepot pigi malai polis. kelomok aaaa. wa lengar itu amoy manyak suka sama srk, pasat lia ata perdana v6, itu v maksud aaa cinta, lan 6 itu main. cinta trus main. amoy mana mau samalu oooo kelomok, lu cuma ata klitun angkat ayam jual pasar minggu... mikin malu..

NAGA22TELOR

MutiaraBah berkata...

Terima kasih Sdr IT atas maklum balas terhadap komen saya.
Mari lihat apakah matlamat NKRA yang ke-6, seperti yang saya jelaskan menurut fahaman saya matlamatnya adalah untuk mencapai angka 25% penduduk Lembah Kelang (Kuala Lumpur, P Jaya) menggunakan pengangkutan awam menjelang 2012. Saya kira sebab utama PM menggariskan sasaran ini adalah kerana berlakunya masalah kesesakan lalulintas yang amat ketara di Lembah Kelang. PM melihat salah satu jalan penyelesaiannya adalah menggalakkan orang ramai menggunakan pengangkutan awam dengan cara meningkatkan prasarana dan kemudahan berkaitan pengangkutan awam itu sendiri. Masalah pengangkutan awam bagi kawasan lain saya jangka akan dimasukkan dalam NKRA yang berikutnya, sayogia diingatkan bahawa NKRA ini bukanlah yang pertama dan terakhir. Jadi amat jelas sasarannya adalah untuk penduduk Lembah Kelang, sekurang-kurangnya bagi tempoh sehingga 2012.

Sebab itu saya menyebutkan boleh 'mengabaikan' seketika (dengan memberi tanda bagi perkataan 'mengabaikan' dan diikuti kata penerang 'seketika'), ini kerana NKRA ini bukanlah suatu undang-undang tubuh atau perlembagaan yang bersifat kekal dan sukar diubah meskipun hasilnya diharapkan boleh dinikmati dalam jangka panjang. Sebaliknya ia lebih merupakan sasaran pembangunan dan penambahbaikan yang perlu diutamakan dan dicapai dalam jangkamasa terdekat serta ada golongan sasar tertentu. Dalam hal NKRA yang ke-6 ini, golongan sasarnya buat masa ini sehingga tahun 2012 ialah penduduk Lembah Kelang. Justeru itu saya berpendapat bahawa buat masa ini, Wakil Rakyat Kunak boleh 'mengabaikan' seketika hal ini. Biarlah wakil rakyat di Lembah Kelang dan Menteri/Timbalan Menteri berkenaan dan berkaitan dengan Lembah Kelang menumpukan hal tersebut. Manakala Wakil Rakyat Kunak memberi tumpuan terhadap perkara yang berkaitan Kunak. Bukankah itu salah satu matlamat mengapa setiap kawasan memiliki wakil rakyat sendiri?

Perkara kedua, apabila saya menyebutkan perkara yang menjadi keutamaan, tidaklah bermaksud perkara yang lain diabaikan terus. Apabila saya menyatakan bahawa makanan keutamaan orang Asia ialah nasi, tidaklah bererti saya mengatakan orang Asia tak makan roti atau gandum.

Maaf sdr SRK dan IT jika ada terkasar bahasa. Apapun respon anda amat dialu-alukan dan dihargai, kerana hanya dengan cara inilah ilmu dan pengetahuan akan bercambah, baik jadikan tauladan buruk jadikan sempadan. Wallahualam.

Kunak Press berkata...

Salam untuk semua komentar yang dedikasi.
Ulasan seperti 'Mutiara Bah' yang dialu-alukan dan mempunyai erti untuk ditelaah dan digunapakai dlm mentranformasi pembangunan negara.

Tetapi, ada beberapa komentar yg masih menggunakan rantaian 'Anonymous' (Tidak dikenali/Tanpa Nama) semata-mata untuk 'Berhibur' di blog Suara Rakyat Kunak - SRK.
Amat malang sekali apabila komentar yg menggunakan Anonymous dan enggan dikenali itu tidak memberi ulasan yg berkaitan dengan tajuk blog yang dipaparkan oleh SRK.

Lumrah manusia di dunia ini, berani dibelakang tapi takut di depan umpama 'melontar batu sembunyi tangan' yg akhirnya tidak membawa apa-apa kebaikan dan keberuntungan melainkan lawak jenaka yang berpanjangan sahaja.

'Maaf jika ada yg tersindir, mungkin kebetulan'.
Selamat Berjuang dalam era siber.

Tanpa Nama berkata...

tala hal munya kulak peles... kita olang ala main tapi ala mutut, wa takut lu cambulu sama srk pasat lia munya blog manyak laris macam itu goleng pisang panas, lu munya blog manyak sunyi, lu sintir pun tala guna munya pasat lu hantam langit, sapa kana meeee? tala hal munya, lu tala picaya lu tengok maaaa. lu paling tinggi lapat 5 hit, tapi sikalang srk suta lapat 70hit, manyak jauh oooooooooooooo.

AMOY TOP5

Tanpa Nama berkata...

amoy top5, lu yangan patuli itu kunak ples, samalam mini tada kasi lia nyadi ini pagi2 lia ala angin tita ngam.. mangkali itu mini tati malam ata minta lasua rantai ammas, melakang mulum kasi nyadi pintu kici suta kunci tata kasi limpas. kah..kah..kah....

NAGA22TELOR

Tanpa Nama berkata...

Waw, itu SRK ala Pelana V 6 ka Apek? saya lasa lia macam menteli besal lo, mala lia culi wang ooo, lapat meli Pelan v 6, munkin lia ala piala Toyol ooo Apek.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Ape ooo, sekalang aa, Palemang Silang sula ala 4 Dun ooo, lu ala tau ka Ape? nugua malu tau hali ili.

Tanpa Nama berkata...

kelomok lia ada maniaga tana, lu mana mole lawan. selulu tana saba lia ala main, solong sangkut talik pun sangkut oooooo. lu cuma jual ayang sabung. mole klitun pun lu kila suta untung. ayang naik keleta lu nyalan kaki.

NAGA22TELOR

Tanpa Nama berkata...

wa tala lengar, apa nama itu tampat, mukan itu dun pangkalan ka atu itu pulau mohayan? sana mole simpan kelomok nyadi calon balisan lawan kunak ples...

NAGA22TELOR

Tanpa Nama berkata...

Mukan lo, 1. Lun Kulak, 2. Lun Lalato, 3. Lun Tungku, 4 Lun Adun Koplasi oooo, Plu 13 layat kulak manyak suka sama itu Polompoan la Apek, ngua pun suka ooo Apek.

Tanpa Nama berkata...

Apek ooo, Lu ala kela itu Cgu Kalaba ka, lia ajal SMK Malai ooo, lia sekalang sula melenti jali Cgu ooo, lia sekalang slu kelaya jali itu Mafia ooo, manyak senang ooo.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

apa apek, amoi, atau seangkatan dengannya. samua punya olang tata boleh pakai, macam tin kososng, manyak sakap, isi kurang..
trang tang-tang...

Pak Belalang

AMOY TOP5 berkata...

wa melalang, lu pun sama ka kunak ples, tati malam lu mini tata kasi meeeeh? ini siang manyak angin tata magut ooo. itu watika lu suta angkat ka lapan do balalang.... amoy mole salasai maaaaa.

AMOY TOP5

Tanpa Nama berkata...

Haiyaa.. manyak susa wook, Dari tdi Pak Belalang mangu komeng ngaaa..
tata boleh masuk Lu punya komen dalam blog waaa.
hayyyya.. mnbaru mule ini masuk
ini punya gala-gala apek ini
manyak susak

Kao Mutiara bah sama Kunak peles pun bikin susah sama kami ini kumpulan apek tata mole komeng.

Ayu aku malanja kamu samaua mnminum teh cinaa di Vui Kee kita ikut Waja kalabu.woo.

PAK BELALANG, kg.Hampilan

Tanpa Nama berkata...

ntadi paetang akau nmapak itu satu ulang pakai kumis mpigi Pnagkalan meli ikan woo.

ndiaa senyum -senyum sama saya woo..
macam ada rupanya mau njadi ncalonn pilihandraya kali kee tinga blas.

Wo ya, tnpai katanya tata mau pikir itu barang, karna nmasi mnybanyak olanag kunak mau lobi itu calonn BN

Pak Belalang Kg.Hampilan

Tanpa Nama berkata...

Oooh Apek, Kelapok,Naga Telor..
mana kamu wuii...

Pandikar
Kg.Langgas

Tanpa Nama berkata...

Ooo Woo.Oo.. Kamu ketahuannn.. betapuk lagiii.. dengan dirinyaaa Wo, Oo.. Kamu ketahuan di warung ituu..

Pandikar,
Kg.Giram

Tanpa Nama berkata...

Selamat malang ooo Apek, lu mala pigi hali ili? lu ala lalang lokak polis aaa atau sula tangkak itu ISA ka? ngu ala lenga tali aaa, ala 1 olang Apek Tua sula mawa itu keleta pelonta polit ooo, olang ala cakap itu Apek ala 3 mini, semua nangit nangit sebab lia pula laki sula pelonla polit angkut ooo, ngua manyak kesian la lu Apek, tapi manyak suka itu loktok polopuan jali calong ooo.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Kelomok, lu apa kelaya aaa, lu kelaya sekuliti ka, malang malang lu ala keluat komang ooo, lu aaa macang itu mulung hantu ooo, lu apa pasat manyak suka itu loktur prmpuan jali calong BN, lia ala kapset sama lu ka, ngua manyak suka itu YB lilwang jali calong malek ooo, lia manyak tolong saya punya angkul.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

HOH..HO..HO! ITU APEK, KEROWOK SAMA SUMMA TARA NAMA PUNYA KORMEN BAGUS2, ADA BIKIN KADAWA.
JANGAN KASI STOP, KICI. STOP KALU, SURA RAYAT KUNAK TARA INTERSTING APA.
KUTAWA ARA BAIK ONTO BADAN SIHAT JUGA.

"BAGAN SINK"

Tanpa Nama berkata...

soli aa sumua kawan. wa balu sampi lali tingkayu. itu keleta suta pancet, melakang spiar pun pancet. lagi srk pun wa legok pun pancet. mulum masuk 3 pusing lia suta tala tahan sikit mati ooooo. lu srk ini hali pun angin tita magut ka, semalam mini tata kasi meeeh? lu tita pantai sama mini, kasi lasua sikit meee, kalu ngam lunding lu tap paya susa2 muka, itu kain pantai jatu sentili. musti dapat munya. ayoooo itu pun wa mau kasi ajat sama lu ka. lu kelomok mangkali suta gila, lia suka lokto palampuan, sikit hali lia munya kapala picca, tala tau ka itu lokto ada laki meeeh. ayya wa 3mini suta panggi, mau salasai kelja lulu.

NAGA22TELOR

Tanpa Nama berkata...

aya wa lupa mau kasitau, itu wa munya angkol latuk nirwan mole tahan sampe tiga panggal, lu olang sumua yangan halap mau nganti. pasat lia suta ata janji sama ketua menteli angkat sumpa lapan kaaba pigang jadi sutala sampe mati. musti ketua menteli kasi can sama lia jaga kunak lagi. lagi aaa itu latuk nilwan pun suta angkat sumpa sama halid lapan kadai vui kee cium tangan nangit2 jadi sutala sampai mati. itu pasat lia olang manyak kamcing. nyadi lu sumua yangan mimpi, magut kelja maik2 tap paya pikir mau angkat nyadi yb. sakian telima kasi.

NAGA22TELOR

Tanpa Nama berkata...

Yb Kunak DUN jarang sekali atau langsung tidak pernah nampk di restoran dn kedai kopi majn sama rakyt. klu rkyt pg opisnya atau rumhnya pun dia jarang ada tpi masa pilihanraya dulu bukn main menjaja jnji smpai msuk rumh rkyt walu malam hari

SEMUT MERAH,
Binuang

Tanpa Nama berkata...

Ngu mukancinta sama itu loktok Amoi la Ape, ngua cakap ngua manyak sokang sama lia, Lu kemalin mukan kela tangkap ISA ka Ape? ngua tengo aaa kemaling lu munya mini 3 olang langit langit 0000.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

woyoo semut mela, itu macang ka? apa lia kasi janji sama lu, nanti amoy jumpa kasi celita sama lia. lagi lia ata olang kuat nompol lua pkr halik mana lia kasi miar2 itu macang. lia musti keleja kalas kasi naik nama lia munya bos. keromok sama apek lu olang pigi mana. sekalang olang suta hantam lu munya angkol. kasian ooo.

AMOY TOP5

Tanpa Nama berkata...

Ali ili ngua manyak pelat o Apek, ngua malu malek lali saksi olang kawin oo, ngua mayak mala sama itu Imam o Apek, manyak manyak olang lia tanyak sama ngua, lu Kelomok mawa ala sula potong ka? ngua jawab la, itu mawa mana moleh jali saksi o, lia talak tengok. itu Imam mala ngua oo, ngua pun telus lali oo Apek.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Lu semut melah, yangan mikin itu YB mala aaa, lia YB manyak mamut oo, manyak tolong ngua munya Angkul, lanti ngua hantam sama Lu.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

hayya melalang, amoy pung ata lengar itu macam hal, apa pasat manyak katua cawangang mala2, tala kasi plojek itu macang hal ka? ayyyya apek lu mana lali, mau lu telang sama lakyat ini hal.

AMOY TOP5

Tanpa Nama berkata...

silamat malam lakyat kunak, jangan mala2, tungku pilihan laya balu kita lakyat mikin kaputusan. sekalang cakap pun tita guna. wa kasi lu calita supaya tita mala. lulu wa ata kawan olang mugis. lia nama japli ka jupli ka, ayya wa tata ingat. lia jumpa lokto pasat ata sakit. melakang lokto ata cakap" lu pakci ala kana dala tinggi "itu olang mugis tulus lompat" butut lokto, talima kasi.wa memang dala tinggi, pasat wa munya ketulunan andi2" itu olang mugis tulus pulang senang hati. melakang 3hali lia suta mati pasat memang kana sakit dala tinggi.

NAGA22TELOR

Tanpa Nama berkata...

Uwaa, Naga 22telol,
lu mayak celita kosong ngaaa.
kita bincang pasal ntajuk itu atas, tpi Lu komeng luar tajuk, macang Lu tata pahang bahasa Melayu Woo..
patut Lu lu npakai bahasa kantonis yg ditrjemah pg melayu.
Lu ini Naga bikin rusak bahasa saja, kalau mnteli penelangan taaau, Lu kenna mala Woo

Harimau Belang
Teng Kah Yuu

Tanpa Nama berkata...

wa sampung lagi calita.. wa ata olang kalaja, lia nama burahing mangsa mugis. lia pigi jumpa lokto palampuan cina. lokto tanya lu apa sakit. lia cakap tata sakit, wa susa sekalang anak manyak, paspot mayat manyak tinggi. apa mcam wa mau kasi wa punya mini tita munting. lokto kasi keluar kontom cakap lu pakai ini. ayya lokto wa tita pantai pakai ini balang. Lokto malu2 pasat lia palampuan. Malakang lia tunjuk lia munya jari, lokto malu2 cakap lu pasang ini macam. ala 3bulan burahing latang lagi bawa kayu mau hantam lokto. lokto manyak takut pun tanya apasat lu ini macam. Sekalang wa munya mini munting lagi, lu cakap pakai kontom tala munting. Lokto helan lan tanya lu pasang mana? wa goyang sama mini itu kontom wa simpan sini, burahing tunjuk lia munya jali hantu. lokto mala langsung cakap, mangkali lu lahir atas poko apasat lu sampi itu macam bodo ooooo.

NAGA23TELOR

Tanpa Nama berkata...

bangga aku kalu dr noraini yang jadi calon kunak ni, barulah bes sbb yg lain tu bida'nya...

Saa Pang

Tanpa Nama berkata...

apa hal kamu semua ni buat lawak kotor, baru saja ada bakal calon org pompuan terus naik miang, apek la, telor lalalithamplon...

3 dara sepah

Tanpa Nama berkata...

plamli cakap sapa mala2 kana jual, tuang pelesihat...10%..

NAGA23TELOR

Tanpa Nama berkata...

amoy tiga lala, yangan mala2, lu mole kasi tamba, penting lu kasi nama. ini srk mikin manyak2 pusingan. yangan takut tata habit pusingan munya. kalo itu suta srk pengsang, itu balu habit pusingan. lu sokong lokto lulaini, lu kasi calita apa lia mole mikin, nanti lakyat mole kasi harga. yangan galu2 meeeeh. lu srk apa tiam2, kasi lu munya respan mmmmma.

NAGA23TELOR

Tanpa Nama berkata...

saya sukung kg.Pangi Boy

COBRA
S.Madai

Tanpa Nama berkata...

selamat malam S.Manis
siapa lgi klu bukan Bos si Naga telor?

COBRA,
S.Madai

Suara Rakyat Kunak berkata...

Selamat Malam kepada semua Pengomen, tangal 25/03/3010 Sambutan Hari Polis Di Daerah Kunak, SRK memberi peluang, semua Pengomen, mengucap tahnia Kepada Semua Polis Yang bertugas di Balai Polis Kunak, Selogan Hari Polis Kali Ini, Tegas Adil Dan Berhema.

Tanpa Nama berkata...

wa mau ucap silamat malam sama srk, silamat milum li kapelakyat. ini mana mali semua olang komen macang hantu balu keluat lali kubulan. lu musti setia ubat dala tinggi.. yangan tambilang nanti lu pun yalan.

Tanpa Nama berkata...

Ngua Kelomok mau manyak manyak uchap sama semua Polit Polit Malai Kulak, semoga semua Polit li Kulak sihat sihat, moleh tangka itu olang isap batu.

Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Wa,Naga 2 Telor, mau uhap Selamat Hali Polis, Kepala Tuan OCPD, kelala habit semua itu Juli Halam tala ala lagi ooo. Selamat Menjalankan Tugas Lemi Lusa Lang Mangsa ooo.


Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

Apek 000, lu aaa maham Lujum Pak melalang 000, itu SRK lu pung tau lia ala li mala.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

wui srk mana kau hah?hari pulis la di tulisnya pulak. aku tanya mana kau dapat ini senarai? yang lain mana sudah. kenapa out?

3 dara sepah

Tanpa Nama berkata...

Lain kali kalau nak tulis ulasan, biarlah beradat, bersopan bertata-susila, Nah kan orang hantam kamu balik yg cakap-cakap sembarang. Guna logat cina la kunun tapi sebenarnya urang melayu.
Bagus kalau melayu malaysia, kalau pandaatang yg IC tak betul macam IC Orang kesayangan si Naga telor itu.

- PIPIT,
TAWAU
Pipit TAWAU pun parna pigi Kunak nampak itu udang handsome di Round-about.

Tanpa Nama berkata...

SRK kumen la sikit pasal ulasan pembaca mu . kan blog mu paling top di Kunnak.
Kalah Kunakians dan Semuakunak.

Yang Berhormat
Kunak Leadership
Lorong 7,
Kg.Tun Fuad

Suara Rakyat Kunak berkata...

Salam hormat kepada pengomen Pengomen yang tak berbudi bahasa, ingat, Orang Berbudi, Kita Berbahasa,

Orang Memberi Kita merasa.

Untuk pengetahuan, jika ada lagi manusia mengomen yang tak berbudi bahasa, maka akibat nya tanggung sendiri, Tuan Punya Blog tak akan bertanggung Jawab,

Ingatan ke 2, jika ada lagi komen yang menjatuhkan nama orang lain, maka mula esok, saya akan tutup Animus,

Ingatan ke 3, esok saya ke Tawau, se siapa tadi yang mengomen dengan niat memalukan se se Orang, maka tanggung la sendiri akibat nya, Sekian dari SRK.

Tanpa Nama berkata...

Uii SRK , Lu tidur ka? kanapa Lu tulis Hari Pulis 25/03/3010.
Wai SRK Lu banyak silap Ohh.
ini tahun baru 2010 lah.
Lu pun mungkin tidk smpai itu?

Sarina Hamid
Kunak.

Tanpa Nama berkata...

Ini semua gara-gara si NAGA TELOR, APEK dan Kuncunya yg mulakan ulasan kotor dan Lucah.

LIHAT KOMEN MEREKA DI ATAS SANA.
WALAUPUN BERBAUR JENAKA DENGAN LOGHAT CINA NYA, TAPI MENGANDUNGI KELUCAHAN DAN HUMOR YANG MENYINGGUNG ORANG LAIN.

SIAPA MAKAN LOMBO, DIA RASA PEDAS.

DARIPADA:
SARINA HAMID,
KUNAK.

Tanpa Nama berkata...

silamat pagi sumua kawan.. sikijap wa mau pigi kubun. itu wa mikin celita semata2 hibulan supaya ata sinang hati, tak ada kena sama olang hidup sama mati. kalau ata siapa lasa wa susun jali sapulu minta mahaf, mukan maksud mau kasi sakit sapa2. itu calita somua humor saja. sakian talima kasi.

NAGA24TELOR

Tanpa Nama berkata...

Selamat pagi SRK, Ngua Kelomok mau minta mahap lali atas ili komen sampai ini mawa komen, Ngua tulit hanya untuk senang senang hati, sebab Ngua manyak susah hati, semalam Ngua punya mini sula lali, Ngua yuga mau mint mahap sama itu SB Malai Polit Kulak, kalau ala tulit hantam olang lain, yangan mala ooo, lanti kela yuan.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

Lu Apek sama kelomok tala salah, itu Orang salah manyak hantam YB, titak mamut ooo.



Apek 2 Telor

Tanpa Nama berkata...

Ape lu ala mala, ngua lintu ooo.


Kelomok

Tanpa Nama berkata...

silamat pagi kelomok sama apek lua telok. soli aaa kamalin wa manyak sibuk. wa ata angkat tulun kalapa sawit lua pulu tan. pasat ini hali wa sama 3mini mau yalan main2 sapulu hali pigi tailan. melakang wa mau lengok itu pilihan laya mca. lu tiggat sini yaga kita munya angkol. lu yangan halap sama itu nujum melalang sama itu broto laja lawak, wa takut meleka pun mole kapset. wa juga mau cakap silamat hali polit. maik2 keleja lan yangan maiyin2. wa mikin celita lucu ata isi, kelajaan mikin lancangan untu lakyat somua magut2, tapi ini tingah munya yang melaksana itu dasar tita kasi butut2 jalan sama lakyat, ada main2 culi ayam. itu sabab lakyat hangkang, melakang lakyat tita paham lia mala kelajaan. kalu lu olang baca wa munya celita lan lu olang katawa, sabanatnya lu olang tita paham. sistem hali ini manyak masala, lu halap pagat, pagat hantam pati, lu halap sokong, sokong bawa lebah. lakyat pun sala, lia pili pamimpim maiyin2, mau lengok bangsa la, mau lengok manysk keluatga la,ha melakang lia sentili susa. sentili bodo sentili tanggung maaaaa.

NAGA33TELOR

Tanpa Nama berkata...

ini hali wa mau mikin lakyat kunak sama2 fikit. Ini cakap lu mole mikin ajimat atau lu muang lalam tong sampa. mau pili pamimpin akan latang yangan maiyin2. lu olang sentili sangsala. lu musti lengok lia ata sekola, manyak pangalaman, ata dasat agama lan sanggup bekolban jiwa lan laga demi lakyat. visi lan misi musti jelas. pasat ini yb mukan calita maiyin. melakang hali tuhan pun kasi lia soal apasat itu lakyat manyak sangsala, apasat sini kunak manyak atap boco. manyak hal oooo. tapi manyak pamimpin ini hali cakap lapan ala tuhan, ala tuhan. melakang masuk sapulu persen, lia tuhan simpan buntut nyaga lia munya tai, tlus mau pakai linja, luma kasi musat. lakyat bodo tlus katawa lan yakap, mole tahan kita munya bos sekalang suta ata linja. melakang latang sprm lia loncat sana loncat sini macang itu hantu cina. ini negala demoklasi, somua pun bole nyadi pamimpin pinting ala bakat lan kebolehan. somua mole lobi tapi yangan lasua. sekalang mulum yb suta pantai kasi lasua, melakang suta nyadi musti kuat hantam lasua munya.. kita musti paham munya mana satu sadaka lan mana satu lasua. ini pamimpin mukan musti luluk kadai kopi, tapi musti mau paham lan kasian sama lakyat. ata lakyat lia miskin tita makan, ada lagi sangkut sekola ayya ini lakyat memang manyak hal munya musti mau pikit apa macam mau salasai magut2. lokto lia mole obat olang sakit, tapi mulum tau lia ata mikin obat supaya lakyat miskin mole sinang lan pantai. paling lia kasi senang kuluatga lan kloni. wa juga mau kasi ingat sama tuan pagawai daelah, tuan sbo, tuan mio, tuan penelangan lan lain2 tuan yang talibat nyadi mata lan talinga kelajaan supaya musti mau teliti mikin ulasan lan yangan lasua. lu somua yangan bodo, itu olang suta nyadi yb mana ingat sama lu lagi tapi itu losa lu pun ada saham tuhan kasi. wa naga ala li langit akan lengok ini perkara. tata ngam munya musti wa hantam sama latuk sli najib, pasat lia mau lakyat didahului lan plestasi liutamakan. Sakian lan talima kasi.

Kelomok sama apek lua telok wa nyalan dulu aaa. Nanti melakang kita yumpa lagi.

NAGA HABIS TELOR

Tanpa Nama berkata...

silamat pagi tuan srk... wa mau ucap telima kasi pasat lu masi muka ini luang komen, kalu tita, wa pun sangkut. lan wa tau lu cali sama wa, lan manyak olang tanya siapa ini naga. lu olang tak paya muang masa, sikalang wa ala li langit minta loa sama tuhan supaya ini kunak melakang hari manyak cantik, semua lakyat hitup lukun lan tamai, kulang galo2 pasat semua suta pantai cali makan sentili. lu munya kalaja musti nyalan lu celita magut2 sama lakyat apa tita butul, supaya ini kelajaan melakang hari butul2 mole bersi, cekap lan amana.

NAGA00TELOR

MutiaraBah berkata...

Secara umumnya semua calon yang disenaraikan punya kelebihan dan kekuatan masing-masing, namun saya juga yakin Datuk Nilwan masih lagi relevan untuk mewakili BN pada PRU-13 nanti. Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

Selamat malang Apek, hali ili ngua manyak pelat ooo, ngua ali ili pingi samut itu ali polit lalang lewang seli kulak, ngua lampak itu SRK lapat itu Sijit lali Ketua Polit ooo, Lu munya angkut YB Lilwang pung ala ooo. ngua titun lulu, ngua manyak penat ooo.


Kelomok

Suara Rakyat Kunak berkata...

Salam kepada semua pengomen dan pelawak, SRK mengucapkan terima kasih kerana tak ada lagi komen yang mengaibkan nama Orang lain.

saya SRK akan meneruskan pusingan ke 3 Senarai Bakal Calon BN dalam PRU ke 13 pada 01/04/2010, jika ada di antara Bakal Calon kegemaran anda terkeluar dari senarai pusingan, maka mereka tak ada sokongan dari Penduduk daerah Kunak, sekian dan harap maklum.