Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Selasa, 16 November 2010

Hukuman Kes Rogol Perlu Di Kaji Semula, Agar Lelaki Dapat Pembelaan Yang Sewajar Nya.

Salam 1 Malaysia Dan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha Kepada Semua Rakyat Malaysia Yang Beragama Islam.

Suarat terbuka ini saya tujukan kepada Kementerian Dalam Negeri.

Didalam Dunia serba canggih ini dan semua yang ada dimuka bumi ini termasuk Remaja yang terlalu banyak mengikuti kehidupan ala ala Barat, dan pergaulan bebas, maka disinilah ramai  Remaja Lelaki menjadi mangsa kes rogol walau pun terniaya atau pun menjadi mangsa ugutan oleh bapa mangsa rogol tersebut.

Saya meluangkan masa ini untuk memberitahu kepada Umum, kerana, saya sendiri mengetahui 1 kes diBandar Tawau, dimana remaja tersebut telah pun dijatuhkan hukuman penjara 4 tahun oleh Hakim mahkamah Tinggi Tawau.

Remaja yang dijatuhkan hukuman ini sepatutnya dapat pembelaan dan harus disiasat terlebih dahulu oleh Bahagian Jabatan Siasatan Jenayah Balai Polis Tawau sebelum pendakwaan dijalankan agar mengetahui kesahihan kes tersebut.

Kes rogol yang perlu diambil perhatian oleh mana mana Jabatan Bahagian Siasatan Jenayah diMalaysia ialah kes rogol dimana perogol tersebut merogol mangsa tanpa kerelaan, kes semacam ini boleh dikatagorikan benar benar kes rogol, saya tak kisah agar perogol ini dijatuhi hukuman dengan perbuatannya.

Jika remaja perempuan dan remaja lelaki tadi suka sama suka dan didalam bercinta, apalagi wanita tersebut yang datang kerumah lelaki tersebut, apakah ini juga dikatagorikan kes rogol? saya rasa ini bukan kes rogol, kerana wanita tersebut yang mencari lelaki.

Semacam inilah yang berlaku 1 kes diTawau dimana lelaki tersebut menjadi mangsa tanpa diadili dengan seadil adil nya, dimana bapa wanita tersebut mengambil kesempatan untuk meminta wang dengan bapa mangsa yang dituduh tadi, dengan janji kes tersebut dapat di gugurkan, walhal ini semua hanyalah sendiwara yang di buat oleh bapa wanita tersebut setelah bapa lelaki tersebut memberikan wang sejumlah Rm4 ribu kepada bapa wanita tersebut.

Saya rasa kes seperti ini ramai lagi Lelaki menjadi mangsa keadaan diseluruh Malaysia, jika undang undang kes rogol tidak diambil perhatian oleh Kementerian yang bertangung jawab dalam kes ini.

Jika kes rogol ini tidak diambil perhatian, maka ramailah wanita remaja yang mengambil kesempatan didalam kesempitan untuk mengugut kepada mangsa.

Saya nak peringatkan juga disemua Bahagian Jabatan Siasatan Jenayah diseluruh Malaysia didalam semua kes rogol, kes rogol yang termaktub dalam undang undang Mahkamah Malaysia, adalah kes rogol dengan secara paksa yang dimana gadis tersebut dibawah umur, jika mereka suka  sama suka dan gadis tersebut yang datang kerumah lelaki ini bukan kes rogol, ini namanya kes cari mangsa.

Saya berharap kepada Kementerian yang terbabit dalam kes rogol, harus meneliti semula semua kes kes rogol diseluruh Malaysia di mana mangsa telah dijatuhi hukuman, terutama kes yang berlaku diTawau, dimana lelaki tersebut telah dijatuhkan hukuman penjara 4 tahun, ingat bapa gadis tersebut berkerja dipenjara Tawau, telah pun diberi wang Rm4 ribu daripada bapa mangsa, saya berharap kes tersebut dapat digugurkan demi menjaga kepentingan Lelaki menjadi mangsa. Wassalam

3 ulasan:

Pak Runa berkata...

Dahsyat!!!

SUARA RAKYAT KUNAK berkata...

Saya nak ingatkan kepada semua lelaki, jika nak bercinta, pastikan umur gadis tersebut mengapai 16 tahun, dan hati hati perempuan cari mangsa.

SUARA RAKYAT KUNAK berkata...

Macam beliur si KP tengok, Waw