Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Ahad, 15 Ogos 2010

Pandangan PRU Ke 13 Secara Peribadi Daripada SRK?



Salam 1 Malaysia Untuk Semua.

Terlebih dahulu saya memohon maaf kepada Parti Parti Politik di Malaysia, kerana dengan secara peribadi saya mengeluarkn keputusan PRU ke 13 lebih awal sebelum PRU ke 13 di adakan, tetapi ini adalah pandangan peribadi, bukan pandangan Umum.

Mari kita cerita dahulu di Semenanjung Malaysia, bagi pendapat saya secara peribadi, Parti Pakatan Rakyat telah menguasai hampir keseluruhan Negeri Negeri di Semenanjung dalam 75 % kemenangan memihak kepada Pakatan Rakyat, dan selebih nya 25 % adalah milik Parti BN.

Munkin ada yang bertanyakan kenapa? jawapan nya, kerana di Semenanjung Masyarakt nya lebih terdedah dengan isu isu masa kini, dengan masallah Demokrasi yang masih belum nampak ketulusan bagi pihak Kerajaan yang memerintah pada masa sekarang.

Perkara ini masih boleh berubah dari 25% BN kepada 55% jika sebelum PRU ke 13 Demokrasi yang di guna pakai sekarang dapat di perbetulkan sebelum menjelang nya PRU ke 13.

Mari kita lawat lawat ke Sarawak Bumi Kenyalang pulak, di Sarawak bagi pandangan saya secara peribadi, BN masih menguasai 80% dan Pakatan Rakyat 20% penurunan secara mendadak yang di kuasai BN dalam PRU ke 12 ada sebab sebab tertentu di atas penurunan tersebut, tepuk dada, tanya KM Sarawak?

Kita beralih pulak ke Sabah, Negeri di Bawah Bayu, Negeri ku yang mempunyi Hasil  Bumi yang melimpah Ruah, tidak ada sama nya di antara Negeri Negeri di seluruh Malaysi, tetapi masih lagi Negeri di landa kemiskinan.

Keputusan buat masa ini, BN masih lagi mendahului dengan 65% manakala Pakatan Rakyat 35%, kerana Rakyat Sabah masih jauh tertinggal dengan isu isu semasa, akbar yang ada pun hanyalah Borneo Post, Daly, Berita Hairan dan Utusan, itu pun ada hanya di Bandar sahaja.

Jika Pakatan nak menjadi Kerajaan di Sabah, semua Ketua Cabang dan Ranting kena turun Padang mula sekarang ke Kampung Kampung untuk bertemu dengan Rakyat, jangan tunggu dekat Pilihan Raya, dah tak ada peluang.

Sebenar nya Negeri Sabah Kaya Raya hampir serupa dengan Negara Berunai, tetapi ada di antara Pemimpin nya yang hanya pentingkan diri sendiri, tidak mahu tahu soal kesusahan yang di alami oleh Rakyat Sabah, hanya datang berjumpa Rakyat jika dah nak Pilihan Raya.

Apa apa pun yang tertulis di atas adalah pandangan secara peribadi dari SRK, jika ada di antara Pemimpin yang terasa, maka perbetulkan lah sebelum PRU ke 13 datang menjelma, sekian, Wassalam.










3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat bersahur, salam SRK, saya tertarik dengan pandangan peribadi anda, di manakah anda dapat pandangan peribadi tentang keputusan PRU ke 13 sebelum ia di adakan, keputusan anda seperti ada kebenaran nya. tetapi itu hanyalah pandangan anda, kalau di Sabah dan Sarawak seperti ada betul nya, tetapi di SM terlalu tinggi kedudukan PR, dan BN pulak jauh tersorot, apakah ini 1 pendapat SRK atau kebenaran akan terjadi di SM?

Perantau di KL.

Tanpa Nama berkata...

Salam SRK, dari segi bahagian mana Demokrasi yang saudara belum di laksanakan oleh Kerajaan sekarang?


Dari PJ

SUARA RAKYAT KUNAK berkata...

Salam Perantau, dan PJ, untuk jawapan Perantau, tunggu dan lihat pada PRU ke 13, jawapan untuk Perantau, yang saya lihat Demokerasi yang belum berkuatkuasa di Malaysia, Kehakiman, SPRM, SPR, MEDIA MASA, dan PDRM, semua ajensi yang tersenarai di atas, 80% di kuasai oleh Parti Pemerintah sekarang, jika perkara ini tidak di perhalusi mula sekarang, maka tanggung sendirilah akibat nya dalam PRU ke 13 ke3lak.