Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Khamis, 21 Jun 2012

BN SABAH HARUS DIHALAU DARI BUMI SABAH PADA PRU 13...???

Salam 1 Malaysia,

Dalam kesempatan ini, ingin saya meluahkan rasa ketidakpuasan saya kepada kepimpinan BN di Sabah yang tidak tahu manjaga harta Negeri Sabah dan Rakyatnya yang dalam kemiskinan dan Negeri Sabah pulak ditahap kemuflisan dengan jumlah Hutang terkumpul dari Kerajaan Pusat berjumlah Rm83 bilion.

Mengapakah Negeri Sabah yang kaya dengan hasil buminya boleh menjadi Negeri Termiskin di Malaysia, sejak BN mentadbir Negeri Sabah sejak 18 tahun yang lalu, macam2 hal telah terjadi dalam Negeri Sabah seperti kemasukan PTI yang tak dapat dikawal oleh pentadbiran BN Sabah.

Hampir sebahagian pelusuk Negeri Sabah telah dikawal selia, dari orang Filifina dan orang Indonesia macam2 dagangan yang diperdagangkan, seperti Siabu, Rokok, matawang asing dan sebagainya ini semua kegagalan pentadbiran BN Sabah mengawal selia persempadanan dike 2 buah Negara Jiran.

Jika Rakyat Sabah masih lagi memberikan mandat kepada BN mentadbir Negeri Sabah pada PRU 13 munkinkah Negeri Sabah masih boleh bertahan dengan sejumlah hutang yang sangat besar dari Kerajaan Persekutuan.

Jika Rakyat Sabah mempunyi perasaan dan pemikiran yang bijak, tolonglah kita cuba Parti lain mentadbir Negeri Sabah pada PRU 13, kerana semakin lama kita memberi peluang Parti BN mentadbir Negeri Sabah maka kita , cucu2 kita dan cicit2 kita akan menerima padah dari kepimpinan BN yang tidak tahu berterima kasih dengan Rakyat nya yang telah melantik mereka sebagai Pemimpin di Sabah.

Dengan akhir kata, halau BN dari muka bumi Sabah pada PRU 13, kerana sebahagian Pemimpinya hanya tahu menjaga poket mereka, keluarga mereka, dan kaum kerabat mereka, mereka hanya dekat dengan Rakyat hanya dekat PRU baru dingatnya.. Wallahuallam


Suara Rakyat Kunak

Tiada ulasan: