Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Rabu, 14 Julai 2010

PRU KE 12 SUDAH BERLALU, TINGGAL MUNUNGGU PRU KE 13?


Mari kita selami se ketika sebelum PRU ke12 yang telah berlalu, di waktu berkempen setelah terpilih menjadi Calon, kadang kadang janji Calon yang bertanding amat menarik sekali untuk menarik perhatian Pengundi, janji janji yang sering di luahkan oleh Calon seperti,

jika saya menang saya akan membahagikan kepada Rakyat tanah tanah terbiar kepada Rakyat yang belum memiliki tanah.

Jika saya menang dalam pilihan raya, saya akan pastikan kebun kebun yang telah di ceroboh oleh orang luar akan di bahagikan kepada orang orang dalam.

Jika saya menang dalam pilihan raya, saya akan pastikan Dun yang saya pimpin akan memberi peluang kepada Rakyat mendapat pekerjaan yang selesa di tempat sendiri.

Jika saya menang dalam pilihan raya, saya akan pastikan semua ketua ketua Cawangan akan saya bahagikan tanah tanah dan ahli ahli nya.

Jika saya menang dalam pilihan raya, saya akan sentiasa berhidkmat untuk Rakyat setiap masa.

Masih banyak lagi lah janji janji yang di janjikan oleh Calon, tak payah sebut semua kerana yang dah di janji oleh YB kira dah ok lah tu, sebab masih banyak lagi Rakyat yang belum kena janji.yang 

Kita tinggalkan seketika pasal janji janji pilihan raya, kita kembali kepada pelobi pelobi yang nak jadi Calon pulak, biasalah kalau nak pilihan raya macam macam yang muncul jadi perisik dari atasan.

Pelobi pulak yang nak menjadi Calon amat cepat percaya dengan perisik yang kita tak tahu asal usul nya, kebanyakan perisik ini mendapat banyak wang di berikan dari pelobi pelobi yang nak sangat sangat menjadi YB.

Kadang kadang kita kesihan melihat gelagat pelobi, ada juga pelobi yang terbang sampai ke KL untuk bertemu dengan Ketua mereka di KL, sampai KL pulak lain cerita nya, kadang kadang pemandu kepada PM  pulak yang berlagak menjadi perisik, kesian pelobi sudah lah banyak keluar wang, lain orang pulak yang terpilih menjadi Calon.

Untuk mengelakan pelobi pelobi kena tipu oleh perisik dan pemandu, maka buat pertama X nya dalam sejarah Malaysia P-188 Silam dan Dun N-51 Kunak akan mengunakn keadah keadah terbaru memilih bakal bakal  Calon mengunakan Undian Umum SUARA RAKYAT KUNAK untuk mencari bakal Calon dal;am PRU ke 13 mengikut undian yang terbanyak daripada pengundi setelah tiba PRU ke 13 kelak.

SUARA RAKYAT KUNAK menyeru kepada Penduduk Silam dan Penduduk Kunak untuk mengundi Calon pilihan anda masing masing sebelum PRU ke 13 tiba. Wassalam.










3 ulasan:

kunakpress.blogspot berkata...

Menarik juga posting ini...
Apa yg saya nak komen sedikit ialah berkaitan si pelobi-pelobi bah...
masa musim PRU 12 yang lalu, ada juga kedengaran kononnya si Pelobi dah jumpa orang kanan PM di KL, tapi bila sampai dari KL di Kunak, macam tak nampak pula reaksinya seperti orang yang rapat dengan PM,
He..he.. macam-macam helah dan lakonan pelobi masa kini...

SUARA RAKYAT KUNAK berkata...

Memang betul dia jumpa orang kanan PM, PM itu erti nya Pemandu Menteri. Itu lah tak ada berita.

kunakpress.blogspot berkata...

He..he..
Cuba lagi bah kalau tak terpilih jdi calon BN masa PRU 12,

Mana tau boleh jadi calon simpanan, aadih...