Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Suara Rakyat Kunak ( Google+ Followers )

Ahad, 18 September 2011

AKHTA ISA..

Salam 1 Malaysia.

Yang saya ingin maklumkan mengenai Akhta ISA, yang diumumkan oleh PM kita baru baru ini akan memansuhkan ISA, banyak ulasan dari mana mana pihak termasuk dari pro Pembangkang, ada yang menayakan mengapa tahanan Isa belum di bebaskan? ada juga yang mengatakan PM mansuhkan ISA hanyalah untuk mencari pepuleriti yang jatuh merundum baru baru ini, ada juga yang mengatakan PM umumkan mansuhkan ISA, sekadar batuk ditangga.


Ada juga pandangan pandangan yang mengatakan PM umum mansugkan ISA, hanyalah sekadar pembaharuan dalam jawatanya  sejak menjadi PM, ada juga mengatakan seperti peribahasa menyatakan, kepalanya dilepas, ekornya ditarik.

Seharusnya Rakyat juga harus bersyukur kepada Parti Pakatan, kerana semua yang PM buat mansuhkan ISA adlah atas desakan Parti Pakatan, kalau tak jangan harap PM mansuhkan ISA. tapi dalam hal ini, Rakyat juga harus berterimakasih kepada PM, kerana dengan beraninya dapat membuat keputusan mamansuhkan ISA.

Jika kita hayati Akhta ISA ni taklah begitu terok sangat, sasal di gunakan apa yang termaktub dalam Akhta ISA, tetapi adakalanya disalah gunakan oleh sebahagian pemimpin Parti Politik untuk mempertahankan kedudukan mereka dalam sesebuah Kerajaan maka terpesonglah dari matlamat asal Akhta ISA.

Cuba Akhta ISA ni, hanya dipergunakan hanyalah untuk, Tekong Darat/Laut. Perdagangan Manusia, dan yang benar benar apa yang termaktub dalam Akhta ISA, biar tak dimansuhkan pun tak apa.

Saya sebagai Rakyat biasa, apa apa pun yang saya tulis diatas, adalah sekadar pandangan semata mata, tak ada kena mengena kepada yang hidup atau pun yang sudah mati. Wallahualam.

Tiada ulasan: