Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Selasa, 10 Mei 2011

Cawangan Jenayah Daerah Kunak Perlu Di Hantar Kursus Di Luar Negara...

Suara Rakyat Kunak

Surat terbuka ini saya tujukan kepada KPN, Ketua Polis Negara dan Dato, Seri Hissamudin Tun Hussin,

Merujuk tajuk di atas, saya sebagai penduduk Daerah dan memwakili penduduk Daerah Kunak amat kesal dengan masallah yang terjadi di Cawangan Jenayah Kunak.

Kebanyakan kes kes bunuh di Daerah Kunak tidak dapat di selesaikan untuk mendapatkan siapa pembunuh yang sebenarnya, yang Cawangan tersebut dapat selesaikan hanyalah kes gula gula.

Banyak kes kes tertungak masih lagi tidak dapat di selesaikan, sedangkan Kerajaan yang mengunakan wang Rakyat membayar mereka gaji yang lumayan setiap bulan, ini bermakna mereka hanya makan gaji buta.

Seperti, 1 laporan Polis pada tahun 2009 yang saya buat, tetapi sehinggah sekarang tak ada 1 berita pun yang mereka Polis ambil tindakan, munkinkah yang saya tuduh ini angota Polis, maka mereka Polis Cawangan Kunak tidak bole mengambil tindakan.

Ada lagi 1 kes baru baru ini, kes gadoh, sedangkan orang yang membuat laporan Polis, ingin menarik balik laporan mereka, tetapi Ins, Vee kata kes yang telah di buat laporan Polis tidak boleh di tarik balik, munkin hanya Cawangan Jenayah Kunak yang tidak boleh menarik balik kes yang telah di buat laporan Polis, tetapi yang saya tahu apa apa pun kes di mana mana balai Polis di Dunia. jika pelapor ingin menarik balik kes mesti di benarkan, hanya 1 Balai Polis di Dunia iaitu hanya di balai Polis Kunak kes tidak boleh di tarik balik.

Kalau saya lihat Cawangan Jenayah Kunak tidak mengambil tindakan, jika kes kes Judi, seperti, Jack Port, Wahoi, dan Nomor Ekor Gelap, munkin ada udang di sebalik batu, kalau KPN tidak percaya, hantar angota ke Kunak, saya tunjukkan 1 per 1.

Rasuah Musuh Negara.

Tiada ulasan: