Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Selasa, 17 Ogos 2010

Angota Polis Tidak Beretika?


Salam 1 Malaysia Dan Salam Ramadan Untuk Semua.

Saya SRK ingin memaklumkan kepada pihak Polis di bahagian pendakwaan, dan seterus nya pihak Polis ada sebahagian nya mendakwa se seorang tanpa merujuk di bahagian penyiasatan, seperti yang terjadi di Mahkamah Lahad Datu hari ini, 17/08/2010.

Saya lihat kes ini seperti hanyalah kes dendam, sedangkan Tuan punya kebun telah menyatakan yang tertuduh samasekali tidak ada mengambil buah sawit nya, yang tertuduh hanyalah merosakankan Get kebun nya, tetapi di dalam perbiacaraan kes curi buah telah di masukkan di pertuduhan, di mana lojik nya pihak yang bertanggung jawab menuduh mereka mencuri buah?

Saya berharap jikalah hanya kes yang tidak ada fakta di masukkan dalm pertuduhan, saya berangapan polis yang terlibat lebih baik letak jawatan, daripada menjadi angota Polis hanyalah nak menyusahkan orang awam, ingat, gaji anda di bayar oleh cukai pendapatan wang Rakyat.

Saya tak suka melempar batu sembunyi tangan, Polis yang saya maksudkan berkhidmat di Balai Polis Tawau,  adalah yang bertanggung jawab atas tuduhan mencuri buah sawit, ingat kes ini saya tidak akan berdiam diri, saya akan pastikan orang yang bertangung jawab atas tuduhan tersebut akan di buang kerja.

Saya nak memberi ingatan kepada semua pihak Polis agar menjalankan kerja dengan membuat tuduhan yang berasas, kisah selanjutnya saya akan berikan nama Polis yang tak beretika itu. Wassalam.

Tiada ulasan: