Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Suara Rakyat Kunak ( Google+ Followers )

Ahad, 1 Ogos 2010

Dato' Hj Mahfuz Omar: SELOKA SELAMAT BERCUTI PERDANA MENTERI

Dato' Hj Mahfuz Omar: SELOKA SELAMAT BERCUTI PERDANA MENTERI

Suara Rakyat Kunak

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salamat malam saudaraku bloger suara r.kunak.
agak-agak SRK la, siapa yang dimaksudkn oleh kunak press itu yg telah masuk PAS di kunak ya?

2. soalan ke 2 saya,- apakah PKR dan PAS akan bertanding di Dun Kunak PRU 13 nanti?

Perantau Cari Parti yang Bagus
KG.SUNGAI LANGGAS.

SUARA RAKYAT KUNAK berkata...

Selamat malam saudaraku Perantau, Kunak Press ni sekarang rajin cari berita walau pun yang tersembunyi, sebab SRK baru baru ni teau dia tulis di Blog nya sebarang sahaja, yang di maksudkan KP itu memang betul, kalau tak silap saya ahli PAS di Kunak telah mencapai 1700 orang, cuma maaflah ia masih di rashiakan, sumpah Pakatan,

Soal Calon pulak, tak adalah PAS dan PKR nak bersaing, baru baru ini Pemimpin Pakatan dah buat perjanjian, tak bole sama sama Pakatan bertanding, tapi Dun Kunak masih lagi kursi PKR buat masa ini.

Tanpa Nama berkata...

Insya Allah, ahli PAS di Kunak akan bertambah dan terus bertambah...perubahan akan berlaku dalam PRU 13...


~PAS 4 ALL~

Anna berkata...

Slm abg SRK...
Menurut pandangan saya, parti PAS sedang menghadapi masalah kepimpinan. Berpunca drpd isu PERPADUAN dgn parti UMNO, mereka tidak sekata dlm memberi pendapat dan fatwa, akhirnya ORG2 MELAYU mula melihat isu ini berlawanan dan bercanggah dgn Alquran dan hadis.
Masalah simple aje : Parti Umno ajak berdamai tapi PAS menolak, puncanya dendam lama.. Sedangkan sifat dendam tuhan tak suka. Jadi mari kita sama2 berfikir.. secara psikologinya PAS yg terkena jerat sendiri. Sebabnya PAS blh berdamai dgn DAP, tapi kenapa tak blh berdamai dgn UMNO, sdgkn PAS itu MELAYU dgn UMNO pun MELAYU. Tapi tak ada yg terlambat kerana dunia belum kiamat.

Anna Armada... Menunggu bahu kanan belakang bergoyang.

Tanpa Nama berkata...

salam Anna,
saya berpandapat, PAS bukan 'tak suka atau tak nak berdamai' dengan Umno tetapi PAS lebih berhati-hati dengan pelawaan Umno itu kerana ia mungkin ada sebab tertentu, manakan kau Anna tak tahu ka yang Umno terumbang ambing di Semenanjung sana.

Jangan Anna baca berita di news Utusan Malaysia atau Berita Harian saja, atau TVI, TV2, TV3 saja. len kali banyakkan dapat maklumat terus dari sumber rasmi PAS atau akhbar tabloid PR Suara Keadilan, disana ada juga luahan dan kenyataan pemimpin Pakatan Rakyat (PAS, PKR)

Bull Moden,
KUNAK PAS.. YANG LULUS

Tanpa Nama berkata...

salam Anna,
saya berpandapat, PAS bukan 'tak suka atau tak nak berdamai' dengan Umno tetapi PAS lebih berhati-hati dengan pelawaan Umno itu kerana ia mungkin ada sebab tertentu, manakan kau Anna tak tahu ka yang Umno terumbang ambing di Semenanjung sana.

Jangan Anna baca berita di news Utusan Malaysia atau Berita Harian saja, atau TVI, TV2, TV3 saja. len kali banyakkan dapat maklumat terus dari sumber rasmi PAS atau akhbar tabloid PR Suara Keadilan, disana ada juga luahan dan kenyataan pemimpin Pakatan Rakyat (PAS, PKR)

Bull Moden,
KUNAK PAS.. YANG LULUS

Tanpa Nama berkata...

HARAKAH DAILY PUN BAGUS, BUKAN SEMUA BERITA HARIAN, UTUSAN DAN TV1 100 peratus benar.

BULL MODEN,
KUNAK.

Anna berkata...

Wslm BULL..
Utk pengetahuan, sy bkn ahli UMNO dan sy bkn ahli PAS, tp sy suka melihat perkembangan politik semasa. Tiap hari sy baca blog sbhkini, malaysiakini, mstar, agendadaily, detikdaily, suararakyatkunak, suara keadilan, kunakpress, sabahdaily, mso, kickdefilla, harakahdaily, tranungkite, zulkifli nordin dan ada bbrapa lagi blog. Sy tak kata UMNO baik dan PAS jahat. Semuanya pun org islam. Cuma apa yg menyedihkan dan ketara sekali isu hari ini ialah perpecahan bangsa melayu. Apabila bangsa lain melihat melayu lemah, maka mudah sgt mereka memperkudakan dan mengada2 dgn pelbagai permintaan. Kesimpulan, brapa byk lagi wang atau dana yg kita perlukan utk melayu berperang sesama melayu.. klu melayu kutuk melayu bukan main sedap.

Kita kaji kembali kenapa bangsa arab lemah, sdgkn mrk sesama islam.. yg jelas mrk bergantung dgn amerika. Mrk lebih percaya amerika drpd sesama mrk. Akhirnya berbilion2 dana diperlukan utk berperang, yg kaya amerika. Kembali kpd PAS, bila UMNO ajak berdamai, PAS kata dah tutup pintu. Tp dgn DAP agak berlembut wlu pun karpal S. mengatakan "langkah mayat sy dulu klu nak tubuh kerajaan islam". So apa ni, adakah DAP itu lebih warak dan zuhud jika nak banding dgn UMNO??? memang skrg d lihat kesan PRU12, kaum cina dan india byk undi PAS, tp ikhlas k tu? Atau hnya nak gunakan PAS sbg platform sementara nak jatuhkan kerajaan, lepas tu PAS kena tinggalkan. Naya tu BULL.

Bagaimanapun jahat kita sesama melayu, kita msih blh makan semeja, tp dgn kaum lain XXXX sbb kita tak makan babi.

Anna Armada...

Anna berkata...

Sila lawati blog ini supaya kita sama2 berfikir dan bermuhasabah apa yg berlaku dlm lakonan drama YANG TERSURAT DAN YANG TERSIRAT

http://yazidothman.com/content/view/171/12/

Anna Armada..

Tanpa Nama berkata...

salam'alaik..

knpa PAS menolak perpaduan dgn UMNO? jwpnnya mudah,sbbnya UMNO tdk pernah ikhlas, sejarah lepas telah membuktikn. Majoriti ahli PAS mmg xsetuju gan isu PERPADUAN terutamanya golongan muda.

kena ingat, perjuangan bukan kerana bangsa Semata2 tetapi yang utama adalah kerana ISLAM,syiar ISLAM. Dan ini la yg menyebabkan kaum Arab lemah.

Sbg cth, dlm isu Palestin, w/p sesama Islam & aRAB, Mesir menjadi boneka AS dgn menyekat misi bantuan yg diberikan kpd palestin.

sedangkan ramai lg org yg bukan Islam sanggup membahayakan nyawa mrk ke palestin tuk m'hulurkan bantuan dan ada y mati dan tidak kurang jg yang peluk islam.

Cuba kaitkan kisah Palestin dgn PAS, DAP & UMNO.

~PAS 4 ALL~

Anna berkata...

Betul saudaraku. Cuba periksa kembali komen sy tu.. Kenapa islam lemah? Sbb tunduk dgn amerika. Tak mustahil suatu saat nnt PAS juga akn tunduk dgn DAP. Saudaraku bicara tentang keikhlasan, hnya tuhan yg tahu, sbb ia mslh berkaitan dgn hati. Tapi terang dah DAP byk karenah blum lg bentuk kerajaan, tak nmpak ke tu? Allah dgn sifatnya yg maha pengampun, bgmn pulak dgn kita nak lebh2 drpd tuhan??? fikir2kan lah saudaraku. Sy bkn UMNO. bukan jg PAS, tp sy syg dgn Islam dan syg dgn bangsaku melayu.

Anna Armada

Tanpa Nama berkata...

Bukan perkara mudah tuk PAS bergabung dgn DAP..Byk perkara dambil kira,byk kitab drujuk n byk pendapat ulamak terutamanya pendapat ulamak luar y tlbt dgn gerakan islam.

Akhirnya PAS bgbung dgn DAP dgn tujuan dakwah. M'perkenalkn Islam y sebenar. Alhamdulillah, lim kit siang n karpal sing y sblum ni xleh mendegar p'taan ISLAM akhirnya dpt dperkenalkan dgn apa 2 islam sbnrnya n m'gubah perpepsi mrk ttg ISLAM

Knpa sebelum ni, DAP mpunyai tanggapan yg buruk ttg islam?jwpannya sbb krjaan y ada skrg xmperkenalkan ISLAM dgn baik.

Islam TERHIJAB dgn umat ISLAM sendiri.

~PAS 4 ALL~

Anna berkata...

Sekarang baru jelas mengapa agaknya PAS terkeliru dgn DAP. Sbbnya terlalu byk sgt kitab yg digunakan utk rujukan. Sdgkan Rasulullah berpesan “BERPEGANGLAH KAMU KEPADA 2 PERKARA , NESCAYA KAMU AKAN SELAMAT DI DUNIA & DI AKHIRAT…KITABULLAH DAN SUNNAH KU”. Jadi adakah tersebut dlm mana2 sunnah nabi " berburuk sangkalah engkau dgn saudara seagamamu dan berbaik sangkalah engkau dgn kaum kafir" Mengenai konsep dakwah pulak, jika PAS beranggapan UMNO sakit, knapa tak didakwah dgn penuh hikmah? Nilai apa yg org melayu@islam perolehi sekiranya PAS sendiri menunjukkan sifat dendam dan permusuhan? Tuhan bekal manusia dgn akal dan fikiran, tapi klu dah terlebih taksub dgn ketua sehingga membelakangkan nilai2 sederhana dlm islam, tak nampak apa yg boleh dicontohi.

Anna Armada

Tanpa Nama berkata...

pa beza pakatan rakyat dgn BN?
pakatan rakyat da PAS, PKR N DAP, BN pn da umnno, mca n mic..

tp y hairanya knpa ramai mempersolkan pakatan antara PAS N DAP?

pa beza DAP gan MCA?Dua2 pn cina n kafir...


pening2 (@-@)