Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Suara Rakyat Kunak ( Google+ Followers )

Jumaat, 30 Ogos 2013

UMNO Memerlukan Kepimpinan Yang Belum Tercemar?



Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan,

Kekuatan sebatang pokok bermula daripada akarnya, jika ada akar yang dah reput, maka tumbanglah ia, begitulah juga ceritanya dalaman parti UMNO, jika ada masih kepimpinan yang dah tercemar kedudukanya maka yang akan merosakan Parti itu sendiri, UMNO adalah tempat bangsa melayu bertaut sebagai tunjang untuk menegakan apa pun permasalahan bangsa melayu untuk diketengahkan dalam mesyuarat AMT UMNO.

Tapi itu cerita dulu, buka zaman sekarang, satu demi satu orang kuat dalam UMNO telah keluar kerana ketidak puasan dalaman Parti itu yang setiap pemilihan mengunakan kewangan sebagai kekuatan untuk merebut sesebuah jawatan penting dalam UMNO, ini semua hanya mendapat tempat secara paksaan sebagai seorang pemimpin.

UMNO masih lagi sebagai pilihan bangsa melayu buat masa kini, tapi bukan sepenuhnya, itu pun bergantung pada pemilihan yang akan datang, jika akar akar lama dalam UMNO masih lagi diguna pakai, maka Parti UMNO akan berkubur untuk selama lamanya.

UMNO memerlukan perubahan besar pada pemilihan yang akan datang, jika tiadak, sudah tentu tempat bangsa melayu untuk bertaut akan hilang tempat untuk merujuk, jika pemilihan yang akan datang masih lagi meletakan pemimpin yang dah ditahu keburukanya dalam Parti, tapi dia masih lagi menang dengan mengunakan sogokan wang, maka tinggalah UMNO dalam kenangan.

Dalam pemilihan yang akan datang, jika UMNO masih inginkan lagi  untuk tempat melayu bertaut, dalam pemilihan tersebut perlu ada pengorbanan besar untuk tidak memilih pemimpin yang banyak keburukannya yang tellah diketahui umum.

Dalam pemilihan yang akan datang, pemimpin yang dipilih perlu ramai muka muka baru yang masih lagi belum tercemar kedudukanya dalam setiap keriarnya dalam mana mana pun jua jawatanya yang disandanya sejkarang atau pun dahulu, NGO atau pun berpersatuan dimana pun jua kedudukanya perlu diambil kira untuk mengembalikan semula kekuatan UMNO yang hampir tenggelam sebagai Parti yang tidak ada pemandu atau Pemimpin. Wallahuallam

Suara Rakyat Kunak

Tiada ulasan: