Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Jumaat, 4 Mac 2016

BERKATA BENAR DI HADAPAN PEMERINTAH YANG ZALIM

KENYATAAN MEDIA

BERKATA BENAR DI HADAPAN PEMERINTAH YANG ZALIM

www.amanah.org.my

1. Dalam sejarah perjuangan, semua mereka yang memperjuangkan kebenaran dan menegakkan yang hak adalah mereka yang berani menegur pemerintah yang zalim di zaman mereka.

2. Kisah Nabi Musa AS yang berani berhadapan kezaliman Firaun, Nabi Ibrahim AS di sanggup menerima segala mehnah kerana pemerintah zalim Namrud yang hebat ketika itu. Nabi Muhmmad SAW sendiri menentang pemerintah yang menguasai Mekah ketika itu yang diketuai Abu Jahal, Abu lahab dan Abu sufian.

3. Imam-imam yang hebat sama ada Imam AS-Syafie, Imam Malik, Imam Abu Hanifah, Imam Nawawi dan ulamak terbilang serta pejuang rakyat yang lain juga sentiasa bangun menegur memerintah yang zalim di zaman mereka.

4. Adapun pemerintah yang zalim sebelum itu adalah menjadi bahan sejarah. Pemerintah semasa hendaklah bertindak kepada penzalim terdahulu itu sekiranya orang itu masih hidup.

5. Mengambil tauladan daripada itu, maka saya mengambil sikap untuk menegur dan menentang pemerintah yang berkuasa. Di Malaysia tentunya kerajaan BN dan pimpinan DS Najib yang berkuasa pada waktu ini.

6. Kita sedia maklum bahawa pemerintah sebelum ini juga tidak kurang zalimnya dan berlaku penyalahgunaan kuasa keterlaluan tetapi ia telah menjadi bahan sejarah. Biarlah ia menjadi renungan supaya tidak diulang oleh pemerintah sekarang. 

7. Di saat keadaan ekonomi dan rasuah berleluasa dilakukan pemerintah yang diketuai DS Najib Razak, ia perlu ditentang. Sesiapa sahaja yang ingin bergabung untuk menentang pemerintah diktator, zalim dan membazir perlu disokong dan diusahakan.

8. Tugas kita sebagai seorang Islam adalah menyatakan yang benar dihadapan pemerintah yang zalim. Bukan menyatakan kebenaran di hadapan pemimpin yang telah bersara atau pemimpin pencen. Selamat berjuang untuk menegakkan keadilan sejagat.

"Harapan Baru"

HJ MOHAMAD BIN SABU
Presiden
Parti Amanah Negara
4 MAC 2016

Tiada ulasan: