Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Selasa, 21 Julai 2009

Pemimpin Berjiwa Rakyat

Di dalam situasi Negara dilanda kemelesetan ekonomi, Pemimpin tak ada pun terasa bahangnya. Yang merasa bahangnya adalah Rakyat jelata. Yang Rakyat mahu kan sekarang, ada lah pemimpin yang berjiwa Rakyat. Tapi tak mustahil senang di dapati, tapi tentu ada juga. Kalau di Sabah yang saya lihat, ada lah dalam 2-3 orang. yang partama saya berani sebut, seperti Datuk Gaphur Salleh. Dalam Perbahasan di Parlimen berani menegur demi kepentingan Rakyat. Saya rasa lah, kalau Datuk Gaphur Salleh jadi Ketua Menteri Sabah, Rakyat tak lah sesusah mcm sekarang ini. Sebenarnya saya dah lama nak memuji Datuk Gaphur Saleh, Tapi, tak ada 1 news pun yang memberi peluang. Saya nak juga tegur di sini, iaitu YB Sebatik, saya berkata mcm itu, kerana diapun asal orang susah. Kami sama2 bermain di waktu kecil. Bantu lah rakyat Sebatik untuk maju ke hadapan. Jadilah Pemimpin berjiwa Rakyat. Wassalam

Tiada ulasan: