Suara Rakyat Kunak

Suara Rakyat Kunak
Suara Rakyat Suara Keramat

ESPN's Bottom Line Widget

Rakan Blooger ( Suara Rakyat Kunak )

Jumaat, 10 September 2010

Reset Rasmi Zakat Fitrah " MUIS " Tidak Menepati Hala Tuju Pembayar Zakat?


Salam 1 Malaysia Dan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri Untuk Semua Umat Islam Di Dunia.

Assalamu Alaikum  Tuan Pengarah MUIS Negeri Sabah,

Sebagai Individu pembayar Zakat Fitra, di sini yang saya sendiri membayar 20 orang tangungan untuk membayar Zakat Fitrah, saya rasa seperti pembayaran Zakat yang saya bayar tidak sampai kepada hala tuju pembayaran Zakat yang sebenar.

Yang saya ingin komen di sini ialah, Reset Fitrah hanya ada tertulis, Daerah Zon dan tanda tangan wakil Amil, jadi kami sebagai pembayar di mana di letak?

Di waktu saya membayar Zakat Fitrah, wakil Amil hanya bertanya, berapa orang? sedang kan setiap pembayar Zakat mempunyi nama masing masing, jadi, apa kah dengan nama hanya Amil memangil orang dapat sampai nawaitu pembayar yang sebenar nya?

Kawasan yang saya maksudkan di Masjid Daerah Kunak, dan di sini saya berharap tahun depan Reset Zakat Fitrah Negeri Sabah dapat menyediakan tempat untuk menulis nama pembayar Zakat Fitrah, agar pembayaran yang kami bayar sampai ke tempat hala tuju yang sebenar. Wassalam

Tiada ulasan: