Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Isnin, 17 Mei 2010

Marahkan Nyamuk Kelambu Di Bakar?


Tahnia Pakatan Rakyat kerana memenangi PRK P.212 Sibu, kelebihan undi 398 adalah kemenangan yang sangat besar dengan berkempen dengan cara bersih.

Bagi pihak Parti BN pulak berkempen dengan segala senjata di gunakan untuk memikat pengundi, perkara ini dah biasa di amalkan setiap di adakan PRK namun kali ini BN tumbang.

Ada juga para pemerhati Politik yang terlalu taksub dengan BN bermacam macam tuduhan di lemparkan kepada Pakatan, yang di perkatakan isu Kalimah Allah sebagai kemenangan Pakatan Rakyat di P.212 Sibu adalah tuduhan yang kehabisan modal.

Walaupun kelebihan undi hanya 398, tetapi jika di kira dari segi janji janji peruntukan yang di berikan oleh BN pengaruh pengundi melebihi 10 ribu orang, erti nya kelebihan undi Pakatan Rakyat melebihi 10 ribu undi.

Didalam hal kemenangan Pakatan Rakyat di P.212 Sibu maka bermula lah Era kejatuhan BN di Sarawak dan Sabah.

Jika di Sabah PRK di adakan saya tak heran jika Pakatan kalah, tetapi ini di Sarawak, masih ramai lagi pengundi yang mengikut telunjuk Pemimpin, tetapi kemenangan Pakatan membawa seribu tanda tanya kepada pemerhati Politik di Malaysia.

Saya lihat dari tulisan di Blog Blog yang menyalahkan Masidul Am Pas Nik Abd Asis penyebab kekalahan BN di P.212 Sibu, yang menyatakan mengunakan isu Kalimah Allah adalah tuduhan yang tak berasas.

Masih ramai lagi penilai Politik di tampok zaman kunoh, jangan sebut soal perjuangan, kalau tidak berani tanggung risiko, yang ingin saya katakan lagi di Sibu kekurangan Bas Express untuk membawa pengundi Gaib. jadi fikir fikirkan lah sendiri?

1 ulasan:

kelapa mawar berkata...

Salam sdr..

saya bersetuju dgn penulisan ini...medai massa arus perdana mencanangkan kehancuran PR terutama PKR tetapi beberapa PRK menyaksikan PR masih menang. Di Hulu Selangor wlpun PKR kalah tetapi ada peningkatan undi berbanding thn 2008...