Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Rabu, 28 Julai 2010

Jadilah Guru Pendidik, Jangan Jadi Guru Di Politikan?

Tahniah semua Guru Guru Gred DGA 41 dan GDA 48, kerana menambah beban untuk berpolitik.

Sebagai Pemimpin membenarkan Guru berpolitik adalah seseuatu jalan yang terdesak untuk mempertahankan jalan ke Putera Jaya.

Kerja Guru adalah pendidik, kerja pendidik amat berat bagi seorang Guru, kerana tangung jawab penuh untuk mendidik anak anak kita sampai ke Menara Gading.

Jika membenarkan Guru berpolitik maka tak heranlah 1 hari nanti semua pelajar menjadi orang Politik, maka hancurlah Negara semua jenarasi yang akan lahir akan menjadi orang Politik.

Yang paling kita takutkan jika Pilihan Raya dah dekat, kita takut hampir semua Penduduk dalam 1 Daerah nak menjadi Calon.

Cadangan Guru di benarkan berpolitik adalah 1 kesilapan besar kepada Pemimpin yang mencadangkan nya , tetapi dia lupa bahawa setiap Guru di Malaysia mahukan Demokrasi yang sebenar hadir di Negara Malaysia.

Jadi sama samalah kita tunggu di penghujung PRU ke 13 berapa ramai Guru akan menjadi Calon dan berapa ramai murid murid ikut berkempen, jangan sampai Keris makan Tuan. Wasalam


7 ulasan:

Unknown berkata...

Slm SRK..
Memang sensasi tp percubaan yg baik dlm membamtu rakyat ke arah kematangan dan pemodenan berfikir dan berpolitik. SRK tak perlu bimbang, wlu semua guru dibenar berpolitik tp bkn smua guru relevan utk jadi wakil rakyat.

Anna Armada...

kunakpress.blogspot berkata...

Menarik topik ini cuma saya tak mahu ulas lanjut.

Apa yang saya ingin nyatakan di sini, SEMUANYA BERMULA DARI GURU'. Lahirnya seorang pemimpin/wakil rakyat juga dari didikan seorang Guru, Doktor, Pensyarah, Usahawan, Penternak Kambing/Lembu yg berjaya, Pengusaha Sarang Burung Walit, Editor, Wartawan, Pemain Bola sepak, Pegawai SPR (Suruhanjaya Pilihanraya), Pengira undi semasa musim pilihanraya, dan lain-lain lagi semuanya adalah hasil didikan GURU.

kunakpress.blogspot berkata...

Macam mana pendapat Kunak Press, Ok kan?

Unknown berkata...

Terima kasih kpd PM Malaysia kerana membenarkan guru2 berpolitik. Ini merupakan pengiktifan kpd mereka. Kunak Press mgkin perlu juga menulis artikal berkaitan di laman blog saudara.

Anna Armada...

SUARA RAKYAT KUNAK berkata...

Ok Ba Kalau Kau

Unknown berkata...

Hnya kita bimbang fahaman politik guru2 akn terbawa k dlm sekolah. Perbezaan politik akn memberi kesan langsung kpd pelajar. Sesuai dgn kata2 kunak press semua bermula dari guru.
Olh itu sy mencadang peraturan perlu diperketatkan spt kawasan sekolah adalah kawasan larangan berbicara soal politik, selain gred jawatan, had umur juga perlu di ambil kira. Mgkin hanya guru2 berumur 50tahun ke atas dibenarkan berpolitik secara aktif kerana umur sedemikian telah mencapai tahap kematangan dan keutamaan wajar diberikan kpd guru2 yg telah bersara.

Anna Armada...

SUARA RAKYAT KUNAK berkata...

Saya Setuju Dengan Cadangan Armada, Sebelum Di Luluskan, Perlu Di Perhalusi Terlebihdahulu, Seperti Cadangan ARMADA, Di Harap Di Ambil perhatian Oleh Pihak Kerajaan.