Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Selasa, 12 Oktober 2010

PEMILIHAN TERTINGGI PKR DISETIAP CABANG PERLU DIKAJI SEMULA?


Salam 1 Malaysia Dan Salam Refomasi.

Cadangan ini saya ingin tujukan kepada Pemimpin tertinggi PKR pusat, saya adalah SUB Cabang PKR P-188 Silam Sabah.

Perkara yang perlu di buat perubahan pada masa akan datang oleh Pemimpin tertinggi Parti PKR, seperti berikut, cara pengundian untuk memilih jawatan tertinggi parti PKR diadakan di setiap Cabang diseluruh Malaysia perlulah di kaji semula untuk mengelakkan perpecahan di kalangan yang merebut jawatan.

Cara yang diguna pakai sekarang amat menyusahkan bakal bakal calon yang bertanding kerana bayangkanlah jikalau setiap Cabang di seluruh Malaysia memerlukan wang untuk memenangkan calon mereka masing masing, apakah setiap calon itu bergelar jutawan? untuk memenangkan diri mereka, mereka Calon perlulah mengeluarkan wang untuk kumpulan mereka berkempen di setiap cabang.

Bayangkan diMalaysia ada lebih kurang 220 Cabang X Rm10 K = Rm2.2 Juta, maka ini semu menyeksa setiap calon yang bertanding untuk melayan karena Cabang yang mereka Calon wakili.

Saya berpendapat, pemilihan jawatan tertinggi PKR harus diguna pakai seperti pemilihan yang terdahulu, hanya perwakilan yang dibenarkan kemesyuarat Agung Pusat dibenarkan memilih calon pilihan mereka masing masing agar cara ini tidak menyeksa calon yang bertanding untuk mengeluarkan kewangan yang sangat banyak.

Semuga cadangan saya ini dapat di pertimbangkan oleh Pemimpin tertinggi Parti PKR, salam Refomasi untuk semua ahli PKR diseluruh Malaysia. Wassalam.

Tiada ulasan: