Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Rabu, 28 Disember 2016

Inilah 4 Jenis Sayur Bantu Wanita Cepat Hamil. Kongsikan Supaya Dapat Bantu Orang Lain...


Setiap sayur ada nutrisinya yang tersendiri untuk badan manusia. Tapi ada 4 jenis sayur yang dikatakan membantu mempercepatkan kehamilan.

Bayam 

Bayam mengandungi zat besi, folat, zink dan antioksidan yang baik untuk kesuburan wanita dan membantu wanita untuk cepat hamil. Boleh amalkan dengan memasak bayam secara sihat dengan dikukus, direbus, atau dijadikan salad.

Brokoli

Brokoli membantu membersihkan tubuh dari metabolit hormon seperti lebihan metabolit estrogen dalam tubuh yang menggangu hormon-hormon kehamilan normal.

Daun Bit

Biasanya kita dengar manfaat ubi bit tapi jarang dengar khasiat daunnya. Ia sebenarnya kaya dengan zat besi yang penting untuk membantu kehamilan. Daun bit juga kaya Vitamin C dan folat, yang merupakan nutrisi lain diperlukan untuk kehamilan.

Biji Labu dan Tiram

Biji Labu dan Tiram tinggi kandungan zink, zat besi dan asid lemak omega-3. Kekurangan zink dalam tubuh secara langsung berkait dengan ketidaksuburan lelaki dan wanita.

Pengambilan sayur seperti diatas membantu menjaga kualiti telur dan sperma selain membantu melindungi sperma dari kerosakan kromosom. Semoga menjadi manfaat pada yang sedang merancang untuk menimang cahaya mata.

loading...

http://sempoimedia.blogspot.my/2016/12/inilah-4-jenis-sayur-bantu-wanita-cepat.html?m=1

Tiada ulasan: