Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Selasa, 13 Julai 2010

Rakyat Mengharapkan Demokrasi Wujud Di Bumi Malaysia Sebelum PRU Ke 13??

Asalamu Alaikum dan Salam Sejahtera.

Sebagai Rakyat Malaysia kita perlu meluahkan apa yang tersirat dan tersurat dalam hati kita, jika ia tak di keluarkan, maka munkin ia akan menjadi penyakit Kenser.

Yang saya nak luahkan dari hati saya ialah ( Demokrasi ) di dalam Demokrasi terbahagi dengan perpecahan masing masing seperti, kebebasan media, kebebasan bersuara, kebebasan Penyiaran, pengendalian perjalanan SPR dalam setiap Pilihan Raya, ketulusan SPRM, Kehakiman dan Polis.

Didalam kepincangan semua yang tertulis diatas di sebabkan diambil alih oleh setiap Kementerian dibawah kepimpinan Ahli Politik di Negara malaysia, maka setiap keputusan mutlak mestilah dibawa kepada Perdana Menteri.

Maka setiap kementerian mesti merujuk kepada Bos nya, maka itu sesiapa sahaja Parti Politik yang mentadbir Negara Malaysia tetap berbuat sedemikian rupa, jadi kepincangan Demokrasi akan tetap berlaku walau Parti mana pun yang menjadi Perdana Menteri.

Sebagai Rakyat Malaysia yang menjalankan hak sebagai pengundi, kita juga ingin lihat akan ketulusan Demokrasi benar benar di laksanakan di Negara Malaysia yang kita cintai ini.

Saya SUARA RAKYAT KUNAK berharap, sebelum PRU ke 13 berlangsung, dapatlah kiranya Kerajaan sekarang dibawah kepimpinan DSN menukar dasar dasar yang tertera diatas dan menyerahkan kepada kebawa YDPA agar satu hari nanti Demokrasi benar benar wujud dibumi Malaysia.

Untuk mengahiri tulisan saya, Biar Kita Menguasi Wang, Jangan Wang Menguasi Kita.








Tiada ulasan: